فهرس المقالات زینب اخوان ژیان


  • المقاله

    1 - شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر چابکی زنجیره تأمین
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , العدد 8 , السنة 3 , بهار 1403
    در محیط امروزی، توانایی یک شرکت در واکنش به پویایی‌های محیط و حفظ عملکرد آن، عامل اصلی موفقیت است. چابکی به توانایی یک شرکت در واکنش سریع در بازارهای رقابتی، اشاره دارد؛ که با عدم قابلیت پیش‌بینی و تغییر دائمی توصیف شده است. یکی از عوامل اساسی در مدیریت مدرن، چابکی زنجی أکثر
    در محیط امروزی، توانایی یک شرکت در واکنش به پویایی‌های محیط و حفظ عملکرد آن، عامل اصلی موفقیت است. چابکی به توانایی یک شرکت در واکنش سریع در بازارهای رقابتی، اشاره دارد؛ که با عدم قابلیت پیش‌بینی و تغییر دائمی توصیف شده است. یکی از عوامل اساسی در مدیریت مدرن، چابکی زنجیره‌های تأمین در نظر گرفته شده است که بی شک می‌تواند در کمک به شرکت‌ها جهت حس‌گیری از تغییرات بازار و نیز عرضه و تقاضای همزمان و کاهش زمان انتظار نقس اساسی داشته باشد. این پژوهش با هدف شناسایی و طبقه بندی اجزاء مؤثر برچابکی‌زنجیره تأمین در شرکت فراورده‌های لبنی بینالود نیشابور انجام شده است. روش این تحقیق از نوع کاربردی، اکتشافی و کیفی است. جامعه این پژوهش مدیران شرکت فراورده‌های لبنی بینالود نیشابور هستند. داده‌ها به صورت کتابخانه‌ی برای ادبیات موضوعی گردآوری شده است و با استفاده از نظر مدیران از طریق روش دلفی، 8 عامل تاثیرگذار بر چابکی زنجیره تأمین شناسایی شد. پس از بررسی این عوامل و با استفاده از روشAHP عوامل تأمین مواد اولیه مرغوب، نیروی متخصص و با تجربه و کنترل محصول به‌عنوان عوامل تاثیرگذار بر چابکی زنجیره تأمین شناسایی شدند. تفاصيل المقالة