فهرس المقالات رنگین نگار کرم زاده


  • المقاله

    1 - نقش رسانه ملی در شکل گیری افکار عمومی نسبت به ارزش‌های دینی
    مطالعات رسانه ای , العدد 38 , السنة 12 , پاییز 1396
    رسانه‌ها به عنوان سازمان‌های ارتباطی بی‌نیاز از نظام‌های نظارت و ارزیابی نسبت به ارزش‌های دینی نیستند؛ چه اینکه هر رسانه‌ای بدون در نظر گرفتن دستاوردها و آگاهی از تأثیرات برنامه‌هایش نمی‌تواند بر عملکردش اشراف و از صحت آن اطمینان داشته باشد؛ به عبارتی یک سازمان موفق بدو أکثر
    رسانه‌ها به عنوان سازمان‌های ارتباطی بی‌نیاز از نظام‌های نظارت و ارزیابی نسبت به ارزش‌های دینی نیستند؛ چه اینکه هر رسانه‌ای بدون در نظر گرفتن دستاوردها و آگاهی از تأثیرات برنامه‌هایش نمی‌تواند بر عملکردش اشراف و از صحت آن اطمینان داشته باشد؛ به عبارتی یک سازمان موفق بدون توجه به موفقیت‌ها و شکست‌ها و حرکت به سمت اصلاح اشکالات، راه تکامل و پیشرفت را نخواهد پیمود و این در حالی است که رسانه‌ها با عملکردی وسیع و مخاطبانی گسترده به وجود چنین نظام نظارتی بیش از سایر نهادها احتیاج دارند؛ به ویژه که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نام مقدس (جموری اسلامی) را همراه خود داد؛ از همین رو رسانه‌های جمعی خصوصاً رسانه‌های تصویری نیز با توجه به نقش ممتاز خود در شکل دهی افکار عمومی و قدرت فرهنگ‌سازی بایستی همواره و از جمیع ابعاد بر ابعاد دینی و ترویج دین خود نظارت کنند.در پایان نیز می‌بایست تا دوباره تأکید شود، با توجه به اینکه در عصر حاضر بهره‌گیری از رادیو و تلویزیون به عنوان دو رسانه ارتباطی سریع و در دسترس، یک ضرورت اجتماعی و بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی نوین محسوب می‌شود و خارج ماندن افراد از گردونه رسانه‌های ارتباط جمعی، به معنای حذف شدن آنان از حیات اجتماعی است، رسانه‌ی ملی می‌بایست مفاهیم و ارزش‌های خود را بیش از پیش مورد نقد و بررسی قرار دهد تا افکار عمومی به شیوه ای سالم و نه به گونه‌ی دشمن پسند و غرب گرا (به ویژه در شرایط فعلی) شکل گیرد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - نقش رسانه ملی در شکل‌گیری افکار عمومی نسبت به ارزش‌های دینی
    مطالعات رسانه ای , العدد 38 , السنة 12 , پاییز 1396
    رسانه‌ها به‌عنوان سازمان‌های ارتباطی بی‌نیاز از نظام‌های نظارت و ارزیابی نسبت به ارزش‌های دینی نیستند؛چه این که هر رسانه‌ای بدون در نظر گرفتن دستاوردها و آگاهی از تأثیرات برنامه‌هایش نمی‌تواند بر عملکردش اشراف و از صحت آن اطمینان داشته باشد؛ به عبارتی یک سازمان موفق بدو أکثر
    رسانه‌ها به‌عنوان سازمان‌های ارتباطی بی‌نیاز از نظام‌های نظارت و ارزیابی نسبت به ارزش‌های دینی نیستند؛چه این که هر رسانه‌ای بدون در نظر گرفتن دستاوردها و آگاهی از تأثیرات برنامه‌هایش نمی‌تواند بر عملکردش اشراف و از صحت آن اطمینان داشته باشد؛ به عبارتی یک سازمان موفق بدون توجه به موفقیت‌ها و شکست‌ها و حرکت به سمت اصلاح اشکالات، راه تکامل و پیشرفت را نخواهد پیمود و این در حالی است که رسانه‌ها با عملکردی وسیع و مخاطبانی گسترده به وجود چنین نظام نظارتی بیش از سایر نهادها احتیاج دارند؛ به‌ویژه که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نام مقدس (جمهوری