فهرس المقالات حسین وظیفه دوست


  • المقاله

    1 - تحلیل کلان مدل های تصمیم گیری پیش بینی رفتار خرید مصرف کننده
    آینده پژوهی مدیریت , العدد 4 , السنة 32 , زمستان 1400
    زمینه: وظایف دانش آموختگان دانشگاهی در حوزه مدیریت بازاریابی، ارائه برنامه استراتژیک با نگاه آینده پژوهی در باره رفتار مصرف کننده به صورت مدلی در جهت توانمندسازی بازاریابان و و مخصوصا مصرف‌کنندگان میباشد. هدف: در این مقاله پژوهشی تلاش بر این است، مدلهای تصمیم گیری پیش ب أکثر
    زمینه: وظایف دانش آموختگان دانشگاهی در حوزه مدیریت بازاریابی، ارائه برنامه استراتژیک با نگاه آینده پژوهی در باره رفتار مصرف کننده به صورت مدلی در جهت توانمندسازی بازاریابان و و مخصوصا مصرف‌کنندگان میباشد. هدف: در این مقاله پژوهشی تلاش بر این است، مدلهای تصمیم گیری پیش بینی رفتار خرید مصرف کننده با تحلیلی کلان، در فضای فیزیکی و مجازی مورد بررسی قرار گیرد. ابتدا قوانین و فرایند مدل های تصمیم گیری خرید و سپس شکل-گیری انواع مدلهای تصمیم گیری با پاداریمهای غالب در فضای رقابتی جهانی فیزیکی و مجازی، با کمک علم و فنآوری اطلاعات و ارتباطات، مبتنی بر تعامل و تبادل، پرداخته شود. روشها: با هدف دستیابی به نتایج تحقیق، با طراحی پرسشنامه با جامعه آماری 346 نفر و درجه‌بندی پنج‌گانه لیکرت با 5 زیرمقیاس، همچنین تایید پرسشنامه با آلفای کرانباخ 754/0، با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و جهت بررسی دو حالت معناداری، استاندارد بودن و برازش مناسب مدل سؤالات انتخابی برای عاملهای تحت بررسی از شاخصهای تحلیل عاملی تأییدی نرم افزار لیزرل با مقدار df/2x برابر با 2.22 استفاده شد.یافته ها: بدین منظور دادههای تحقیق از روشهای تحلیل عاملی اکتشافی، با استفاده از آزمون مربع کای بارتلت با سطح معناداری 0.000 و شاخصKMO جهت کفایت نمونه برابر با 0.765 میباشد. نتیجه گیری: با استفاده از آماره ارزش ویژه، و ماتریس حاصل از چرخش عاملها، دو عامل اصلی با عناوین عامل رفتاری با دو مؤلفه و محرکها هم با سه مؤلفه، در مجموع با بیش از 63 درصد واریانس شناسایی و استخراج شده اند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - Investigating the Effect of Commercial and Operational Factors on Competitiveness Improvement of Shahid Beheshti Port in Chabahar in Attracting Shipping Lines
    Journal of System Management , العدد 4 , السنة 5 , تابستان 2019
    The present study was performed to investigate the effect of commercial and operational factors on competitiveness improvement of Shahid Beheshti Port (SBP) in Chabahar in attracting shipping lines. The research method is applied in terms of purpose. Initially, the rese أکثر
    The present study was performed to investigate the effect of commercial and operational factors on competitiveness improvement of Shahid Beheshti Port (SBP) in Chabahar in attracting shipping lines. The research method is applied in terms of purpose. Initially, the researcher conducted the qualitative phase to identify important variables, create a typology, or make new theories. To reach the saturation stage, 15 people were interviewed. Then, after identifying emerging classifications using qualitative data, a questionnaire was developed through the Delphi technique, and thus, the quantitative phase began. To test its items, patterning of the structural equation model was used via Lisrel software. Findings showed that commercial factors affecting SBP competitiveness improvement included financial capital and customer capital, port costs and tax burden, market efficiency and market performance. In addition, technical-developmental infrastructures, technological infrastructures, warehousing activities, loading and unloading operations, customs activities and services, communication and distribution networks, trust and safety in port activities, and