فهرس المقالات باقر رستمی


  • المقاله

    1 - واکاوی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت با تصویر شرکت و با نقش میانجی‌گری کیفیت خدمات بیمه‌ای شرکت دانا
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , العدد 7 , السنة 2 , زمستان 1402
    پژوهش حاضر باهدف واکاوی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت با تصویر شرکت و با نقش میانجی‌گری کیفیت خدمات بیمه‌ای انجام شد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان شرکت بیمه دانا در استان خر أکثر
    پژوهش حاضر باهدف واکاوی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت با تصویر شرکت و با نقش میانجی‌گری کیفیت خدمات بیمه‌ای انجام شد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان شرکت بیمه دانا در استان خراسان‌شمالی می‌باشد. برای تعیین حجم نمونه از روش قاعده سرانگشتی استفاده گردید و تعداد 405 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبی جهت نمونه انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه استفاده گردید. روایی پرسش‌نامه توسط اساتید مدیریت مورد تأیید قرار گرفت؛ برای سنجش پایایی پرسش‌نامه مذکور از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب مذکور برای متغیرهای مسئولیت اجتماعی شرکت (907/0)، کیفیت خدمات (912/0) و تصویر شرکت (859/0) بدست آمد. داده‌های جمع‌آوری‌شده با استفاده از روش‌های آماری توصیفی از طریق نرم‌افزار Spss26 و آمار استنباطی به کمک نرم‌افزار Lisrel8.8 انجام گرفت. یافته‌های پژوهش نشان داد؛ مسئولیت اجتماعی شرکت رابطه مثبت و معناداری با تصویر شرکت و کیفیت خدمات دارد. کیفیت خدمات رابطه مثبت و معناداری با تصویر شرکت دارد. همچنین؛ مسئولیت اجتماعی شرکت به‌صورت غیرمستقیم و باواسطه کیفیت خدمات با تصویر شرکت رابطه مثبت و معناداری دارد. تفاصيل المقالة