فهرس المقالات نفیسه فارغ زاده


  • المقاله

    1 - توسعه زیرساخت ابری آگاه از کارائی در سیستم های آموزش الکترونیک و مجازی
    سامانه‌های پردازشی و ارتباطی چندرسانه‌ای هوشمند , العدد 3 , السنة 2 , بهار 1400
    اساسا اشتراک منابع درخواستی و پویائی بارهای‌ کاری در سیستم‌های آموزش الکترونیک موجب رقابت بین کاربران و افت کارائی می گردد. وجود نوسانات کارائی و افت کیفیت خدمت در چنین محیط هائی تهدید کننده راندمان کاری و اجرای صحیح خدمات مرتبط و ارائه کارکرد مجتمع می باشد. آگاهی از کا أکثر
    اساسا اشتراک منابع درخواستی و پویائی بارهای‌ کاری در سیستم‌های آموزش الکترونیک موجب رقابت بین کاربران و افت کارائی می گردد. وجود نوسانات کارائی و افت کیفیت خدمت در چنین محیط هائی تهدید کننده راندمان کاری و اجرای صحیح خدمات مرتبط و ارائه کارکرد مجتمع می باشد. آگاهی از کارائی به عنوان یک راهکار کلیدی قادر است بارهای کاری را از تاثیرات منفی یکدیگر محافظت نماید. درحال حاضر فقدان چنین زیرساختی موجب نوسانات کارائی و کیفیت خدمات نامطلوب در این سیستم‌ها می‌گردد. هدف پژوهش حاضر گام برداشتن درجهت جبران نواقص مذکور و از مهم‌ترین دستاوردهای آن توسعه زیرساخت ابری آگاه از کارائی در سیستم‌های آموزش الکترونیک می باشد. زیرساخت پیشنهادی برخلاف دیدگاههای موجود، به مکانیزم اجرائی خاصی وابسته نمی باشد و مستقل از سطح خدمت و کنشگرها، کارائی را در کل پشته ابر بصورت یکپارچه و پویا پایش می نماید. نتایج پیاده سازی‌ها و ارزیابی سناریوهای مختلف مبین برتری زیرساخت پیشنهادی و بهبود معیارهای کارائی مرتبط می باشد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی روش‌ها و ابزارهای آموزش مجازی به‌منظور ارتقاء کیفیت آموزش از دیدگاه اساتید دانشگاه آزاد واحد خدابنده
    دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی , العدد 1 , السنة 5 , بهار 1393
    هدف از این پژوهش، بررسی روش­ها و ابزارهای بکارگیری آموزش مجازی به­منظور ارتقاء کیفیت آموزش از دیدگاه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده و ارائه زیرساخت­های پیشنهادی موردنیاز، می­باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش ش أکثر
    هدف از این پژوهش، بررسی روش­ها و ابزارهای بکارگیری آموزش مجازی به­منظور ارتقاء کیفیت آموزش از دیدگاه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده و ارائه زیرساخت­های پیشنهادی موردنیاز، می­باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی اساتید هیات علمی تمام وقت یا پاره وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده شامل36 نفر می­باشد. نمونه آماری اساتید به علت محدود بودن آنها برابر با جامعه آماری آنها می­باشد.  ابزار جمع­آوری داده­ها، پرسش­نامه محقق ساخته بود، که پس از محاسبه روایی و پایایی، بین افراد نمونه گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفت. نتایج نشان دادند که میان ابزارها و روش­های گوناگون بکارگیری آموزش مجازی با ارتقاء کیفیت آموزش ارتباط معنی­دار مثبتی وجود دارد. هم­چنین یافته­ها مشخص کردند که هیچ­گونه رابطه معنی­داری بین متغیرهای سن، جنسیت، رشته، مقطع و سابقه تدریس اساتید با نمره کلی پرسشنامه وجود ندارد. به عنوان نتیجه کلی، پیاده سازی و بکارگیری روش­ها و ابزارهای آموزش مجازی درکنار فرایند تدریس می­تواند به عنوان یک ابزار کار آمد، به اساتید در ارتقاء کیفیت آموزش یاری رساند. تفاصيل المقالة