بررسی رابطه ارزیابی محصولات و پذیرش اعتماد توسط مصرف کننده بر قصد خرید مجدد در محیط تجارت الکترونیک (مطالعه موردی: سایت دیجی کالا)
الموضوعات : سامانههای پردازشی و ارتباطی چندرسانهای هوشمند
میثم نعمت
1
,
هما درودی
2
,
مهدی بازرگانی
3
1 - کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
2 - دانشیار، گروه مدیریت، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
3 - استادیار، گروه کامپیوتر، دانشکده برق و کامپیوتر، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
الکلمات المفتاحية: ریسک درک شده, اعتماد آنلاین, سودمندی درک شده,
ملخص المقالة :
در این پژوهش به بررسی رابطه ارزیابی محصولات و پذیرش اعتماد توسط مصرف کننده بر قصد خرید مجدد در محیط تجارت الکترونیک (مطالعه موردی: سایت دیجی کالا) پرداخته ایم. روش این پژوهش، بر حسب نوع هدف، کاربردی و برحسب روش توصیفی- تحلیلی به شیوه پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود. جامعه آماری در این پژوهش کاربران سایت دیجی کالا بود و برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران نامحدود استفاده شده است که براساس محاسبه 384 پرسشنامه توزیع و جمعآوری گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که، ریسک درکشده بر اعتماد آنلاین و قصد خرید مجدد تأثیر منفی و معناداری میگذارد. اعتمادآنلاین بر سودمندی درکشده و قصد خرید مجدد و سودمندی درک شده بر قصد خرید مجدد، شهرت وبسایت بر کیفیت درک شده، ارزش درکشده و اعتماد آنلاین تأثیر مثبت و معناداری میگذارد. قیمت رقابتی درکشده بر کیفیت درکشده تأثیر منفی و معناداری و بر ارزش درکشده تأثیر مثبت و معناداری میگذارد.
_||_