شناسایی نقش مؤثر میانجی گرایش اعتماد و جنسیت مصرفکننده در قصد خرید مجدد و بازاریابی آنلاین با رویکرد آیندهنگاری (مطالعه موردی: مجتمع سینا اسکان غرب)
الموضوعات : مدیریت بازاریابیحسین عادل 1 , ابوتراب علیرضایی 2 , سید مهدی جلالی 3
1 - کارشناسیارشد مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
الکلمات المفتاحية: ریسک درکشده, رضایت, قصد خرید مجدد و آیندهنگاری, مزایای درکشده, جنسیت, تداوم اعتماد,
ملخص المقالة :
زمینه: در دنیای امروزی کسب و کارهای آنلاین نیاز به تعریف استراتژیهای بازبینی برای انتظار مصرفکنندگان و اعتماد آنها دارند. جدیترین خطر برای اقتصادهای میانبر نسخه برداری بدون هیچگونه رویکرد انتقادی است. هدف: این پژوهش به نقش اعتماد و جنسیت در خرید آنلاین با رویکرد آینده پژوهی میپردازد. روشها: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری اطلاعات توصیفی-پیمایشی، روش تحقیق میدانی و با پرسشنامه دادهها جمعآوری شد. جامعه آماری ساکنین مجتمع سینا، روش نمونهگیری تصادفی احتمالی از نوع طبقهای نسبی با حجم 306 پرسشنامه که پایایی از طریق آلفای کرونباخ و روایی توسط اساتید محترم، خبرگان و متخصصین حوزه آماری تأیید و پردازش دادهها از طریق نرمافزار SPSS انجام شده است. یافتهها: ضریب همبستگی اسپیرمن جنسیت و تداوم اعتماد بر رضایت و قصد خرید مجدد 0/731، آیندهنگاری، مزایای درکشده، تداوم اعتماد، ریسک درکشده و رضایت بر قصد خرید مجدد 0/705، 0/636، 0/639، 0/461- و 0/817 میباشد به طوری که همه در سطح معنیداری کمتر از 0/05 میباشند؛ فرضیات مربوطه مورد تأیید واقع شدهاند. تنها ضریب همبستگی اسپیرمن جنسیت بر قصد خرید مجدد 0/193 و سطح معنیداری 0/083 نشان داد که این فرضیه مورد تأیید واقع نمیشود.نتیجهگیری: برای افزایش سهم خود در بازارهای بینالمللی و داخلی باید با پویشی مداوم نیازهای اجتماعی و انتظارات مشتری را شناسایی و با بسط چشمانداز راهبردی منطبق با افزایش اعتماد، مزایای درکشده و کاهش ریسک درکشده میتوان رضایت و قصد خرید مجدد را افزایش داد.
السان، م. (1395). "حقوق تجارت الکترونیکی"، تهران: سمت.
حافظنیا، م.ر. (1387)." مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی"، تهران: سمت. (کتاب اصلی در سال 1377 منتشر شده است).
حدادیان، ع.ر. و باقریه مشهدی، ا.ح. (1393). "بررسی عوامل تعیینکننده در تمایل به خرید اینترنتی بلیت شرکتهای هواپیمایی"، فصلنامهی علمی پژوهشی-تحقیقات بازاریابی نوین، سال چهارم، شماره 1، صص. 137-152.
حسینی، م.ح. (1391). "تبیین ارزیابی تمایل و وفاداری مشتریان بالقوه به خرید از فروشگاههای اینترنتی"، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 12، صص. 167-188.
خاکی، غ.ر. (1390). "روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی"، تهران: انتشارات بازتاب، صص. 122-161.
دهدشتی شاهرخ، ز. و عقیلی، خ. (1394). "تأثیر راحتی استفاده از خدمات بر تبلیغات دهان به دهان و قصد خرید مجدد"، فصلنامهی علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، شماره دوم، دوره 17، صص. 15-36.
رضایی دولتآبادی، ح.، شریفیتهرانی، م.، شفیعیعربی، م.ع. و اسفندیار، ک. (1394). "بررسی روابط میان کیفیت، اعتماد، رضایت و وفاداری الکترونیکی در صنعت هتلداری"، مجلهی برنامهریزی و توسعهی گردشگری، سال چهارم، شماره 12، صص. 52-71.
