فهرس المقالات غلامرضا الهی


  • المقاله

    1 - استراتژی‌های توانمندسازی مالی در شرکت‌های کوچک و متوسط با رویکرد دلفی فازی
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , العدد 4 , السنة 2 , پاییز 1402
    استراتژی‌های توانمندسازی مالی در شرکت‌های کوچک و متوسط را می‌توان در مباحث بین رشته‌ای مدیریت به ویژه حوزه مدیریت بازرگانی و صنعتی با تاکید بر تحقیقات بازار در کسب و کار‌ها جستجو کرد. البته آشکار است، فرایند انتخاب استراتژی‌های توانمندسازی مالی برای هر سرمایه‌گذار در شر أکثر
    استراتژی‌های توانمندسازی مالی در شرکت‌های کوچک و متوسط را می‌توان در مباحث بین رشته‌ای مدیریت به ویژه حوزه مدیریت بازرگانی و صنعتی با تاکید بر تحقیقات بازار در کسب و کار‌ها جستجو کرد. البته آشکار است، فرایند انتخاب استراتژی‌های توانمندسازی مالی برای هر سرمایه‌گذار در شرکت‌های کوچک و متوسط یکسان نیست، از این رو هرگز نمی‌توان نسخه‌ای یکسان برای همه تجویز کرد و از یک راه به کسب سود بیشتر نایل شوند و در بازار کسب و کار‌ها موفق گردید. در این مقاله تلاش شده است تا استراتژی‌های توانمندسازی مالی از طریـق خـرد جمعـی تعیـین گـردد. بنابراین، روش دلفی که یکی از روش‌های تصمیم‌گیری گروهی است مورد اسـتفاده قـرار گرفته است. بی‌شک شناسایی استراتژی‌های توانمندسازی مالی در عمل، امکان پیامدهای گسترده‌ای برای کلیه ذی‌نفعان اعم از سرمایه‌گذاران، مدیران و کارکنان، تامین‌کنندگان و مشتریان، همچنین مدیریت ارتباط با مشتری، رضایت‌مندی و شکایات مشتریان، تحلیل رفتار مصرف‌کنندگان و فرآیند تصمیم‌گیری خرید را به ارمغان دارد. در این پژوهش با بهره جستن از ادبیات تحقیق و مبانی نظری، استراتژی‌های توانمندسازی، پیشینه پژوهش بر مطالعات انجام شده داخلی و خارجی در طی یک دهه گذشته پرداخته و سپس غربالگری و شناسایی شاخص‌های نهایی استراتژی‌های توانمندسازی مالی در شرکت‌های کوچک و متوسط با رویکرد دلفی فازی با 63 سئوال نهایی در دو مرحله در قالب پرسش‌نامه از خبرگان انجام شد و در نهایت نیز نتایج و پیشنهادها ارائه گردیده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - ارایه الگوی توانمندسازی مالی شرکت‌های کوچک و متوسط با رویکرد داده بنیاد
    مجله توانمندسازی سرمایه انسانی , العدد 1 , السنة 7 , بهار 1403
    هدف این پژوهش ارایه الگوی توانمندسازی مالی شرکت‌های کوچک و متوسط با رویکرد داده بنیاد می‌باشد. مشارکت کنندگان این پژوهش‌‌ را می‌توان به‌ دو گروه کلی شامل گروه اول در برگیرنده‌ اساتید صاحب نظر دانشگاهی در رشته-های مدیریت، حسابداری و مالی (خبرگان آکادمیک)، گروه دوم در برگ أکثر
    هدف این پژوهش ارایه الگوی توانمندسازی مالی شرکت‌های کوچک و متوسط با رویکرد داده بنیاد می‌باشد. مشارکت کنندگان این پژوهش‌‌ را می‌توان به‌ دو گروه کلی شامل گروه اول در برگیرنده‌ اساتید صاحب نظر دانشگاهی در رشته-های مدیریت، حسابداری و مالی (خبرگان آکادمیک)، گروه دوم در برگیرنده خبرگان دارای سابقه فعالیت در شرکت-های کوچک و متوسط (خبرگان تجربی)، دسته‌‌بندی نمود. این پژوهش با روش کیفی داده بنیاد استراوس و کوربین اجرا شده است. برای نیل به این هدف، پس از مطالعه ادبیات و پیشینه پژوهش، پروتکل مصاحبه طراحی شد و با روش‌های نمونه‌گیری غیراحتمالی هدفمند و گلوله برفی با تعداد 17 نفر از افراد خبره مصاحبه انجام شد. در مرحله کدگذاری باز در محیط نرم‌افزار مکس کیودا، تعداد 458 کد باز (کد توصیفی) حاصل شد و در مرحله کدگذاری محوری به تعیین مقوله‌ها پرداخته شده و با توجه به غربال‌گری، حذف کدهای تکراری و یکپارچه نمودن کدهای هم‌معنی، تعداد 63 مقوله فرعی و 8 مقوله اصلی به عنوان الگوی توانمندسازی مالی با رویکرد داده بنیاد ارائه گردیده است. تفاصيل المقالة