فهرس المقالات حمزه کاظمی مهیاری


  • المقاله

    1 - ارائه و تحلیل الگویی برای تاثیر رفتار اخلاقی فروش بر وفاداری مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان بیمه پارسیان در شهر شیراز)
    مدیریت بازاریابی , العدد 29 , السنة 10 , زمستان 1394
    امروزه کشورهایی با اقتصاد پیشرفته به سمت صنایع خدماتی در حال حرکت هستند. در این راستا می‌توان به صنعت بیمه اشاره کرد که در شاخه‌های مختلفی در سراسر جهان در حال فعالیت می‌باشد. از سوی دیگر قدرت انتخاب مشتریان در بین سازمان‌های مختلف سبب افزایش رقابت در بازار این صنعت شده أکثر
    امروزه کشورهایی با اقتصاد پیشرفته به سمت صنایع خدماتی در حال حرکت هستند. در این راستا می‌توان به صنعت بیمه اشاره کرد که در شاخه‌های مختلفی در سراسر جهان در حال فعالیت می‌باشد. از سوی دیگر قدرت انتخاب مشتریان در بین سازمان‌های مختلف سبب افزایش رقابت در بازار این صنعت شده است. همچنین برای شرکت‌ها رضایت مشتریان کافی نمی‌باشد و به دنبال ایجاد وفاداری در مشتریان می‌باشند. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه بیمه‌گذاران بیمه بدنه خودرو شرکت بیمه پارسیان شیراز می‌باشد. روش گردآوری اطلاعات کتابخانه‌ای بوده و داده‌ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته‌ای که از ترکیب چند پرسشنامه استاندارد بوده جمع‌آوری گردیده است. به منظور تحلیل داده‌ها و بررسی فرضیات پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار AMOS استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از آن است که الگوی ارائه شده الگوی نظری مناسبی، به منظور بررسی تاثیر رفتاراخلاقی فروش بر وفاداری مشتری در صنعت بیمه است. یافته‌های این پژوهش حاکی از این است رفتار اخلاقی فروش بر رضایت مشتری از فروشنده، اعتماد مشتری به فروشنده و تعهد مشتری به فروشنده تاثیر داشته است. همچنین نتایج حاکی از این موضوع بوده است که رفتار اخلاقی فروش به صورت غیرمستقیم و از طریق تاثیر بر اعتماد، رضایت و تعهد بر وفاداری مشتری تاثیرگذار می‌باشد. به عبارت دیگر با بهبود رفتار اخلاقی فروش رضایت، تعهد و اعتماد مشتری به فروشنده افزایش می‌یابد، و از طریق این تاثیرات وفاداری مشتری به شرکت بیمه‌گذار افزایش می‌یابد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - نقش ویژگی‌های بازخورد مؤثر بر انگیزش دانشجویان در یادگیری
    پژوهش در برنامه ریزی درسی , العدد 2 , السنة 13 , تابستان 1395
    هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر ویژگی‌های بازخورد مؤثر بر انگیزش دانشجویان در یادگیری بوده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی و مطالعه میدانی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل 4435 نفر از دانشجویان جهاد دانشگاهی اهواز در أکثر
    هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر ویژگی‌های بازخورد مؤثر بر انگیزش دانشجویان در یادگیری بوده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی و مطالعه میدانی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل 4435 نفر از دانشجویان جهاد دانشگاهی اهواز در سال تحصیلی 92-91 بوده است. حجم نمونه با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه برای جوامع محدود 153 مورد تعیین و نمونه‌‌گیری به روش تصادفی طبقه‌ای انجام شد. به منظور توصیف داده‌ها از شاخص‌های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، فراوانی و درصدها) و برای آزمون فرضیه‌های پژوهش از مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج آزمون مدل با استفاده از شاخص‌هایCMIN/DF ، RMSEA،GFI ،AGFI ، NNFI(TLI)، NFI، CFI و IFI نشان داد که مدل برازش مناسبی با داده‌ها دارد. نتایج نشان دادند از دید دانشجویان سه ویژگی نوع، زمان‌بندی و ساختار بازخوردی که دریافت کرده‌اند از طریق تأثیر بر عوامل انگیزشی یادگیری، بر انگیزه دانشجویان برای یادگیری تأثیر داشته و در این میان زمان‎بندی بیشترین تأثیر را داشته است. همچنین از میان ویژگی‌های سه‌گانه بازخورد مؤثر تنها زمان‌بندی بازخورد بوده است که بر عوامل بهداشتی یادگیری دانشجویان تأثیر داشته است و ویژگی‌های ساختار و نوع بازخورد بر عوامل بهداشتی یادگیری مؤثر نبوده‌اند. تفاصيل المقالة