رقائی، ف. (1395). "بررسی رابطه کیفیت وبسایت بر قصد خرید مجدد از طریق متغیرهای میانجی اعتماد، رضایت و تعهد مشتریان (مطالعه موردی: فروشگاه آنلاین دی جی کالا). پایاننامه کارشناسیارشد، رشتهی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی، دانشکده گردشگری.
https://ganj-beta.irandoc.ac.ir/viewer/8ac2c24801264eb9376423c4e05837e9?sample=1.
رنجبریان، ب.، رشیدکابلی، مجید. و صنایعی، علی. (1391). تحلیل رابطهی بین ارزش درکشده، کیفیت درکشده، رضایت مشتری و قصد خرید مجدد در فروشگاههای زنجیرهای. تهران: نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 11، صص. 55-70.
فتحی خطیبانی، م. (1395). "مطالعه ویژگیهای ادراک شده از نظرات آنلاین مشتریان و تأثیر آن بر اعتماد و تمایل به خرید اینترنتی در فروشگاه اینترنتی راستین بازار"، پایاننامه کارشناسیارشد، رشتهی مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی، دانشگاه البرز،
https://ganj-beta.irandoc.ac.ir/viewer/83b6ebfbf58f7b4b6a9e71195f67643f?sample=1.
قدیانی، م. (1395). "تأثیر ویژگیهای لذت جویانه و استفاده باور وبسایت بر روابط بازاریابی آنلاین مشتریان و تمایل به خرید (مورد مطالعه: سایت دیجی کالا). پایاننامه کارشناسیارشد، رشتهی مدیریت اجرائی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده مدیریت و حسابداری، استان تهران،
https://ganj-beta.irandoc.ac.ir/viewer/18b3cec6111caae52345d41b32b5c9e2?sample=1.
گروه آیندهنگاری سازمان توسعه ملل متحد (یونیدو) "راهنمای آیندهنگاری فناوری یونیدو (سازمان و روشها) ». مترجمان: سونیا شفیعی اردستانی، امیر ناظمی، علی شماعی، روحاله قدیری و رویا ناصری. ناشر: مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی. ناشر همکار: انجمن آینده نگری ایران. محل نشر: انتشارات شرکت پیشرو فناوری قائد، تاریخ انتشار: بهار 91، نوبت چاپ: چاپ اول، جلد اول +https://bit.ly/2m5X2iJ.
گروه آیندهنگاری سازمان توسعه ملل متحد (یونیدو) «راهنمای آیندهنگاری فناوری یونیدو (آیندهنگاری فناوری در عمل)». مترجمان: سونیا شفیعی اردستانی، امیر ناظمی، علی شماعی، روح ا... قدیری و رویا ناصری. ناشر: مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی. ناشر همکار: انجمن آینده نگری ایران. محل نشر: انتشارات شرکت پیشرو فناوری قائد، تاریخ انتشار: بهار 91، نوبت چاپ: چاپ اول، جلد دوم+https://bit.ly/2m5X2iJ.
مختاری، ا. و صوفیوند، ف. (1393). "عوامل مؤثر کمی و کیفی بر خرید مجدد اینترنتی"، کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت. صص. 1-25.
مصباحیجهرمی، ن.س. و اخوان خرازیان، م. (1393). "بررسی تأثیر عوامل رفتار برنامه ریزی شده بر رفتار خرید اینترنتی"، مجلهی علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. صص. 101-112.
منتظری، م.، ابراهیمی، ع.ر.، احمدی، پ. و راهنما، آ. (1393). "بررسی عوامل مؤثر بر قصد خرید در تجارت الکترونیک"، فصلنامهی مدیریت بازرگانی. سال ششم، شماره 20، صص. 207-226.
ونوس، د. (1385). "چارچوبی برای مدیریت بازاریابی"، تهران: پارسه.
Al-Debei, M.M., Mamoun, N.A. & Ashouri, M.I. (2015). “Consumer attitudes towards online shopping”, Internet Research, Vol. 25, Issue. 5, PP. 707-733.
