فهرس المقالات یونس کریمی فردین پور


  • المقاله

    1 - Towards Effectiveness of Math Educational Applications: FaraAzmoon
    journal of Artificial Intelligence in Electrical Engineering , العدد 2 , السنة 11 , بهار 2022
    Although the research on the use of special applications for learning mathematics has increased in the last decade, the number of researches on the effectiveness of these programs from the students' point of view is insufficient. This paper traces an endeavor to explore أکثر
    Although the research on the use of special applications for learning mathematics has increased in the last decade, the number of researches on the effectiveness of these programs from the students' point of view is insufficient. This paper traces an endeavor to explore the way utilizing FaraAzmoon App and the highlights and qualities understudies find essential. Drawing on data gotten from tests and interviews, it was observed that understudies who utilized FaraAzmoon app had a inside and out predominant execution compared to the understudies who did not utilize FaraAzmoon app. Participants' responses to questions were analyzed to select characteristics that students consider essential for mathematics learning programs. This research highlighted several characteristics that are necessary for an effective mathematics learning program. The disclosure of these features provides information to curriculum developers and educators about what is dominant in math learning programs from the users' perspective. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - تحلیل محتوای مجلۀ کاربرد شیمی در محیط زیست بر پایه آنتروپی شانون با مفروضه‌های زیست محیطی
    کاربرد شیمی در محیط زیست , العدد 5 , السنة 10 , زمستان 1398
    این مقاله به تحلیل محتوای مجله کاربرد شیمی در محیط زیست بر اساس مفروضه‌های زیست محیطی با تأکید بر آموزش محیط زیست می‌پردازد. جامعه آماری مورد مطالعه تمام مقالات منتشر شده در شماره‌های 35 الی 38 مجله است. داده‌های پژوهش با به کارگیری ابزار سیاهه وارسی گردآوری و با استفاد أکثر
    این مقاله به تحلیل محتوای مجله کاربرد شیمی در محیط زیست بر اساس مفروضه‌های زیست محیطی با تأکید بر آموزش محیط زیست می‌پردازد. جامعه آماری مورد مطالعه تمام مقالات منتشر شده در شماره‌های 35 الی 38 مجله است. داده‌های پژوهش با به کارگیری ابزار سیاهه وارسی گردآوری و با استفاده از نرم افزار اکسل مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفته‌اند. در این مقاله از روش تحلیل محتوای "آنتروپی شانون" برای پردازش داده‌ها به صورت کمی و کیفی کمک گرفته شده است. بر اساس شاخص‌های آنتروپی محتوای مقالات بر اساس 7 مؤلفه اصلی و 93 مؤلفه فرعی آموزش محیط زیست مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج تحلیل نشان می‌دهد مؤلفه‌های اصلی مربوط به انسان و محیط زیست با 9 مقاله (1/32 درصد) و معضلات زیست محیطی آب با 7 مقاله (25 درصد) بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده‌اند. مؤلفه‌ی زباله و ارزش بازیافت با 1 مقاله فقط 6/3 درصد و مؤلفه‌های معضلات زیست محیطی هوا، خاک، صوت و حفاظت منابع طبیعی با 0 مقاله (صفر درصد) کمترین مقدار را به خود اختصاص داده‌اند. یافته‌های حاصل از فراوانی مؤلفه‌ها نشان داده است که مؤلفه‌های آموزش محیط زیست از توزیع نرمال برخوردار نیستند و به بعضی از مؤلفه‌ها پرداخته نشده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - بررسی اقناع در مقالات پر بازدید مجله کاربرد شیمی در محیط زیست
    کاربرد شیمی در محیط زیست , العدد 2 , السنة 11 , تابستان 1399
    چکیده : تولید محتوا به مثابه یکی از عوامل مداخله گر در تغییر نگرش می تواند در ترغیب دانشجویان به کاربرد علم شیمی در محیط زیست ایفای نقش کند. در این مقاله هدف شناخت معیارهای تولید محتوای ترغیب کننده به کاربرد علم شیمی در محیط زیست و تحلیل مقالات پر بازدید مجله کاربرد شیم أکثر
