نقش رسانه ملی در شکلگیری افکار عمومی نسبت به ارزشهای دینی
الموضوعات :سینا تفنگچی 1 , رنگین نگار کرم زاده 2
1 - دانشجوی کارشناسیارشد علوم ارتباطات اجتماعی
2 - مربی دانشگاه پیام نور- مرکز دماوند، کرج، ایران
الکلمات المفتاحية: رسانه ملی, افکار عمومی, ارزشهای دینی, صداوسیما,
ملخص المقالة :
رسانهها بهعنوان سازمانهای ارتباطی بینیاز از نظامهای نظارت و ارزیابی نسبت به ارزشهای دینی نیستند؛چه این که هر رسانهای بدون در نظر گرفتن دستاوردها و آگاهی از تأثیرات برنامههایش نمیتواند بر عملکردش اشراف و از صحت آن اطمینان داشته باشد؛ به عبارتی یک سازمان موفق بدون توجه به موفقیتها و شکستها و حرکت به سمت اصلاح اشکالات، راه تکامل و پیشرفت را نخواهد پیمود و این در حالی است که رسانهها با عملکردی وسیع و مخاطبانی گسترده به وجود چنین نظام نظارتی بیش از سایر نهادها احتیاج دارند؛ بهویژه که ما در کشوری زندگی میکنیم که نام مقدس (جمهوری اسلامی) را همراه خود داد؛ از همین رو رسانههای جمعی خصوصاً رسانههای تصویری نیز با توجه به نقش ممتاز خود در شکلدهی افکار عمومی و قدرت فرهنگسازی بایستی همواره و از جمیع ابعاد بر ابعاد دینی و ترویج دین خود نظارت کنند. به همین منظور از اساتید و کارشناسان مختلف، با استفاده از پرسشنامه سؤالاتی به منظور آنچه بیان شد، پرسیده شد.
_||_