فهرس المقالات آذر قلاوند


  • المقاله

    1 - مدل علی تعهد حرفه‌ای بر اساس خودکارآمدی و سبک رهبری مدیران در بین معلمان
    مهارت های روانشناسی تربیتی , العدد 1 , السنة 13 , بهار 1401
    پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل علی تعهد حرفه‌ای بر اساس خودکارآمدی و سبک رهبری مدیران در بین معلمان انجام شد. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی به شیوه همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه معلمان شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 1401-1400 به تعداد 1370 نفر بود که أکثر
    پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل علی تعهد حرفه‌ای بر اساس خودکارآمدی و سبک رهبری مدیران در بین معلمان انجام شد. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی به شیوه همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه معلمان شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 1401-1400 به تعداد 1370 نفر بود که 229 نفر با استفاده از نمونه‌گیری در دسترس به‌عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها عبارت بود از پرسشنامه خودکارآمدی انصاری (1389)، پرسشنامه توصیف رفتار رهبری همفیل و کونز (1957) و پرسشنامه تعهد حرفه ای کلایمن و هنینگ (۲۰۰۰). برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS نسخه 22 و نرم افزار Smart PLS استفاده شد. یافته ها نشان داد خودکارآمدی بر تعهد حرفه‌ای تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین خودکارآمدی بر سبک رهبری حمایتی تأثیر مثبت و معناداری دارد و متغیر سبک رهبری حمایتی نقش واسطه‌ای را در تأثیر خودکارآمدی بر تعهد حرفه‌ای ایفا می‌نماید. تفاصيل المقالة