فهرس المقالات نیما اسدی ده میراحمدی


  • المقاله

    1 - بررسی تأثیر زاویه مخروطی در جذب انرژی در ضربه‌گیر مخروط شیاردار تحت بارگذاری محوری دینامیکی و مقایسه بارگذاری شبه استاتیکی و دینامیکی
    مهندسی مکانیک و ارتعاشات , العدد 4 , السنة 5 , پاییز 1393
    هدف از این مطالعه، بررسی جذب انرژی در لوله‌های مخروطی شیاردار توخالی آلومینیوم به عنوان سیستم جاذب انرژی تحت بارگذاری دینامیکی می‌باشد. این مدل های مخروطی دارای شیارهای مستطیلی هستند. این مقاله به بررسی تعداد شیار و همچنین زاویه مخروطی در جذب انرژی، جذب انرژی ویژه، نیرو أکثر
    هدف از این مطالعه، بررسی جذب انرژی در لوله‌های مخروطی شیاردار توخالی آلومینیوم به عنوان سیستم جاذب انرژی تحت بارگذاری دینامیکی می‌باشد. این مدل های مخروطی دارای شیارهای مستطیلی هستند. این مقاله به بررسی تعداد شیار و همچنین زاویه مخروطی در جذب انرژی، جذب انرژی ویژه، نیروی بیشینه لهیدگی و راندمان نیروی لهیدگی با استفاده از شبیه سازی عددی در نرم افزار ال.اس.داینا1 پرداخته است. این نوع سیستم جاذب انرژی می‌توانند در صنایع هوایی، کشتی سازی، خودروسازی، صنایع ریلی و آسانسورها جهت جذب انرژی ضربه استفاده شود. در انتها پارامتر‌های هندسی مناسب و بهترین نمونه ها از لحاظ معیارهای در نظر گرفته شده با توجه به اهداف طراحی، معرفی می شوند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی ضربه پذیری لوله های مخروط شیاردار تحت بارگذاری دینامیکی به عنوان جاذب انرژی
    مهندسی مکانیک و ارتعاشات , العدد 1 , السنة 7 , بهار 1395
    در این مقاله، ضربه پذیری لوله‌های مخروطی جدارنازک شیاردار با استفاده از شبیه سازی عددی در نرم افزار LS-DYNA تحت بارگذاری دینامیکی بررسی می شود. برای این منظور، شیارهای داخلی و خارجی با فاصله یکسان بر روی لوله مخروطی ایجاد شده تا تغییر شکل پلاستیک از محل شیار شکل گرفته و أکثر
    در این مقاله، ضربه پذیری لوله‌های مخروطی جدارنازک شیاردار با استفاده از شبیه سازی عددی در نرم افزار LS-DYNA تحت بارگذاری دینامیکی بررسی می شود. برای این منظور، شیارهای داخلی و خارجی با فاصله یکسان بر روی لوله مخروطی ایجاد شده تا تغییر شکل پلاستیک از محل شیار شکل گرفته و چین‌هایی به صورت متقارن بوجود آید. هدف از این مطالعه، بررسی تعداد شیار و عمق شیار در جذب انرژی، نیروی بیشینه لهیدگی و راندمان نیروی لهیدگی می‌باشد. نتایج حاصل از شبیه‌سازی عددی نشان می‌دهد که با افزایش تعداد شیار تغییر محسوسی در نحوه چین خوردگی نمونه ها مشاهده نمی‌شود. همچنین، با افزایش تعداد شیار جذب انرژی و نیروی ماکزیمم لهیدگی کاهش یافته و نوسانات منحنی نیرو-جابجایی به صورت یکنواخت تر ایجاد می‌شود. علاوه بر این، کاهش عمق شیار منجر به بهبود مشخصات ضربه پذیری لوله مخروط شیاردار می‌شود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - بررسی پارامترهای موثر (قطر لوله و سرعت سیال) در شبیه سازی پدیده ضربه قوچ در خطوط انتقال آب
    مهندسی مکانیک و ارتعاشات , العدد 5 , السنة 9 , زمستان 1397
    نظر به اهمیت بررسی دقیق ضربه قوچ در شبکه های لوله کشی و خطوط انتقال مایعات در تحقیق حاضر دو پارامتر قطر و سرعت سیال در یک خط لوله، به روش آزمایشگاهی و شبیه سازی توسط نرم افزار همر مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق بر روی شش نوع لوله با جنس‌های مختلفی که شامل برنجی، فول أکثر
    نظر به اهمیت بررسی دقیق ضربه قوچ در شبکه های لوله کشی و خطوط انتقال مایعات در تحقیق حاضر دو پارامتر قطر و سرعت سیال در یک خط لوله، به روش آزمایشگاهی و شبیه سازی توسط نرم افزار همر مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق بر روی شش نوع لوله با جنس‌های مختلفی که شامل برنجی، فولادی، پنج لایه، مسی و PVC و با فرض بر اینکه علت ایجاد ضربه قوچ بسته شدن سریع شیر می‌باشد، آزمایش انجام شد. آزمایشات نشان دادند که زمان بسته شدن شیر یکی دیگر از عوامل مهم در این پدیده می‌باشد. با انجام آزمایش در دو حالت آرام بسته شدن و سریع بسته شدن شیر آب نتایج نشان دادند هر چه مدت زمان بسته شدن شیر طولانی‌تر باشد اثر ضربه قوچ کمتر شده و موج‌های حاصل زودتر میرا می‌شوند .همچنین با بررسی بر روی قطر لوله‌ها نتایج بدست آمده حاکی از آن است افزایش قطر لوله منجر به افزایش دبی شده و به دنبال خود سرعت سیال در خط لوله بیشتر می‌شود و اثر ضربه قوچ نیز با افزایش قطر شدیدتر می‌گردد. این پدیده نشان میدهد تأثیر افزایش سرعت سیال نسبت به اثر قطر بیشتر است. تفاصيل المقالة