port logistics features were the operational factors affecting this competitiveness. It was discovered that existence of abundant capacities and potentials in various transportation departments of SBP, quantitative and qualitative increase of equipment, as well as the development of new capacities in infrastructure and fleet of railways, roads, offshore and port loading/unloading equipment have relatively improved levels of loading/unloading in SBP, which can be attributed to successful execution of measures taken to develop competitiveness in SBP. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - هوشیاری محیطی و کیفیت ارتباط در کسب و کار اسلامی و تأثیر آنها بر عملکرد شرکت
    مدیریت بهره‌وری , العدد 44 , السنة 12 , بهار 1397
    پژوهش حاضر از نظر روش ترکیبی بوده و در سه مرحله انجام شده است. دو مرحله اول از نظر روش کیفی بوده و در آنها، با استراتژی تئوری داده بنیاد، مؤلفه ها و مفاهیم دو سازه ”هوشیاری محیطی اسلامی“ و ”کیفیت ارتباط اسلامی“استخراج شده اند. در مرحله سوم، با اس أکثر
    پژوهش حاضر از نظر روش ترکیبی بوده و در سه مرحله انجام شده است. دو مرحله اول از نظر روش کیفی بوده و در آنها، با استراتژی تئوری داده بنیاد، مؤلفه ها و مفاهیم دو سازه ”هوشیاری محیطی اسلامی“ و ”کیفیت ارتباط اسلامی“استخراج شده اند. در مرحله سوم، با استفاده از طرح شبه آزمایشی، تأثیراین دو مفهوم روی نگرش مشتریان مورد بررسی قرار گرفته است. طبق نتایج حاصل، برای سازه کیفیت ارتباط اسلامی سه مؤلفه ارتباط فروش، ارتباط عمومی، و ارتباط شخصی و برای سازه هوشیاری محیطی اسلامی دو مؤلفه هوشیاری محیطی طبیعی، و هوشیاری محیطی عمومی تعیین شدند. همچنین در ادامه، با تکنیک تحلیل توأمان سه سناریو از بین نه سناریوی محتمل انتخاب و بعنوان ابزار مداخله در طرح شبه تجربی و آزمون فرضیات تفاوتی مورد استفاده قرارگرفتند. نتایج آزمون فرضیات در مرحله آخر نشان می دهد که اولاً، نگرش مشتری در شرکت های با هوشیاری محیطی اسلامی بالا، مثبت تر از نگرش مشتری در شرکت های بدون هوشیاری محیطی اسلامی است، ثانیا، نگرش مشتری در شرکت های با کیفیت ارتباط اسلامی بالا، مثبت تر از نگرش مشتری در شرکت های بدون کیفیت ارتباط اسلامی است، و ثالثاً، مخاطبان بین این دو ابزار روابط عمومی تفاوتی قائل نشدند. شایان ذکر است که، مفهوم سازی هوشیاری محیطی و کیفیت ارتباط در سبک زندگی اسلامی،نوآوری این پژوهش محسوب می شود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - تاثیر برند کارفرما و ابعاد آن بر رضایت شغلی کارکنان
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 4 , السنة 12 , پاییز 1399
    پژوهش حاضر با هدف معرفی برند کارفرما به عنوان ابزاری جهت ایجاد رضایت در کارکنان، به بررسی تاثیر ابعاد برند کارفرما بر رضایت شغلی می‌پردازد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از حیث گردآوری اطلاعات پیمایشی، از جهت اجرا کمی و از نظر تحلیل داده‌ها توصیفی– همبستگی می‌باشد أکثر
    پژوهش حاضر با هدف معرفی برند کارفرما به عنوان ابزاری جهت ایجاد رضایت در کارکنان، به بررسی تاثیر ابعاد برند کارفرما بر رضایت شغلی می‌پردازد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از حیث گردآوری اطلاعات پیمایشی، از جهت اجرا کمی و از نظر تحلیل داده‌ها توصیفی– همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان یک شرکت تولید مواد غذایی در تهران با 168 پرسنل است که از بین آن‌ها نمونه‌‌‌ای 125 نفری انتخاب شد. بررسی فرضیات از طریق معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار SmartPls و تاثیر هریک از ابعاد بوسیله رگرسیون چندگانه در نرم‌افزار Spss مورد آزمون قرار گرفت. در سطح اطمینان 95‌ درصد وجود رابطه مثبت معنادار میان برند کارفرما و ابعاد آن با رضایت شغلی کارکنان تایید شد. یافته‌ها نشان داد ابعاد برند کارفرما قادر به تبیین 6/57 درصد از تغییرات رضایت کارکنان می‌باشند و همچنین بعد ارزش توسعه بیشترین و بعد ارزش علاقه کمترین تاثیر را داشتند. تفاصيل المقالة