چکیده زمینه : امروزه برند سازی شهری و داشتن برند مقصد از ضروریات بازاریابی گردشگری می باشد. شهرها مانند محصولات تجاری برای رسیدن به موفقیت ، نیاز دارند تا برند شوند. یک برند شهری برمبنای ارزش ها ، نگرش ها، رفتارها و خصوصیات شهر پایه ریزی می شود . برند سازی شهری به عنوان أکثر
چکیده زمینه : امروزه برند سازی شهری و داشتن برند مقصد از ضروریات بازاریابی گردشگری می باشد. شهرها مانند محصولات تجاری برای رسیدن به موفقیت ، نیاز دارند تا برند شوند. یک برند شهری برمبنای ارزش ها ، نگرش ها، رفتارها و خصوصیات شهر پایه ریزی می شود . برند سازی شهری به عنوان یک برند مقصد گردشگری ،توسط ارائه تصویر شهر ، منبعی از ارزش اقتصادی ،اهمیت سیاسی و فرهنگی - اجتماعی به منظور افزایش مزیت رقابتی در نظر گرفته می شود. برای ساخت یا بازسازی برند در ذهن مخاطب باید برنامه ای هدفمند داشت.از این رو ضرورت تبیین برند شهری نیازمند راهبردی است که به شهر هویت فراموش نشدنی بدهد. هدف :این پژوهش طراحی مدل برند شهری با درنظرگرفتن مقصد گردشگری است . روش :این پژوهش از نوع کاربردی بوده و بر اساس نظریه داده بنیاد انجام شده است . در این پژوهش کیفی 22 نفر از مدیران شهری ،متخصصین و اساتید حوزه ی برند سازی شهری و گردشگری، مورد مصاحبه های ساختاری عمیق قرار گرفتند و سپس داده های حاصل از آنها با استفاده از کد گذاری باز ،محوری و انتخابی تجزیه و تحلیل شد . یافته ها:پژوهش نشان می دهد راهبردهای مدرن توسعه شهری ، الگوسازی شهری، تعیین خط مشی با محوریت گردشگری و شناسایی گردشگری شهری از شرایط علّی برند سازی شهری است نتایج: پیامدهای برند سازی شهری( یکپارچگی فرآیند ، تقویت و بهبود جایگاه شهر ،توسعه گردشگری پایدار ، توسعه اقتصادی شهر و صلح و دوستی جوامع) نتایج تحقیق محسوب می شوند.
تفاصيل المقالة
زمینه: در دنیای امروزی کسب و کارهای آنلاین نیاز به تعریف استراتژیهای بازبینی برای انتظار مصرفکنندگان و اعتماد آنها دارند. جدیترین خطر برای اقتصادهای میانبر نسخه برداری بدون هیچگونه رویکرد انتقادی است. هدف: این پژوهش به نقش اعتماد و جنسیت در خرید آنلاین با رویکرد آین أکثر
زمینه: در دنیای امروزی کسب و کارهای آنلاین نیاز به تعریف استراتژیهای بازبینی برای انتظار مصرفکنندگان و اعتماد آنها دارند. جدیترین خطر برای اقتصادهای میانبر نسخه برداری بدون هیچگونه رویکرد انتقادی است. هدف: این پژوهش به نقش اعتماد و جنسیت در خرید آنلاین با رویکرد آینده پژوهی میپردازد. روشها: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری اطلاعات توصیفی-پیمایشی، روش تحقیق میدانی و با پرسشنامه دادهها جمعآوری شد. جامعه آماری ساکنین مجتمع سینا، روش نمونهگیری تصادفی احتمالی از نوع طبقهای نسبی با حجم 306 پرسشنامه که پایایی از طریق آلفای کرونباخ و روایی توسط اساتید محترم، خبرگان و متخصصین حوزه آماری تأیید و پردازش دادهها از طریق نرمافزار SPSS انجام شده است. یافتهها: ضریب همبستگی اسپیرمن جنسیت و تداوم اعتماد بر رضایت و قصد خرید مجدد 0/731، آیندهنگاری، مزایای درکشده، تداوم اعتماد، ریسک درکشده و رضایت بر قصد خرید مجدد 0/705، 0/636، 0/639، 0/461- و 0/817 میباشد به طوری که همه در سطح معنیداری کمتر از 0/05 میباشند؛ فرضیات مربوطه مورد تأیید واقع شدهاند. تنها ضریب همبستگی اسپیرمن جنسیت بر قصد خرید مجدد 0/193 و سطح معنیداری 0/083 نشان داد که این فرضیه مورد تأیید واقع نمیشود.نتیجهگیری: برای افزایش سهم خود در بازارهای بینالمللی و داخلی باید با پویشی مداوم نیازهای اجتماعی و انتظارات مشتری را شناسایی و با بسط چشمانداز راهبردی منطبق با افزایش اعتماد، مزایای درکشده و کاهش ریسک درکشده میتوان رضایت و قصد خرید مجدد را افزایش داد.
تفاصيل المقالة
گسترش اینترنت در زندگی روزمره و توسعه آن در همه بخشهای اجتماعی و اقتصادی و فرایندهای کسبوکار باعث شده است در دنیای امروز متأثر از انتشار ویروس کشنده کرونا، تغییرات اساسی در نظام اقتصادی و به تبع آن در بازاریابی و تبلیغات بازاریابی ایجاد شود؛ بنابراین این تحقیق تلاش می أکثر
گسترش اینترنت در زندگی روزمره و توسعه آن در همه بخشهای اجتماعی و اقتصادی و فرایندهای کسبوکار باعث شده است در دنیای امروز متأثر از انتشار ویروس کشنده کرونا، تغییرات اساسی در نظام اقتصادی و به تبع آن در بازاریابی و تبلیغات بازاریابی ایجاد شود؛ بنابراین این تحقیق تلاش میکند با بررسی ویژگیهای تبلیغات ویروسی به بسط دانش نظری در این زمینه کمک نماید و راهکارهایی جهت اجرای برنامههای تبلیغات ویروسی برای مدیران بازاریابی فراهم نماید؛ لذا هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل بومی تبلیغات ویروسی برای خردهفروشیهای اینترنتی با روش داده بنیاد است. تحقیق حاضر به لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش جزء تحقیقات کیفی پیمایشی است. برای نمونهگیری از روش گلوله برفی استفاده شد که دادهها با استفاده از مصاحبه عمیق و با حضور 15 نفر از خبرگان و کارشناسان ارشد شرکت خردهفروشی اینترنتی دیجی کالا جمعآوری شد. نتایج تحلیل روش داده بنیاد، شش مقوله شناسایی شده؛ مقوله علی، مقوله اصلی، مقوله زمینهای، مقوله مداخلهگر یا محیطی، راهبردها و مقوله پیامدها را نشان میدهد. همچنین نتایج بخش کمی نشان میدهد که مدل پیشنهادی و ارائه شده در تحقیق دارای هفت شاخص شامل محتوای پیام، نحوه استفاده، ادراک حسی، اعتماد، برند سازی، سهولت استفاده و نگرش میباشد.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications