طراحی و ارائه مدل بهبود عملکرد شغلی نیروی انسانی به کمک یادگیری الکترونیک و اعتبار سنجی آن در بانک ملی
الموضوعات :فرحنار کسرائی یگانه 1 , مهدی زیرک 2 , احمد اکبری 3 , حسین مومنی مهموئی 4 , یوسف مهدی پور 5
1 - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، واحد تربت حیدریه ، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه ، ایران
2 - استادیار گروه علوم تربیتی، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه ، ایران
3 - استادیار گروه علوم تربیتی،واحد بردسکن،دانشگاه آزاد اسلامی،بردسکن، ایران
4 - دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه ، ایران
5 - دانشیار مدیریت آموزشی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، تربت حیدریه،خراسان رضوی، ایران
الکلمات المفتاحية: عملکرد, عملکرد شغلی, یادگیری الکترونیک, الگوی یادگیری,
ملخص المقالة :
بهره گیری از دوره های یادگیری الکترونیک موجب می شود تا افراد نسبت به نسل های قبل از خود، از روش های جدیدتری بهمنظور گسترش مهارتهای شغلی خود استفاده کنند. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل بهبود عملکرد شغلی نیروی انسانی به کمکیادگیری الکترونیک و اعتبار سنجی آن در بانک ملی تدوین گردیده است. فلسفه پژوهش آمیخته با رویکرد اکتشافی و استراتژیتحقیق در بخش کیفی، تحلیل محتوا و در بخش کمی، پیمایشی است. نمونه آماری در مرحله کیفی، 12 نفر از مدیران بانکهایدولتی و اساتید حوزه ی مدیریت دولتی و آموزشی می باشند که با استفاده از اصل اشباع و به روش گلوله برفی انتخاب و در بخشکمی، کارکنان بانک ملی در اداره رسمی در مشهد به تعداد 160 نفر بوده اند. روش جمع آوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه هاینیمه ساختاریافته و در بخش کمی، پرسشنامه می باشد. برای تحلیل داده ها در بخش کیفی از نرم افزار مکس کیودا و در بخش کمیاز نرم افزار spss 22 و نرم افزار پی ال اس استفاده شد. یافته های تحقیق در مدل بهبود عملکرد شغلی نیروی انسانی به کمکیادگیری الکترونیک شامل 5 بعد زیرساخت های الکترونیک ،عناصر یادگیری الکترونیک ، فرایند مدیریت عملکرد شغلی، بهبودعملکرد شغلی و مداخله گرهای محیطی با 14 مولفه می باشد. همچنین در بخش کمی نتایج نشان داد که الگوی مذکور از اعتبارلازم برخوردار است. در نهایت با استفاده از برنامه ها و قابلیت های یادگیری الکترونیکی می توان عملکرد شغلی کارکنان را ارتقابخشید.
_||_