فهرس المقالات حسین عسکریان ابیانه


  • المقاله

    1 - تشخیص جریان هجومی و جلوگیری از عملکرد بی‌مورد رله دیفرانسیل با استفاده از شکل‌های لیساژور جریان
    روش‌های هوشمند در صنعت برق , العدد 5 , السنة 10 , زمستان 1398
    جریان هجومی همدردی که در ترانسفورماتورهای سری و موازی اتفاق می‌افتد، می‌تواند دو مشکل عمده را در حفاظت از ترانسفورماتورهای قدرت ایجاد کند. اولین مشکل این است که سیستم حفاظت از ترانسفورماتور ممکن است به علت افزایش زیاد جریان عملکرد نادرست داشته باشد. دوم ممکن است وقتی یک أکثر
    جریان هجومی همدردی که در ترانسفورماتورهای سری و موازی اتفاق می‌افتد، می‌تواند دو مشکل عمده را در حفاظت از ترانسفورماتورهای قدرت ایجاد کند. اولین مشکل این است که سیستم حفاظت از ترانسفورماتور ممکن است به علت افزایش زیاد جریان عملکرد نادرست داشته باشد. دوم ممکن است وقتی یک سیستم حفاظت مشترک برای ترانسفورماتور‌های موازی طراحی می‌گردد، موجب شود که جریان ورودی خط که حاصل جمع برداری دو جریان ورودی است، شبیه خطای تک فاز شود و به همین دلیل، سیستم حفاظت عملکرد اشتباه داشته باشد. بدین منظور در این مقاله یک روش جدید تشخیص جریان هجومی بر پایه لیساژورهای جریان ارائه ‌شده است. روش بیان‌شده سرعت بالایی در تشخیص خطا دارد، همچنین این روش در مقابل نویزهای شدید همچون نویز گوسی سفید مقاوم است. این روش با استفاده از یک شبکه با ترانسفورماتورهای موازی 230 به 63 کیلوولت و گروه‌برداری Ynd11 به ازای حالات مختلف جریان هجومی و خطاهای همزمان با آن، مورد ارزیابی قرارگرفته است. همچنین روش پیشنهادی با روش‌های متداول صنعتی (از جمله روش هارمونیک دوم، روش عبور از صفر سیگنال و روش تجزیه ‌و تحلیل شکل موج جریان) که امروزه در رله‌های حفاظتی بویژه در رله‌های دیفرانسیل نسل پنجم شرکت زیمنس استفاده می‌شوند، مقایسه شده است. نتایج این مقایسه نشان می‌دهند که روش پیشنهادی عملکرد به ‌مراتب بهتری نسبت به روش‌های معمول صنعتی دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - An Optimal Charge Framework Using Multivariate Copula for Day-ahead Scheduling of Electric Vehicle in Parking Lot Providing Power Markets
    International Journal of Smart Electrical Engineering , العدد 5 , السنة 11 , پاییز 2022
    With the increase of electric vehicles (EVs), forecasting and modeling charging load in parking lots and charging stations have become more important than ever. one of the most challenging problems in the optimal charging process is modeling EV owners' behavior. With es أکثر
    With the increase of electric vehicles (EVs), forecasting and modeling charging load in parking lots and charging stations have become more important than ever. one of the most challenging problems in the optimal charging process is modeling EV owners' behavior. With estimating EV parameters charging stations can buy and sell energy in power markets. In this article, an optimal charging framework for electric vehicles in charging parking lots is presented, which reduces the cost of charging electric vehicles. In this study, real-time and day-ahead markets are considered simultaneously, for estimating EV's behavior the copula distribution is used as a more accurate distribution to model the electric vehicles data. In the optimal charging process, V2G and G2V processes and battery degradation are also considered. The simulation results show that by accurately modeling the behavior of EVs, the parking lot can participate in both markets and perform the optimal charging process and pay less than other ways. تفاصيل المقالة