فهرس المقالات حسن  فهیم دوین


  • المقاله

    1 - شناسایی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بنگاه‌های خدمات تفریحی ورزشی
    پژوهش های کاربردی در علوم ورزشی و سلامت , العدد 2 , السنة 3 , تابستان 1403
    هدف مطالعه حاضر ساخت و اعتبارسنجی ابزاری جهت ارزیابی و سنجش عوامل درونی و بیرونی موثر بر رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان بنگاه‌های خدمات تفریحی ورزشی بود. این تحقیق به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی، به لحاظ نوع جستجوی داده‌ها از نوع ترکیبی (کمّی و کیفی)، به لحاظ روش تجزی أکثر
    هدف مطالعه حاضر ساخت و اعتبارسنجی ابزاری جهت ارزیابی و سنجش عوامل درونی و بیرونی موثر بر رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان بنگاه‌های خدمات تفریحی ورزشی بود. این تحقیق به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی، به لحاظ نوع جستجوی داده‌ها از نوع ترکیبی (کمّی و کیفی)، به لحاظ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها از نوع توصیفی- اکتشافی، و به لحاظ زمان انجام تحقیق از نوع حال‌نگر می‌باشد. جمع‌آوری اطلاعات به صورت میدانی و پیمایشی انجام شد. جامعه آماری در بخش کیفی پژوهش شامل اساتید و خبرگان بازاریابی ورزشی و در بخش کمّی شامل کلیه مشتریان ثابت و با سطح بالای مشارکت پارک‌های آبی ایران بودند. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها و پاسخ به فرضیات تحقیق از روش‌های آمار توصیفی و روش‌های آمار استنباطی، با کمک نرم‌افزار اس.پی.اس.اس. و لیزرل نسخه 8/8، استفاده شد. نتایج شاخص‌های برازش مدل اندازه‌گیری نشان داد که پرسشنامة عوامل درونی و بیرونی موثر بر رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان از شرایط مطلوبی برخوردار بود. به طور کلی، با استفاده از پرسشنامة عوامل درونی و بیرونی موثر بر رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان می‌توان به طور قابل قبولی شاخص‌های مورد نظر را اندازه‌گیری کرد. تفاصيل المقالة