فهرس المقالات میترا کاشه


  • المقاله

    1 - بررسی‌ اهداف استفاده‌کنندگان از گزارش‌های مالی‌ شهرداری‌ها با توجه به بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد
    مطالعات توسعه و مدیریت منابع , العدد 3 , السنة 1 , پاییز 1402
    زمینه و هدف: مدیریت‌ مالی‌ عمومی‌ نوین، اساساً باهدف افزایش‌ شفافیت‌ و بهبود پاسخگویی‌ استفاده‌کنندگان گزارش‌های مالی مطرح گردید. هدف از این‌ تحقیق‌ بررسی‌ اهداف استفاده‌کنندگان از گزارش‌های‌ مالی‌ شهرداری‌ها با توجه به بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد است‌. روش‌شناسی: تحقیق أکثر
    زمینه و هدف: مدیریت‌ مالی‌ عمومی‌ نوین، اساساً باهدف افزایش‌ شفافیت‌ و بهبود پاسخگویی‌ استفاده‌کنندگان گزارش‌های مالی مطرح گردید. هدف از این‌ تحقیق‌ بررسی‌ اهداف استفاده‌کنندگان از گزارش‌های‌ مالی‌ شهرداری‌ها با توجه به بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد است‌. روش‌شناسی: تحقیق فوق یک تحقیق توصیفی و کاربردی می باشد. مبانی نظری تحقیق با مطالعه مقالات و کتاب های مطرح در بخش عمومی نگارش و پرسشنامه تحقیق اتخراج گردیده است. ابزار گردآوری‌ داده‌های‌ این‌ پژوهش‌ پرسشنامه‌ای‌ شامل‌، ١٥ گویه‌ بوده است‌. جامعه‌ موردنظر مدیران و کارشناسان شهرداری‌ در سطح‌ استان تهران بوده است‌. درنهایت‌ ٢١٥ پرسشنامه‌ موردبررسی‌ قرار گرفت‌. با استفاده از روش‌های‌ مدل‌سازی‌ معادلات ساختاری‌ و نرم‌افزار smart.PLS به‌ آزمون فرضیه‌ها پرداخته‌شده است‌. یافته‌ها: یافته‌های تحقیق نشان داد که کنترل اداری‌ داخلی‌، کنترل حسابداری‌ داخلی‌، خودکنترلی‌ و حسابرسی‌ داخلی‌ بر اهداف استفاده‌کنندگان از گزارش‌های‌ مالی‌ شهرداری‌ها با توجه به بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تأثیرگذار است. نتیجه‌گیری: نتایج‌ نشان داد که‌ کاربران داخلی‌ به‌عنوان انواع مختلف‌ کنترل داخلی‌ که‌ اطلاعات مالی‌ در معرض آن قرار دارند، بسیار مهم‌ در نظر گرفته‌ می‌شوند. اکثریت‌ قریب‌ به‌اتفاق پاسخ‌دهندگان بر این‌ باور بودند که‌ برای‌ تصمیم‌گیری‌ داخلی‌ خودکنترل داخلی‌ مهم‌ است‌ زیرابه‌ بهبود قابلیت‌ اطمینان اطلاعات مالی‌ کمک‌ می‌کند و اجازه می‌دهد تا اطلاعات به‌موقع‌ آماده شوند، ازاین‌رو به‌ رابطه‌ بین‌ کنترل داخلی‌، فرصت‌ اطلاعات و کفایت‌ گزارش مالی‌ اشاره می‌کنند. هم چنین، در بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به اهداف استفاده‌کنندگان با توجه به گزارشگری مالی باید توجه گردد، زیرا شفافیت و پاسخگویی را بهبود می‌بخشد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی رابطه بین توسعه خدمات الکترونیک بر سود سهام گل گهر سیرجان
    مطالعات کمی در مدیریت , العدد 3 , السنة 14 , پاییز 1402
    خدمات الکترونیک به عنوان یک ابزار مهم و تأثیرگذار در توسعه کسب‌وکارها و ارتقاء روش‌های ارتباطی و خدمات به مشتریان، بر سود سهام شرکت‌ها تأثیر دارد. این تأثیرات به‌صورت گسترده‌ای در دنیای مدرن و پویای امروز قابل‌مشاهده است؛ بر این اساس هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین توس أکثر
    خدمات الکترونیک به عنوان یک ابزار مهم و تأثیرگذار در توسعه کسب‌وکارها و ارتقاء روش‌های ارتباطی و خدمات به مشتریان، بر سود سهام شرکت‌ها تأثیر دارد. این تأثیرات به‌صورت گسترده‌ای در دنیای مدرن و پویای امروز قابل‌مشاهده است؛ بر این اساس هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین توسعه خدمات الکترونیک و سود سهام مجتمع گل گهر سیرجان می‌باشد. جامعه آماری تحقیق کارشناسان، سرپرستان و مدیران ارشد مجتمع گل گهر سیرجان به تعداد 5000 نفر می‌باشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 356 نفر انتخاب شد. در راستای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه خدمات الکترونیک و بررسی سود سهام به تجزیه‌وتحلیل صورت‌های مالی پرداخته شد. روایی پرسشنامه 82/0 و پایایی آن 93/0 محاسبه گردید. برای تجزیه و‌تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد بین خدمات الکترونیک، قابلیت استفاده، کیفیت اطلاعات و تعامل خدمات با سود سهام رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد. تفاصيل المقالة