    چکیده : تولید محتوا به مثابه یکی از عوامل مداخله گر در تغییر نگرش می تواند در ترغیب دانشجویان به کاربرد علم شیمی در محیط زیست ایفای نقش کند. در این مقاله هدف شناخت معیارهای تولید محتوای ترغیب کننده به کاربرد علم شیمی در محیط زیست و تحلیل مقالات پر بازدید مجله کاربرد شیمی در محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر است. پژوهش حاضر می کوشد تا مولفه های ترغیب کننده به تغییر نگرش و اقناع را به لحاظ نظری شناسایی کند. در واقع پژوهش حاضر، با مفروض دانستن کارآمد بودن این مولفه ها و با استفاده از رویکرد کیفی تحلیل محتوا، محتوای مرتبط با کاربرد شیمی در مقالات پر بازدید مجله کاربرد شیمی در محیط زیست را ارزیابی می کند. نتایج این پژوهش می تواند نشان دهد که تولید محتوای آموزشی با محور کاربرد شیمی در محیط زیست از چه ظرفیتی برای ایجاد تغییر نگرش در مخاطب برخوردار است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - تعامل شیمی ریاضی و محیط زیست
    کاربرد شیمی در محیط زیست , العدد 5 , السنة 11 , زمستان 1399
    این مقاله به نقش شیمی ریاضی در مطالعات محیط زیست پرداخته است. هدف مقاله پررنگ‌تر کردن نقش شیمی ریاضی به عنوان یک تفکر ریاضی وار در مطالعات محیط زیست است. تفکر ریاضی وار حاکم بر شیمی ریاضی، مشخص کننده راهبردهای مدلسازی در مطالعات محیط زیست است. پیشینه پژوهشی مطالعات محیط أکثر
    این مقاله به نقش شیمی ریاضی در مطالعات محیط زیست پرداخته است. هدف مقاله پررنگ‌تر کردن نقش شیمی ریاضی به عنوان یک تفکر ریاضی وار در مطالعات محیط زیست است. تفکر ریاضی وار حاکم بر شیمی ریاضی، مشخص کننده راهبردهای مدلسازی در مطالعات محیط زیست است. پیشینه پژوهشی مطالعات محیط زیست نشان می‌دهند که شیمی ریاضی در حل بسیاری از مسائل محیط زیست تاثیر گذار بوده است. در این مقاله با ارایه مثال‌های پژوهشی و بدون ورود به فرمول نویسی تخصصی شیمی ریاضی، نحوه تعامل شیمی ریاضی و محیط زیست از ابعاد مختلف آن مورد کنکاش قرار گرفته است تا تعامل شیمی ریاضی با مطالعات محیط زیست واکاوی شده باشد. نتیجه این پژوهش مؤید این مطلب است که مسائل زیست محیطی، موتور پیشران شیمی ریاضی و تفکر ریاضی وار مستتر در شیمی ریاضی کلید حل مسائل زیست محیطی است. در دانشگاه های ایران، امروز دریچه ورود به تعامل سازنده بین شیمی ریاضی و محیط زیست، در قالب فعالیت‌های علمی‌بین گروهی، گشوده شده و کشور در آستانه ورود به دوران تفکر ریاضی وار است تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - امکان سنجی کاربرد اپلیکیشن گوشی همراه هوشمند در آموزش شیمی
    کاربرد شیمی در محیط زیست , العدد 2 , السنة 14 , تابستان 1402
    اپلیکیشن گوشی همراه هوشمند می تواند نقش پررنگی در آموزش شیمی داشته باشد به شرط آنکه اپلیکیشن مورد نیاز دانشجویان در دسترس باشد. پژوهش حاضر با هدف نیاز سنجی، امکان سنجی و آسیب‌شناسی ورود گوشی همراه هوشمند به فرآیند تدریس و یادگیری شیمی صورت گرفته است. این پژوهش از نوع تح أکثر
    اپلیکیشن گوشی همراه هوشمند می تواند نقش پررنگی در آموزش شیمی داشته باشد به شرط آنکه اپلیکیشن مورد نیاز دانشجویان در دسترس باشد. پژوهش حاضر با هدف نیاز سنجی، امکان سنجی و آسیب‌شناسی ورود گوشی همراه هوشمند به فرآیند تدریس و یادگیری شیمی صورت گرفته است. این پژوهش از نوع تحقیقات بنیادی و با توجه به هدف آن از نوع توصیفی، اکتشافی با روش زمینه‌یابی است. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان رشته شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر می باشد. تعداد 9 دانشجو به عنوان نمونه در دسترس در این پژوهش مشارکت کرده اند. یافته های این تحقیق حاکی از این است که احساس نیاز به ورود گوشی همراه هوشمند به فرآیند آموزش شیمی از بعد آموزشی و ساختاری وجود دارد. اما امکان ورود گوشی همراه هوشمند به فرآیند آموزش شیمی از بعد روانشناختی و امنیتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر فراهم نیست در حالیکه بعد فرهنگی و مالی از وضعیت قابل قبولی برخوردار می باشد. همچنین بر اساس نتایج تحلیل داده بنیان، آسیب های احتمالی ورود گوشی همراه هوشمند به فرآیند تدریس و یادگیری شیمی می تواند به صورت آسیب‌های آموزشی، فرهنگی، ساختاری، روانشناختی و امنیتی بروز پیدا کند. تفاصيل المقالة