فهرس المقالات نسترن  قهرمان زاده


  • المقاله

    1 - تاثیر رسانه¬های اجتماعی به کمک هوش مصنوعی بر مشارکت مشتری در صنعت خودروسازی
    بازاریابی خدمات عمومی , العدد 1 , السنة 2 , بهار 1403
    در سال¬های اخیر کاربرد هوش مصنوعی در رسانه¬های اجتماعی افزایش یافته است و مدیران در تلاش هستند تا از این فرصت بالقوه برای مشارکت بیشتر مشتری استفاده کنند. هدف این مطالعه تاثیر رسانه اجتماعی به کمک هوش مصنوعی بر مشارکت مشتری در صنعت خودروسازی است. تحقیق به صورت توصیفی-پی أکثر
    در سال¬های اخیر کاربرد هوش مصنوعی در رسانه¬های اجتماعی افزایش یافته است و مدیران در تلاش هستند تا از این فرصت بالقوه برای مشارکت بیشتر مشتری استفاده کنند. هدف این مطالعه تاثیر رسانه اجتماعی به کمک هوش مصنوعی بر مشارکت مشتری در صنعت خودروسازی است. تحقیق به صورت توصیفی-پیمایشی انجام شده است. جامعه تحقیق دو گروه کیفی و کمی هستند. مشارکت کنندگان در بخش کیفی شامل مدیران بازاریابی صنعت خودروسازی و اساتید دانشگاهی بازاریابی به تعداد 23 نفر هستند که به صورت نمونه¬گیری غیراحتمالی و هدفمند انتخاب شدند. جامعه آماری در بخش کمی شامل مشتریان صنعت خودروسازی است که به صورت تصادفی و 412 نفر انتخاب شدند. در بخش کیفی مولفه¬ها و شاخص¬های مدل با روش تحلیل محتوا شناسایی و استخراج شد و در نهایت به روش ضریب لاوشه تایید شدند. یافته¬های این بخش نشان داد که متغیر رسانه¬های اجتماعی دارای چهار مولفه شامل استراتژی، ارتباط، اعتماد و اطلاعات، و مشارکت مشتری دارای سه مولفه مشارکت اطلاعاتی، مشارکت رشد و مشارکت نوآوری است. بنابراین چهار فرضیه مطرح شد و داده¬های جمع آوری شده از طریق پرسش¬نامه با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری و نرم¬افزار اسمارت پی¬ال¬اس آزمون شد. نتیجه آزمون مدل نشان داد که بین استراتژی، ارتباط و اعتماد هوش مصنوی رسانه¬های اجتماعی و مشارکت مشتری ارتباط وجود ندارد. اما، بین اطلاعات هوش مصنوعی رسانه¬های اجتماعی و مشارکت مشتری رابطه مثبت و معنی¬داری وجود دارد. بنابراین، مدیران بازاریابی صنعت خودروسازی باید بر استراتژی ها، ارتباطات، اعتماد و اطلاعات هوش مصنوعی در رسانه¬های اجتماعی برای تشویق مشتریان به مشارکت در به¬اشتراک¬گذرای اطلاعات و ایده¬ها به کار بگیرند. تفاصيل المقالة