این پژوهش به بررسی رابطه بین مؤلفههای نگرش سازمانی با جوسازمانی در بانک ملی پرداخته است. جامعه آماری موردبررسی تحقیق شامل کارکنان بانک ملی مشهد میباشد، که حجم نمونه موردنیاز این پژوهش از بین آنها بهصورت تصادفی انتخابشده است. بر اساس حجم نمونه برای مطالعات تحلیل عا أکثر
این پژوهش به بررسی رابطه بین مؤلفههای نگرش سازمانی با جوسازمانی در بانک ملی پرداخته است. جامعه آماری موردبررسی تحقیق شامل کارکنان بانک ملی مشهد میباشد، که حجم نمونه موردنیاز این پژوهش از بین آنها بهصورت تصادفی انتخابشده است. بر اساس حجم نمونه برای مطالعات تحلیل عاملی و وجود چهار عامل تعداد 120 نفر کارمند ردههای مختلف بهعنوان نمونه نهایی در نظر گرفته شد. قلمرو زمانی تحقیق سال 1395 و زمان جمعآوری اطلاعات موردنیاز در سهماهه دوم سال 95 می باشد. پژوهش حاضر یک تحقیق توصیفی و پیمایشی مبتنی بر همبستگی میباشد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که نگرش سازمانی بر جوسازمانی بانک ملی مشهد رابطه مستقیم و معناداری دارد و با افزایش نگرش سازمانی جوسازمانی افزایش خواهد یافت. علاوه بر این بین مؤلفه ماهیت شغل و سازمان بر جوسازمانی بانک ملی رابطه مستقیم و معناداری وجود ندارد و بین مؤلفه نیروی انسانی پیرامون بر جوسازمانی بانک ملی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد همچنین بین مؤلفه عوامل سازمانی و محیطی بر جوسازمانی بانک ملی رابطه مستقیم و معناداری وجود ندارد.
تفاصيل المقالة
چکیدهتغییرات قیمت سهام یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه هر سرمایهگذار است. سرمایهگذارانی که با اهداف بلند مدت نیز سرمایهگذاری میکنند به نوعی به قیمت سهم و تغییرات آن حساس و از خود واکنش نشان میدهند. تغییرات قیمت یک منبع مهم اطلاعاتی و مؤثر در ارزیابی وضعیت بنگاهه أکثر
چکیدهتغییرات قیمت سهام یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه هر سرمایهگذار است. سرمایهگذارانی که با اهداف بلند مدت نیز سرمایهگذاری میکنند به نوعی به قیمت سهم و تغییرات آن حساس و از خود واکنش نشان میدهند. تغییرات قیمت یک منبع مهم اطلاعاتی و مؤثر در ارزیابی وضعیت بنگاهها. ارزیابی تطبیقی با سایر واحدها. ارزیابی کارآیی میران و از همه مهمتر مؤثر بر تصمیمات سرمایهگذاران است. هدف پژوهش پیشبینی نوسان قیمت سهام در بازار سرمایه ایران با استفاده از الگوریتم ارتباطی میباشد بدین منظور از اطلاعات 1750 سال شرکت با نرم افزار متلب استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که الگوریتم غیر خطی ارتباطی در پیش بینی نوسان قیمت سهام با استفاده از متغیر های حسابداری نسبت به الگوریتم ارتباطی خطی توانایی بالاتری دارد. لذا به صاحبان سرمایه و تصمیم گیران شرکت توصیه میشود در تصمیم گیریهای خود پیرامون سرمایهگذاری در بازار سرمایه از قدرت پیشبینی الگوریتمهای هوش مصنوعی بویژه حالت غیر خطی الگوریتم ارتباطی استفاده کنند.کلمات کلیدی:نوسان قیمت سهام، الگوریتم ارتباطی، بازار سرمایه ایران
تفاصيل المقالة
مدیریت ریسک(عدم اطمینان محیطی) یکی از رویکردهای جدیدی است که برای تقویت و ارتقای اثربخشی سازمانها مورد استفاده قرار میگیرد. در این تحقیق رابطه بین مدیریت ریسک بر مبنای عدم اطمینان محیطی و ارزش شرکت(معیار عملکرد شرکت) با تأکید بر نقش ویژگیهای هیئتمدیره و حسابرس داخلی أکثر
مدیریت ریسک(عدم اطمینان محیطی) یکی از رویکردهای جدیدی است که برای تقویت و ارتقای اثربخشی سازمانها مورد استفاده قرار میگیرد. در این تحقیق رابطه بین مدیریت ریسک بر مبنای عدم اطمینان محیطی و ارزش شرکت(معیار عملکرد شرکت) با تأکید بر نقش ویژگیهای هیئتمدیره و حسابرس داخلی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق شامل 85 شرکت پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای 1391-1395 است. در این تحقیق از روش رگرسیون چند متغیره و نرم افزارR استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیهها نشان میدهد با افزایش مدیریت ریسک (عدم اطمینان محیطی)، ارزش شرکت-ها افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین در شرکتهای دارای مالکان نهادی، رابطه مدیریت ریسک باارزش شرکت بیشتر از سایر شرکتها است ولی این مقدار ازلحاظ آماری معنادار نیست. نتایج همچنین نشان میدهد که با افزایش استقلال هیئتمدیره، مدیریت ریسک (عدم اطمینان محیطی) بر ارزش شرکت، افزایش معناداری نخواهند داشت. این در حالی است که وجود حسابرس داخلی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس تأثیر مدیریت ریسک (عدم اطمینان محیطی) بر ارزش شرکت را بهطور معناداری افزایش میدهد.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications