فهرس المقالات سید محمد رضا حسینی


  • المقاله

    1 - رابطه بین تصویر ذهنی فروشگاه و کیفیت خدمات، ارزش درک شده و قصد خرید مشتریان
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , العدد 5 , السنة 1 , زمستان 1401
    هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین تصویر ذهنی فروشگاه و قصد خرید مشتریان با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات، اعتماد و ارزش درک شده در نمایندگی‌های فروش ادوات کشاورزی استان گلستان بوده است. تحقیق حاضر با استفاده از روش توصیفی/پیمایشی و همبستگی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق أکثر
    هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین تصویر ذهنی فروشگاه و قصد خرید مشتریان با توجه به نقش میانجی کیفیت خدمات، اعتماد و ارزش درک شده در نمایندگی‌های فروش ادوات کشاورزی استان گلستان بوده است. تحقیق حاضر با استفاده از روش توصیفی/پیمایشی و همبستگی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان نمایندگی‌های فروش ادوات کشاورزی در استان گلستان بود که تعداد 384 نفر به عنوان حجم ‌نمونه تعیین گردید و روش نمونه گیری خوشه‌ای بوده است. داده‌های تحقیق با روش کتابخانه‌ای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد بوده است. پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه و تایید شد و روایی ابزار با روش روایی محتوایی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار لیزرل انجام شد. که نتایج تحقیق معنادار بودن تمامی فرضیه‌ها را نشان داد و به طور کلی فرضیه‌های تحقیق مورد تأیید قرار گرفتند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - ارائه مدل کوبانکینگ در ادغام بانک ها و موسسات با رویکرد بازاریابی (مورد مطالعه بانک قوامین)
    مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار , العدد 5 , السنة 10 , زمستان 1398
    کسب و کارها مدام در حال تغییر می باشند و تغییرات نیز بگونه ای گسترده و غیرقابل پیش بینی است بگونه ای که هر روز شاهد ایجاد و یا ادغام انواع کسب و کارها براساس پایه گذاری مدل های جدیدی می باشیم سیستم بانکی نیز از این امر مستثنی نبوده و جهت جلوگیری از شکست، خود را با أکثر
    کسب و کارها مدام در حال تغییر می باشند و تغییرات نیز بگونه ای گسترده و غیرقابل پیش بینی است بگونه ای که هر روز شاهد ایجاد و یا ادغام انواع کسب و کارها براساس پایه گذاری مدل های جدیدی می باشیم سیستم بانکی نیز از این امر مستثنی نبوده و جهت جلوگیری از شکست، خود را با مدل های موجود گوناگون منطبق نموده تا حضور خود را تثبیت نماید. با توجه به اینکه در تحقیقات گذشته، ادغام بانک ها براساس رویکرد مالی مورد بررسی قرار گرفته است در این تحقیق، محقق تلاش نموده، مدلی برمبنای اصول بازاریابی مبتنی بر همکاری در هنگام ادغام بین بانک ها طراحی نماید. روش تحقیق بصورت کیفی انجام شده است لذا جهت دستیابی به بهترین متغیرهای تاثیرگذار در این زمینه از روش بنیادی تحلیل محتوا و با استفاده از فن گراندد تئوری ابتدا روابط بین مفهوم و ابعاد و مولفه های آن تدوین می گردد که برای دستیابی به مدل مفهومی از نظرات خبرگان و متخصصین فن بان کداری از طریق مصاحبه استفاده شد و جمع آوری نظرات تا رسیدن به یک اجماع ادامه یافت، برای نمونه گیری نیز از روش گلوله برفی استفاده شد که پس از 37 مصاحبه با خبرگان نهایتا مدل مفهومی اولیه، مشتمل بر مفهوم همکاری بانک ها که وابسته به شش بعد و این ابعاد نیز وابسته به شانزده مولفه بودند حاصل گردید. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - تبیین شاخص‌ها و الگوی کارآفرینی سازمانی در شرکت‌های تعاونی روستایی
    فصلنامه علمی -پژوهشی تحقیقات اقتصاد کشاورزی , العدد 5 , السنة 11 , زمستان 1398
    در دنیای پیچیده و پویای امروزی، بدون توجه کافی به کار آفرینی سازمانی نمی توانیم به شاخص های رشد و توسعه در عرصه اقتصادی دست یابیم. زیرا کار آفرینی سازمانی، فرایندی راهبردی و اکتسابی است که سازمان ها با انتخاب الگوی مناسب، منجربه شکل گیری پایدار آن می شوند. هدف این پژوهش أکثر
    در دنیای پیچیده و پویای امروزی، بدون توجه کافی به کار آفرینی سازمانی نمی توانیم به شاخص های رشد و توسعه در عرصه اقتصادی دست یابیم. زیرا کار آفرینی سازمانی، فرایندی راهبردی و اکتسابی است که سازمان ها با انتخاب الگوی مناسب، منجربه شکل گیری پایدار آن می شوند. هدف این پژوهش تبیین شاخص ها و انتخاب الگوی کارآفرینی مناسب است. روش تحقیق، توصیفی پیمایشی است و جامعه آماری آن مدیران شرکت های تعاونی روستایی استان خراسان جنوبی هستند. ابزار گردآوری اطلاعات: مطالعات کتابخانه ای و پرسش نامه ای است که به روش تحلیل سلسله مراتبی انجام گرفته است. از نرم افزارExpert Choice برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که رتبه بندی شاخص ها به ترتیب: رفتاری، فرهنگ ، اقدام کارآفرینانه، ساختاری، زمینه ای، ویژگی های فردی و مهارت های کارآفرینانه و الگوهابه ترتیب: سلمان، آنتونیک و هیسریچ، بیولت و آلپکن، لامپکن و دس، اکهلس و نک، احمد پور داریانی و کوراتکو و دیگران می باشد. تفاصيل المقالة