بررسی اقناع در مقالات پر بازدید مجله کاربرد شیمی در محیط زیست
الموضوعات : کاربرد شیمی در محیط زیست
یونس کریمی فردین پور
1
(گروه ریاضی، واحد اهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایران)
ناصر مصلحی میلانی
2
(گروه فیزیک، واحد اهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایران)
بهزاد انتظاری
3
(گروه جغرافیا، واحد اهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایران)
الکلمات المفتاحية: مخاطب, محیط زیست, اقناع, کاربرد شیمی, تولید محتوا,
ملخص المقالة :
چکیده : تولید محتوا به مثابه یکی از عوامل مداخله گر در تغییر نگرش می تواند در ترغیب دانشجویان به کاربرد علم شیمی در محیط زیست ایفای نقش کند. در این مقاله هدف شناخت معیارهای تولید محتوای ترغیب کننده به کاربرد علم شیمی در محیط زیست و تحلیل مقالات پر بازدید مجله کاربرد شیمی در محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر است. پژوهش حاضر می کوشد تا مولفه های ترغیب کننده به تغییر نگرش و اقناع را به لحاظ نظری شناسایی کند. در واقع پژوهش حاضر، با مفروض دانستن کارآمد بودن این مولفه ها و با استفاده از رویکرد کیفی تحلیل محتوا، محتوای مرتبط با کاربرد شیمی در مقالات پر بازدید مجله کاربرد شیمی در محیط زیست را ارزیابی می کند. نتایج این پژوهش می تواند نشان دهد که تولید محتوای آموزشی با محور کاربرد شیمی در محیط زیست از چه ظرفیتی برای ایجاد تغییر نگرش در مخاطب برخوردار است.
_||_