Amaro, S. & Duarte, P. (2015). “An integrative model of consumers' intentions to purchase travel Online”, Tourism Management, Vol. 46, PP. 64-79.
Bloemer, J., Odekerken-Schroder, G. & Kestens, L. (2003). “The impact of need for social affiliation and consumer relationship proneness on behavioral intentions: an empirical study in a hairdresser’s context”, Journal of Retailing & Consumer Services, Vol. 10(4), PP. 231-240.
Chen, Yi-Min., Liu, Hsin-Hsien. & Wu, Hsin-Yi. (2016). “Reputation for toughness and anti-dumping rebuttals: Competitive rivalry, perceived benefits, and stage of the product life cycle, Journal of Business Research, Vol. 69(6), PP. 2145-2150.
Chen, Y., Yan, X., Fan, W. & Gordon, M.D. (2015). “The joint moderating role of trust propensity and gender on consumers’ online shopping behavior”, Computers in Human Behavior, Vol. 43, PP. 272-283.
Chen, Z. & Dubinsky, A.J. (2003). “A Conceptual Model of Perceived Customer Value in E-Commerce: A Preliminary Investigation”, Psychology & Marketing, Vol. 20(4), PP. 323-337.
Constanza, B. & Lynda, A. (2011). “Risk, trust, and consumer online purchasing behaviour: A Chilean perspective”. International Marketing Review, Vol. 29, Issue. 3, PP. 253-276.
Cooil, B., Keiningham, T.L., Aksoy, L. & Hsu, M. (2007). “A longitudinal analysis of customer satisfaction and share of wallet: Investigating the moderating effect of customer characteristics. Journal of Marketing Volume, Vol. 71, Issue. 1, PP. 67-83.
Glover, S. & Benbasat, I. (2010). “A comprehensive model of perceived risk of e-commerce transactions”, International Journal of Electronic Commerce, Vol. 15(2), PP. 47-78.
Hsu, M.H., Chan, C.M., & Chuang, L. (2015). “Understanding the determinants of online repeat purchase intention and moderating role of habit: The case of online group-buying in Taiwan”, International Journal of Information Management, Vol. 35, PP. 45-56.
Hwang, Y. (2010). “The moderating effects of gender on e-commerce systems adoption factors: An empirical investigation”, Computers in Human Behavior, Vol. 26(6), PP. 1753-1760.
Ilyoo, H. & Hoon S, C. (2013). “The mediating role of consumer trust in an online merchant in predicting purchase intention”, International Journal of Information Management, Vol. 33, PP. 927-939.
Ilyoo, H. (2015). “Understanding the consumer’s online merchant selection process: The roles of product involvement, perceived risk, and trust expectation”, International Journal of Information Management, Vol. 35, PP. 322-336.
John Simpson and Edmund Weiner. (1989). “The Oxford English Dictionary. Hardcover, 22000 Pages, ISBN: 9780198611868.
Kang, Minjung; Dong-Hee Shin. (2016). “The effect of customers’ perceived benefits on virtual brand community loyalty”, Online Information Review, Vol. 40, Issue. 3, PP. 298-315.
Kim, D.J., Ferrin, D.L. & Rao, H.R. (2008). “A trust-based consumer decision-making model in electronic commerce: The role of trust, perceived risk, and their antecedents”, Decision Support Systems, Vol. 44(2), PP. 544-564.
Knox, S. & Walker, D. (2001). “Measuring and managing brand loyalty”, Journal of Strategic Marketing, Vol. 9, PP. 111-128.
Lian, J.W. & Yen, D.C. (2014). “Online shopping drivers and barriers for older adults: Age and gender differences”, Computers in Human Behavior, Vol. 37, PP. 133-143.
Lin, C.H., Sher, P.J. & Shih, H.Y. (2005). “Past progress and future directions in conceptualizing customer perceived value”, International Joumal of Service Industry Management, Vol. 16(3/4), PP. 318-336.
Lin, J.S.C. & Liang, H.Y. (2011). “The influence of service environments on customer emotion and service outcomes”, Managing Service Quality, Vol. 21, No. 4, PP. 350-372.
