فهرس المقالات حسین ذولفقاری


  • المقاله

    1 - بررسی عوامل مؤثر بر مصرف‌کنندگان خرید اینترنتی با روش گرند تئوری
    مدیریت بازاریابی , العدد 46 , السنة 15 , بهار 1399
    در دهه‌های اخیر ما شاهد گسترش و پیشرفت‌هایی در زمینه ارتباطات و اطلاعات به صورت گسترده‌ای هستیم. یکی از بسترهایی که تحت تأثیر این عامل قرار گرفته است بحث خرید اینترنتی می‌باشد که این عامل زمینه‌ای را فراهم آورده است تا فروشندگان و خریداران به صورت مستقیم و فراتر از محدو أکثر
    در دهه‌های اخیر ما شاهد گسترش و پیشرفت‌هایی در زمینه ارتباطات و اطلاعات به صورت گسترده‌ای هستیم. یکی از بسترهایی که تحت تأثیر این عامل قرار گرفته است بحث خرید اینترنتی می‌باشد که این عامل زمینه‌ای را فراهم آورده است تا فروشندگان و خریداران به صورت مستقیم و فراتر از محدودیت‌های موجود در خرید سنتی با یکدیگر در تعامل قرار گیرند. هدف از این مقاله بررسی عوامل مؤثر بر رفتار مصرف‌کنندگان در خرید اینترنتی می‌باشد. از آنجایی که مصرف‌کنندگان تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرند که می‌تواند بر تصمیم خرید آنها تأثیرگذار باشد ضروری است تا به بررسی این موضوع به صورت روش گرندد تئوری پرداخته شود. برای رسیدن به این هدف با 14 متخصص در زمینه بازارایابی و مدیریت بازرگانی مصاحبه‌های ساختارمندی انجام شد. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که عوامل زمینه‌ای (ویژگی کالا، فرآیند خرید، ریسک خرید، ویژگی‌های مشتریان، ادراک مشتریان از خرید و ...)، علی (فرهنگ‌سازی در جامعه، آموزش مهارت‌های عمومی و فردی و پذیرش اینترنت و احساس کنترل)، راهبردها (تدوین راهبردهای آموزشی و پژوهشی، بینش استراتژیک و تدوین رسالت و اهداف کلان) و پیامدها (پیامدهای اجتماعی، ارزش سودگرا، ارزش لذت جویانه، ارزش محصول، تسهیلات) بدین شرح می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. در نهایت می‌توان بیان نمود که توجه به این عوامل می‌تواند یک استارتاپ اینترنتی را با رهبردهای صحیحی جهت جذب و افزایش مشتریان روبرو سازد. تفاصيل المقالة