فهرس المقالات میترا صدوقی


  • المقاله

    1 - نقش میانجی نگرش به آموزش مجازی در رابطه میان سواد اطلاعاتی با خودکارآمدی علمی معلمان
    پژوهش‌های برنامه‌ریزی درسی و آموزشی , العدد 1 , السنة 12 , تابستان 1401
    هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی نقش میانجی نگرش به آموزش مجازی در رابطه میان سواد اطلاعاتی با خودکارآمدی علمی معلمان بود. این پژوهش از نظر هدف در حیطه تحقیقات کاربردی و از نظر روش تحقیق، همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق را معلمان مدارس دخترانه دوره متوسطه دوم در استان مازن أکثر
    هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی نقش میانجی نگرش به آموزش مجازی در رابطه میان سواد اطلاعاتی با خودکارآمدی علمی معلمان بود. این پژوهش از نظر هدف در حیطه تحقیقات کاربردی و از نظر روش تحقیق، همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق را معلمان مدارس دخترانه دوره متوسطه دوم در استان مازندران به تعداد 2776 نفر تشکیل داده اند که تعداد 337 نفر از آنها به روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، شامل پرسشنامه های نگرش نسبت به آموزش مجازی وطن پرست و همکاران (1395)، با پایایی (0.85)، خودکارآمدی علمی مگان-اسچانن موران و وولفولک-هوی(2001)، با پایایی (0.79) و سواد اطلاعاتی یزدانی (1391) با پایایی(0.83)، بودند.جهت سنجش ابزار تحقیق از روایی صوری و محتوا استفاده شد و روایی پرسشنامه ها خوب ارزیابی شد. جهت تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که مورد تأیید قرار گرفت. به منظور تحلیل داده ها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار آماری Lisrel و نیز نرم افزار آماریSpss استفاده شد.یافته های تحقیق نشان داد میان سواد اطلاعاتی و نگرش به آموزش مجازی با خودکارآمدی علمی معلمان رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد و نگرش به آموزش مجازی در رابطه میان سواد اطلاعاتی با خودکارآمدی علمی معلمان نقش میانجی دارد تفاصيل المقالة