فهرس المقالات سهیلا زرین جوی الوار


  • المقاله

    1 - مدل‌سازی عوامل مؤثر بر سردرگمی مشتریان زن در انتخاب فروشگاه های خرده فروشی
    مهندسی مدیریت نوین , العدد 5 , السنة 9 , زمستان 1402
    امروزه مرکز خرید دیگر مکانی برای اهداف معامله نیست که مشتریان در صورت نیاز به یک کالا یا خدمت، به آن‌ مراجعه کنند، بلکه مکانی برای اهداف اجتماعی است. از طرفی روند رو به رشد فروشگاه های خرده‌فروشی موجب فشار عظیم بر مصرف‌کنندگان در انتخاب ‌شده است. خریداران اگر یک محیط اج أکثر
    امروزه مرکز خرید دیگر مکانی برای اهداف معامله نیست که مشتریان در صورت نیاز به یک کالا یا خدمت، به آن‌ مراجعه کنند، بلکه مکانی برای اهداف اجتماعی است. از طرفی روند رو به رشد فروشگاه های خرده‌فروشی موجب فشار عظیم بر مصرف‌کنندگان در انتخاب ‌شده است. خریداران اگر یک محیط اجتماعی را به‌عنوان محیطی بسیار تحریک کننده یا نامناسب درک کنند، ممکن است سردرگم شوند. هدف از پژوهش حاضر مدل‌سازی عوامل مؤثر بر سردرگمی مشتریان زن در انتخاب فروشگاه‌های خرده‌فروشی است. برای انتخاب ویژگی‌هایی که بیشترین ارتباط را با متغیرهای هدف داشته و می‌توانند بهترین عملکرد را در پیش‌بینی و تفسیرمدل ارائه دهند، از انتخاب ویژگی با استفاده از شبکه عصبی‌ استفاده شده است. رویکرد پیشنهادی در ابتدا با کاهش ابعاد فضای مسئله از طریق آموزش یک نوع شبکه‌های عصبی چند لایه، پیچیدگی محاسباتی را در حل مشکل طراحی کاهش می‌دهد. 7 عامل از عوامل مؤثر بر سردرگمی مشتریان براساس این مدل شبکه عصبی استخراج، در 5 سطح با استفاده از مدل یابی ساختاری تفسیری طبقه‌بندی شدند و مدل مرتبط با آن ترسیم گردید. در این دسته‌بندی متغیرهای تنوع زیاد برندهای فروشگاهی، برنامه‌های وفاداری و تجمع فروشگاه‌ها در یک موقعیت مکانی، بیشترین قدرت نفوذ (تأثیرگذاری) و ریسک ادراک‌شده، فاکتورهای فردی و جمعیت‌شناسی و آهنگ اطلاعات بیشترین وابستگی (تأثیرپذیری) را نشان می‌دهند و متغیر فاکتور فردی تنها متغیری است که رابطه دوطرفه با سایر متغیرها دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی تأثیر عوامل عاطفی بر واکنش مصرف‌کننده نسبت به خرید آنلاین با نقش میانجی نظریه انتخاب منطقی
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 2 , السنة 14 , تابستان 1401
    افزایش چشمگیر اینترنت برای خرید و سفارش کالاها یا خدمات در ایران، محققان و مدیران را با چالش‌های جدیدی برای درک رفتار مصرف‌کننده مواجه ساخته است. هدف اصلی ما از انجام این تحقیق بررسی تأثیر عوامل عاطفی بر واکنش مصرف‌کننده نسبت به خرید آنلاین با نقش میانجی نظریة انتخاب من أکثر
    افزایش چشمگیر اینترنت برای خرید و سفارش کالاها یا خدمات در ایران، محققان و مدیران را با چالش‌های جدیدی برای درک رفتار مصرف‌کننده مواجه ساخته است. هدف اصلی ما از انجام این تحقیق بررسی تأثیر عوامل عاطفی بر واکنش مصرف‌کننده نسبت به خرید آنلاین با نقش میانجی نظریة انتخاب منطقی است. برای جمع‌آوری داده‌ها از توزیع پرسشنامه آنلاین بین 384 نفر از مصرف-کنندگان آنلاین دیجی‌کالا با ضریب‌ اعتبار و پایایی 0/875 استفاده شده‌است. جهت تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش و آزمون فرضیات از روش‌های آمارتوصیفی، استنباطی و معادلات ساختاری استفاده شده‌است. نتایج نشان داد که عوامل عاطفی می‌تواند بطور مستقیم و غیرمستقیم با نقش میانجی عوامل منطقی بر واکنش مصرف‌کننده تأثیر گذارد. تبلیغات شخصی‌سازی شده متناسب با ترجیحات مشتری نقش مهمی در قصد خرید وی ایفا می‌کند و اگر کاربران نسبت به ارائه اطلاعات خود به فروشگاه احساس امنیت داشته باشند می‌توان میزان آسیب‌ پذیری عاطفی آنان را کاهش دهد. تفاصيل المقالة