Lynda, A. & Constanza, B. (2013). “Consumer internet purchasing behavior in Chile”, Journal of Business Research, Vol. 66, PP. 1791-1799.
Matthew, T.L., James, L.B., Gui, C.S., Rongwei, C. & Ting-Hsiang, T. (2013) “Perceived benefits, perceived risk, and trust, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 25, Issue. 2, PP. 225-248.
Meng-Hsiang, H., Chun-Ming, C., Kuo-Kuang, C. & Yi-Jung, L. (2014). “Determinants of repurchase intention in online group-buying: The perspectives of DeLone & McLean IS success model and trust”, Computers in Human Behavior, Vol. 36, PP. 234-245.
Meng-Hsiang, H., Chun-Ming, C. & Li-Wen, C. (2014). “Understanding the determinants of online repeat purchase intention and moderating role of habit: The case of online group buying in Taiwan”, International Journal of Information Management, Vol. 35, PP. 45-56.
Pappu, R. & Quester, P. (2006). “Does customer satisfaction lead to improved brand equity? An empirical examination of two categories of retail brands”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 15, No. 1, PP. 4-14.
Qing, Y., Chuan, P., Liu, L., David, C., Yen, J. & Michael, Tarn. (2015). “Exploring consumer perceived risk and trust for online payments: An empirical study in China’s younger generation”, Computers in Human Behavior, Vol. 50, PP. 9-24.
See Siew, S., Khalil, M.N. & Ameen M, A.A. (2012). “Factors Affecting Malaysian youngm consumers’ online purchase intention in social media websites”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 40, PP. 326-333.
Shin, J.I., Chung, K.H., Ohb, J.S. & Won Lee, C. (2013). “The effect of site quality on repurchase intention in Internet shopping through mediating variables: The case of university students in South Korea”, International Journal of Information Management, Vol. 33, PP. 453-463.
Stevens, L. (2014), “Online Shopping’s Hot Product: Free Shipping”, 10 June. Available at: http://blogs.wsj.com/corporate-intelligence/2014/06/10/online-shoppings-hottest-product-free-shipping/ (Accessed: 12 October 2014).
Wang, Y., Lo, H. & Yang, Y. (2004). “An Integrated framework for service quality, customer value, satisfaction, Evidence from china's telecommunications industry”, Information Systems Frontiers, Vol. 6, Iss. 4, PP. 325-340.
Warkentin, M., Gefen, D., Pavlou, P. & Rose, G., (2002). “Encouraging citizen adoption of e-government by building trust”, Electronic Markets, Vol. 12(3), PP. 157-162.
William, J. & Kai-Chieh, H. (2003). “Application of perceived value model to identify factors affecting passengers repurchase intentions on city bus: A case of the Taipei metropolitan area”, Transportation Vol. 30, PP. 307-327.
Wu, L.Y., Chen, K.Y., Chen, P.Y. & Cheng, S.L. (2014). “Perceived value, transaction cost, and repurchase-intention in online shopping: A relational exchange perspective”, Journal of Business Research, Vol. 67, PP. 2768-2776.
Yang, H., Yu, J., Zo, H. & Choi, M. (2016). “User acceptance of wearable devices: An extended perspective of perceived value”, Telematics and Informatics, Vol. 33, PP. 256-269.
Zhang, K.Z.K., Cheung, C.M.K.; Matthew, K.O.L. (2014). “Examining the moderating effect of inconsistent reviews and its gender differences on consumers’ online shopping decision”, International Journal of Information Management, Vol. 34, PP. 89-98.
_||_
السان، م. (1395). "حقوق تجارت الکترونیکی"، تهران: سمت.
حافظنیا، م.ر. (1387)." مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی"، تهران: سمت. (کتاب اصلی در سال 1377 منتشر شده است).
حدادیان، ع.ر. و باقریه مشهدی، ا.ح. (1393). "بررسی عوامل تعیینکننده در تمایل به خرید اینترنتی بلیت شرکتهای هواپیمایی"، فصلنامهی علمی پژوهشی-تحقیقات بازاریابی نوین، سال چهارم، شماره 1، صص. 137-152.
حسینی، م.ح. (1391). "تبیین ارزیابی تمایل و وفاداری مشتریان بالقوه به خرید از فروشگاههای اینترنتی"، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 12، صص. 167-188.