اسلامی) را همراه خود داد؛ از همین رو رسانه‌های جمعی خصوصاً رسانه‌های تصویری نیز با توجه به نقش ممتاز خود در شکل‌دهی افکار عمومی و قدرت فرهنگ‌سازی بایستی همواره و از جمیع ابعاد بر ابعاد دینی و ترویج دین خود نظارت کنند. به همین منظور از اساتید و کارشناسان مختلف، با استفاده از پرسشنامه سؤالاتی به‌ منظور آنچه بیان شد، پرسیده شد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - بررسی عوامل اقتصادی بر سلامت اجتماعی زنان
    پژوهش اجتماعی , العدد 4 , السنة 14 , پاییز 1401
    سلامت اجتماعی دربرگیرنده سطوح مهارت‌های اجتماعی، عملکرد اجتماعی و توانایی شناخت هر شخص از خود به عنوان عضوی از جامعه بزرگ‌تر است. به طور کلّی از این دید هرکس عضوی از افراد خانواده و عضو یک جامعه بزرگ‌تر به حساب می آید و بر شرایط اقتصادی و رفاه تمامیت شخص در رابطه با شب أکثر
    سلامت اجتماعی دربرگیرنده سطوح مهارت‌های اجتماعی، عملکرد اجتماعی و توانایی شناخت هر شخص از خود به عنوان عضوی از جامعه بزرگ‌تر است. به طور کلّی از این دید هرکس عضوی از افراد خانواده و عضو یک جامعه بزرگ‌تر به حساب می آید و بر شرایط اقتصادی و رفاه تمامیت شخص در رابطه با شبکه ای اجتماعی، توجّه می شود از جمله اقشار جامعه در دوران معاصر کشور ما، زنان کارمند هستند. زنان کارمند، افرادی هستند که تلاش می کنند از لحاظ اقتصادی و رفاهی به خود متکی باشند. پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل اقتصادی موثر بر سلامت اجتماعی زنان کارمند شهرداری منطقه یک تهران و نیز ارائه راهکارهایی به منظورکاهش و یا حل مشکلات آنها، انجام گرفته است. روش این تحقیق توصیفی و تحلیل همبستگی به روش پیمایشی صورت گرفته. جامعه آماری این پژوهش کلیه زنان کارمند شهرداری منطقه یک شهر تهران بالغ بر400 نفر بوده است. با توجه به محاسبات انجام شده در فرمول، حجم نمونه، تعداد100 نفر به دست آمده است. روش نمونه گیری در این تحقیق به شیوه روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک فاصله ای است و از پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات استفاده گردید. روش های آماری در این طرح متناسب با مقیاس های مورد استفاده در ابزار اندازه گیری و متناسب با نوع فرضیه مطرح شده صورت خواهد گرفت که از ضریب همبستگی پیرسون جهت سنجش میزان رابطه متغیرها استفاده خواهد شد. کلیه روش های فوق از طریق نرم افزار spss انجام خواهد گرفت. یافته های حاصل از این پژوهش حاکی از این است که عواملی اقتصادی چون با احتمال بیش از 99% با سلامت اجتماعی زنان کارمند رابطه دارند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - بررسی نقش «سازمان های مجازی» در ارتباطات انسانی موثر با رویکردی تفسیری به کنش رفتاری کاربران کافی نت های شهر دماوند
    تحقیقات مدیریت آموزشی , العدد 2 , السنة 11 , تابستان 1399
    عصر مجازی نهایت توسعه و پیشرفت فناوری اطلاعات در فضای سه بعدی و در محیطی مبتنی بر دانش است و تأثیرات شگرف اثرفضاهای مجازی در سرعت و فراوانی ارتباطات انسانی موضوعی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در این راستا پژوهش حاضر با هدف کلی بررسی دیدگاه و نقش سازمان‌های مجازی د أکثر
    عصر مجازی نهایت توسعه و پیشرفت فناوری اطلاعات در فضای سه بعدی و در محیطی مبتنی بر دانش است و تأثیرات شگرف اثرفضاهای مجازی در سرعت و فراوانی ارتباطات انسانی موضوعی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در این راستا پژوهش حاضر با هدف کلی بررسی دیدگاه و نقش سازمان‌های مجازی در ارتباطات انسانی مؤثر با رویکردی تفسیری به کنش رفتاری کاربران پسر و دختر فضای مجازی در شهردماوند بر روی نمونه ای با انتخاب تصادفی خوشه ای طبقه ای به حجم 345 از جامعه آماری کلیه جوانان بین 17 تا 36 ساله شهر دماوند که به کافی نت‌ها و مراکز ارتباطات رایانه ای شهر دماوند که در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1394 مراجعه نموده‌اند و به روش پیمایشی انجام شده. جهت سنجش متغیرها از یک پرسشنامه محقق ساخته 32 سؤالی با مقیاس لیکرت و با اعتباری معادل 9018/0 در دختران و 7116/0 در پسران استفاده شده که پس از تکمیل، داده‌ها با نرم افزار SPSS در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است: 1) بین میزان بهره برداری جوانان دختر و پسر از سازمان‌های مجازی و ارتباطات انسانی مؤثر آن‌ها در زنان رابطه معنی‌داری وجود ندارد اما در بین مردان رابطه معنی‌داری وجود دارد. 2) بین میزان آشنایی جوانان دختر و پسر شهر با دولت الکترونیک و دیدگاه آن‌ها نسبت به تأثیر دولت الکترونیک بر توسعه فرهنگی– اقتصادی و اجتماعی رابطه معنی‌داری وجود دارد . تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر توانمند سازی کارکنان کاشی سازی پارس سرام منطقه دماوند
    تحقیقات مدیریت آموزشی , العدد 1 , السنة 9 , بهار 1397
    امروزه سازمان‌ها برای ادامه حیات خود می‌بایست از ویژگی‌های خاصی نظیر: مشتری‌مداری، انعطاف پذیری بالا، شفافیت، بهبود مستمر و ... برخوردار باشند و برای دستیابی به چنین ویژگی‌هایی باید مهمترین منبع و ابزار رقابتی خود یعنی نیروی انسانی را توانمند سازند. پژوهش حاضر در صدد بر أکثر
    امروزه سازمان‌ها برای ادامه حیات خود می‌بایست از ویژگی‌های خاصی نظیر: مشتری‌مداری، انعطاف پذیری بالا، شفافیت، بهبود مستمر و ... برخوردار باشند و برای دستیابی به چنین ویژگی‌هایی باید مهمترین منبع و ابزار رقابتی خود یعنی نیروی انسانی را توانمند سازند. پژوهش حاضر در صدد بررسی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر توانمندسازی کارکنان در کارخانه الف و ترسیم چهارچوبی علمی برای صیانت از منابع انسانی و افزایش بهره‌وری است.جامعه آماری پژوهش مشتمل بر کلیۀ کارکنان کارخانه الف شهرستان قرچک استان تهران با تعداد 470 نفر است. نمونه آماری تحقیق نیز بر‌اساس فرمول کوکران 211 نفر محاسبه شد. این پژوهش از نوع کاربردی می‌باشد و براساس نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی و از نوع پیمایشی می‌باشد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها، تحلیل اکتشافی، تحلیل عاملی تأییدی و آزمون میانگین یک جامعه یا t یک نمونه‌ای با استفاده از نرم افزار spss و lisrel صورت گرفته است.از بین چهار مؤلفه، عامل آموزش‌اثربخش و ارائه‌ بازخورد رابطه‌ای قوی و‌معنی‌داری با توانمندسازی دارند ولی دو مؤلفه مدیریت توزیع اطلاعات و تفویض‌اختیار تأثیر بسیار ناچیز بر توانمندسازی دارند و ارتباط معنی‌داری مشاهده نگردید. تفاصيل المقالة