بررسی رابطه بین ریسک گریزی و وفاداری به نام تجاری با توجه به نقش اعتماد و احساسات مشتری در این رابطه
الموضوعات : مدیریت بازاریابیشهناز نایب زاده 1 , پروانه شهبازی 2
1 - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد، گروه مدیریت، یزد، ایران
2 - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، گروه مدیریت، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: ریسکگریزی, وفاداری به نام تجاری, وفاداری نگرشی, وفاداری رفتاری (تکرار خرید), اعتماد به نام تجاری, احساسات مشتری در مورد نام تجار,
ملخص المقالة :
طرح مساله: مساله اصلی تحقیق حاضر بررسی رابطه بین ریسک گریزی و وفاداری به نام تجاری و نقشی که متغیرهای اعتماد به نام تجاری و احساسات مشتری در مورد نام تجاری در این رابطه دارند است. روش تحقیق: جهت دستیابی به هدف پژوهش 379 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم، انتخاب شده تا مجموعهای از دادهها برای نامهای تجاری مختلف لپتاپ جمعآوری گردد؛ روش تحقیق حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی از نوع پیمایشی است و به علت بررسی روابط همزمان بین چندین متغیر بررسی میگردد از نوع همبستگی است. ابزار جمعآوری دادهها و تکنیک به کار رفته: ابزار این تحقیق، ابزاری مرکب از کتابخانهای و میدانی محسوب میشود. ازتکنیک معادلات ساختاری و از نرمافزار لیزرلبه منظور آزمون فرضیهها استفاده شده است.