خاکی، غ.ر. (1390). "روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی"، تهران: انتشارات بازتاب، صص. 122-161.
دهدشتی شاهرخ، ز. و عقیلی، خ. (1394). "تأثیر راحتی استفاده از خدمات بر تبلیغات دهان به دهان و قصد خرید مجدد"، فصلنامهی علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، شماره دوم، دوره 17، صص. 15-36.
رضایی دولتآبادی، ح.، شریفیتهرانی، م.، شفیعیعربی، م.ع. و اسفندیار، ک. (1394). "بررسی روابط میان کیفیت، اعتماد، رضایت و وفاداری الکترونیکی در صنعت هتلداری"، مجلهی برنامهریزی و توسعهی گردشگری، سال چهارم، شماره 12، صص. 52-71.
رقائی، ف. (1395). "بررسی رابطه کیفیت وبسایت بر قصد خرید مجدد از طریق متغیرهای میانجی اعتماد، رضایت و تعهد مشتریان (مطالعه موردی: فروشگاه آنلاین دی جی کالا). پایاننامه کارشناسیارشد، رشتهی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی، دانشکده گردشگری.
https://ganj-beta.irandoc.ac.ir/viewer/8ac2c24801264eb9376423c4e05837e9?sample=1.
رنجبریان، ب.، رشیدکابلی، مجید. و صنایعی، علی. (1391). تحلیل رابطهی بین ارزش درکشده، کیفیت درکشده، رضایت مشتری و قصد خرید مجدد در فروشگاههای زنجیرهای. تهران: نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 11، صص. 55-70.
فتحی خطیبانی، م. (1395). "مطالعه ویژگیهای ادراک شده از نظرات آنلاین مشتریان و تأثیر آن بر اعتماد و تمایل به خرید اینترنتی در فروشگاه اینترنتی راستین بازار"، پایاننامه کارشناسیارشد، رشتهی مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی، دانشگاه البرز،
https://ganj-beta.irandoc.ac.ir/viewer/83b6ebfbf58f7b4b6a9e71195f67643f?sample=1.
قدیانی، م. (1395). "تأثیر ویژگیهای لذت جویانه و استفاده باور وبسایت بر روابط بازاریابی آنلاین مشتریان و تمایل به خرید (مورد مطالعه: سایت دیجی کالا). پایاننامه کارشناسیارشد، رشتهی مدیریت اجرائی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده مدیریت و حسابداری، استان تهران،
https://ganj-beta.irandoc.ac.ir/viewer/18b3cec6111caae52345d41b32b5c9e2?sample=1.
گروه آیندهنگاری سازمان توسعه ملل متحد (یونیدو) "راهنمای آیندهنگاری فناوری یونیدو (سازمان و روشها) ». مترجمان: سونیا شفیعی اردستانی، امیر ناظمی، علی شماعی، روحاله قدیری و رویا ناصری. ناشر: مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی. ناشر همکار: انجمن آینده نگری ایران. محل نشر: انتشارات شرکت پیشرو فناوری قائد، تاریخ انتشار: بهار 91، نوبت چاپ: چاپ اول، جلد اول +https://bit.ly/2m5X2iJ.
گروه آیندهنگاری سازمان توسعه ملل متحد (یونیدو) «راهنمای آیندهنگاری فناوری یونیدو (آیندهنگاری فناوری در عمل)». مترجمان: سونیا شفیعی اردستانی، امیر ناظمی، علی شماعی، روح ا... قدیری و رویا ناصری. ناشر: مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی. ناشر همکار: انجمن آینده نگری ایران. محل نشر: انتشارات شرکت پیشرو فناوری قائد، تاریخ انتشار: بهار 91، نوبت چاپ: چاپ اول، جلد دوم+https://bit.ly/2m5X2iJ.
مختاری، ا. و صوفیوند، ف. (1393). "عوامل مؤثر کمی و کیفی بر خرید مجدد اینترنتی"، کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت. صص. 1-25.
مصباحیجهرمی، ن.س. و اخوان خرازیان، م. (1393). "بررسی تأثیر عوامل رفتار برنامه ریزی شده بر رفتار خرید اینترنتی"، مجلهی علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. صص. 101-112.
