نقش مصرف رسانه ای و کارکرد رسانه های اجتماعی بر هویت اجتماعی دبیران تربیت بدنی شهرستان خاش
الموضوعات : نوآوری در مدیریت ورزشیالهه دماوندی جغال 1 , حسین پورسلطانی 2 , مریم ایران نژاد 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی ،دانشگاه آزاد، دامغان،ایران
2 - دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
3 - کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی، دانشگاه پیام نورکرج، البرز، ایران
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
هدف نقش مصرف رسانه ای و کارکرد رسانه های اجتماعی بر هویت اجتماعی دبیران تربیت بدنی شهرستان خاش میباشد.روش پژوهش: تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی-همبستگی مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری کلیه دبیران تربیت بدنی شهرستان خاش است که طبق آخرین استعلام تعداد 95 نفر مشغول به فعالیت می باشند روش نمونهگیری به روش غیر تصادفی در دسترس بود. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران تعداد 76 نفر انتخاب شد. جمعآوری دادهها با پرسشنامه هویت اجتماعی (صفاری نیا و روشن، 1390)، پرسشنامه کارکرد رسانه اجتماعی کاروانیکه در سال (1393) ، پرسشنامه مصرف رسانه ای عدلی پور سال (1393 ) بود .برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون t تک نمونه ای ، ضریب همبستگی و رگرسیون و همچنین روش مدلسازی معادلات ساختاری و با کمک نرم افزارهای آماری SPSS و PLS Smart استفادهشد. با توجه به یافته های پژوهش مشخص شد که اختلاف معنیداری بین میانگین های مشاهده شده و فرضی وضعیت متغیر هویت اجتماعی و کارکرد رسانه ای و مصرف رسانه ای دبیران تربیت بدنی شهرستان خاش وجود داردهمچنین یافته های پژوهش نشان داد که، بین نقش مصرف رسانه ای و کارکرد رسانه های اجتماعی بر هویت اجتماعی دبیران تربیت بدنی شهرستان خاش تفاوت آماری معناداری وجود دارد. نتایج تحقیق نشاندهنده تمامی شاخص های آزمون خوبی برازش تناسب مدل بود بنابراین مدل نقش مصرف رسانه ای و کارکرد رسانه های اجتماعی بر هویت اجتماعی دبیران تربیت بدنی شهرستان خاش از لحاظ شاخصهای برازش، از برازش لازم برخوردار بود.
_||_