تبیین مهارتهای تفکر انتقادی در دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
الموضوعات : مدیریت فرهنگیفریدون رهنمای رودپشتی 1 , احمد یعقوب نژاد 2 , احمد گودرزی 3
1 - ندارد
2 - ندارد
3 - مسئول مکاتبات
الکلمات المفتاحية: تفکر انتقادی, مهارتهای شناختی, دانشجویان حسابداری,
ملخص المقالة :
مقدمه و هدف پژوهش: حسابداری رشتهای علمی است که اطلاعات اقتصادی را برای تصمیم گیری جهت استفاده بهتر از منابع اقتصادی فراهم میکند؛ لذا از دانشجویان حسابداری انتظار میرود نیاز به یادگیری موثر مباحث حسابداری را احساس نموده و در راه ارتقاء این رشته تحصیلی گام نهند. هدف این پژوهش سنجش میزان تفکر انتقادی دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در مطالعه متون تخصصی خود میباشد. روش پژوهش: در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه کالیفرنیای ب مهارتهای شناختی تفکر انتقادی دانشجویان حسابداری به روش تصادفی مورد بررسی قرار گرفت. یافتهها: نتایج این تحقیق نشاندهنده آنست که دانشجویان بطورکلی از مهارتهای تفکر انتقادی بسیار کم استفاده میکنند. نتیجه گیری: با توجه به تحقیق انجام شده میتوان نتیجه گیری نمود که جنسیت، تأثیر معناداری در میزان گرایش به تفکر انتقادی ندارد. همچنین دانشجویان سالهای بالاتر از مهارتهای تفکر انتقادی بالاتری نسبت به دانشجویان سال پایین برخوردار هستند.