منتظری، م.، ابراهیمی، ع.ر.، احمدی، پ. و راهنما، آ. (1393). "بررسی عوامل مؤثر بر قصد خرید در تجارت الکترونیک"، فصلنامهی مدیریت بازرگانی. سال ششم، شماره 20، صص. 207-226.
ونوس، د. (1385). "چارچوبی برای مدیریت بازاریابی"، تهران: پارسه.
Al-Debei, M.M., Mamoun, N.A. & Ashouri, M.I. (2015). “Consumer attitudes towards online shopping”, Internet Research, Vol. 25, Issue. 5, PP. 707-733.
Amaro, S. & Duarte, P. (2015). “An integrative model of consumers' intentions to purchase travel Online”, Tourism Management, Vol. 46, PP. 64-79.
Bloemer, J., Odekerken-Schroder, G. & Kestens, L. (2003). “The impact of need for social affiliation and consumer relationship proneness on behavioral intentions: an empirical study in a hairdresser’s context”, Journal of Retailing & Consumer Services, Vol. 10(4), PP. 231-240.
Chen, Yi-Min., Liu, Hsin-Hsien. & Wu, Hsin-Yi. (2016). “Reputation for toughness and anti-dumping rebuttals: Competitive rivalry, perceived benefits, and stage of the product life cycle, Journal of Business Research, Vol. 69(6), PP. 2145-2150.
Chen, Y., Yan, X., Fan, W. & Gordon, M.D. (2015). “The joint moderating role of trust propensity and gender on consumers’ online shopping behavior”, Computers in Human Behavior, Vol. 43, PP. 272-283.
Chen, Z. & Dubinsky, A.J. (2003). “A Conceptual Model of Perceived Customer Value in E-Commerce: A Preliminary Investigation”, Psychology & Marketing, Vol. 20(4), PP. 323-337.
Constanza, B. & Lynda, A. (2011). “Risk, trust, and consumer online purchasing behaviour: A Chilean perspective”. International Marketing Review, Vol. 29, Issue. 3, PP. 253-276.
Cooil, B., Keiningham, T.L., Aksoy, L. & Hsu, M. (2007). “A longitudinal analysis of customer satisfaction and share of wallet: Investigating the moderating effect of customer characteristics. Journal of Marketing Volume, Vol. 71, Issue. 1, PP. 67-83.
Glover, S. & Benbasat, I. (2010). “A comprehensive model of perceived risk of e-commerce transactions”, International Journal of Electronic Commerce, Vol. 15(2), PP. 47-78.
Hsu, M.H., Chan, C.M., & Chuang, L. (2015). “Understanding the determinants of online repeat purchase intention and moderating role of habit: The case of online group-buying in Taiwan”, International Journal of Information Management, Vol. 35, PP. 45-56.
Hwang, Y. (2010). “The moderating effects of gender on e-commerce systems adoption factors: An empirical investigation”, Computers in Human Behavior, Vol. 26(6), PP. 1753-1760.
Ilyoo, H. & Hoon S, C. (2013). “The mediating role of consumer trust in an online merchant in predicting purchase intention”, International Journal of Information Management, Vol. 33, PP. 927-939.
Ilyoo, H. (2015). “Understanding the consumer’s online merchant selection process: The roles of product involvement, perceived risk, and trust expectation”, International Journal of Information Management, Vol. 35, PP. 322-336.
John Simpson and Edmund Weiner. (1989). “The Oxford English Dictionary. Hardcover, 22000 Pages, ISBN: 9780198611868.
Kang, Minjung; Dong-Hee Shin. (2016). “The effect of customers’ perceived benefits on virtual brand community loyalty”, Online Information Review, Vol. 40, Issue. 3, PP. 298-315.
Kim, D.J., Ferrin, D.L. & Rao, H.R. (2008). “A trust-based consumer decision-making model in electronic commerce: The role of trust, perceived risk, and their antecedents”, Decision Support Systems, Vol. 44(2), PP. 544-564.
Knox, S. & Walker, D. (2001). “Measuring and managing brand loyalty”, Journal of Strategic Marketing, Vol. 9, PP. 111-128.
Lian, J.W. & Yen, D.C. (2014). “Online shopping drivers and barriers for older adults: Age and gender differences”, Computers in Human Behavior, Vol. 37, PP. 133-143.
Lin, C.H., Sher, P.J. & Shih, H.Y. (2005). “Past progress and future directions in conceptualizing customer perceived value”, International Joumal of Service Industry Management, Vol. 16(3/4), PP. 318-336.
Lin, J.S.C. & Liang, H.Y. (2011). “The influence of service environments on customer emotion and service outcomes”, Managing Service Quality, Vol. 21, No. 4, PP. 350-372.
Lynda, A. & Constanza, B. (2013). “Consumer internet purchasing behavior in Chile”, Journal of Business Research, Vol. 66, PP. 1791-1799.
Matthew, T.L., James, L.B., Gui, C.S., Rongwei, C. & Ting-Hsiang, T. (2013) “Perceived benefits, perceived risk, and trust, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 25, Issue. 2, PP. 225-248.
Meng-Hsiang, H., Chun-Ming, C., Kuo-Kuang, C. & Yi-Jung, L. (2014). “Determinants of repurchase intention in online group-buying: The perspectives of DeLone & McLean IS success model and trust”, Computers in Human Behavior, Vol. 36, PP. 234-245.
Meng-Hsiang, H., Chun-Ming, C. & Li-Wen, C. (2014). “Understanding the determinants of online repeat purchase intention and moderating role of habit: The case of online group buying in Taiwan”, International Journal of Information Management, Vol. 35, PP. 45-56.
Pappu, R. & Quester, P. (2006). “Does customer satisfaction lead to improved brand equity? An empirical examination of two categories of retail brands”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 15, No. 1, PP. 4-14.
Qing, Y., Chuan, P., Liu, L., David, C., Yen, J. & Michael, Tarn. (2015). “Exploring consumer perceived risk and trust for online payments: An empirical study in China’s younger generation”, Computers in Human Behavior, Vol. 50, PP. 9-24.
See Siew, S., Khalil, M.N. & Ameen M, A.A. (2012). “Factors Affecting Malaysian youngm consumers’ online purchase intention in social media websites”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 40, PP. 326-333.
Shin, J.I., Chung, K.H., Ohb, J.S. & Won Lee, C. (2013). “The effect of site quality on repurchase intention in Internet shopping through mediating variables: The case of university students in South Korea”, International Journal of Information Management, Vol. 33, PP. 453-463.
Stevens, L. (2014), “Online Shopping’s Hot Product: Free Shipping”, 10 June. Available at: http://blogs.wsj.com/corporate-intelligence/2014/06/10/online-shoppings-hottest-product-free-shipping/ (Accessed: 12 October 2014).
Wang, Y., Lo, H. & Yang, Y. (2004). “An Integrated framework for service quality, customer value, satisfaction, Evidence from china's telecommunications industry”, Information Systems Frontiers, Vol. 6, Iss. 4, PP. 325-340.
Warkentin, M., Gefen, D., Pavlou, P. & Rose, G., (2002). “Encouraging citizen adoption of e-government by building trust”, Electronic Markets, Vol. 12(3), PP. 157-162.
William, J. & Kai-Chieh, H. (2003). “Application of perceived value model to identify factors affecting passengers repurchase intentions on city bus: A case of the Taipei metropolitan area”, Transportation Vol. 30, PP. 307-327.
Wu, L.Y., Chen, K.Y., Chen, P.Y. & Cheng, S.L. (2014). “Perceived value, transaction cost, and repurchase-intention in online shopping: A relational exchange perspective”, Journal of Business Research, Vol. 67, PP. 2768-2776.
Yang, H., Yu, J., Zo, H. & Choi, M. (2016). “User acceptance of wearable devices: An extended perspective of perceived value”, Telematics and Informatics, Vol. 33, PP. 256-269.
Zhang, K.Z.K., Cheung, C.M.K.; Matthew, K.O.L. (2014). “Examining the moderating effect of inconsistent reviews and its gender differences on consumers’ online shopping decision”, International Journal of Information Management, Vol. 34, PP. 89-98.