فهرس المقالات Mahmoudreza Shiravand


  • المقاله

    1 - Post-Tensioned Steel Connections Self-Centering Behavior Using the Finite Element Method
    Journal of Structural Engineering and Geotechnics , العدد 1 , السنة 7 , زمستان 2024
    Due to lack of the proper and well behavior of steel moment-resisting connections subjected to the great and major earthquakes, excessive researches have been conducted to mitigate the damages on the primary elements and connections. Therefore, elimination of residual d أکثر
    Due to lack of the proper and well behavior of steel moment-resisting connections subjected to the great and major earthquakes, excessive researches have been conducted to mitigate the damages on the primary elements and connections. Therefore, elimination of residual drift and increasing the plastic rotation capacity for the connectors in the panel zone are required. The main purpose of this study is to numerically investigate the behavior of the recent kind of the steel moment connections which are called as steel self-centering post-tensioned connections. The steel post-tensioned connections consisted of some high strength strands for self-centering feature plus energy dissipater angles for adjustment of plastic deformation. This paper studies on the steel self-centering post-tensioned connections using the finite element method. The obtained results are verified based on the experimental study. Accordingly, the energy dissipation, rigidity percentage, and ductility factor of the connections are determined. Results revealed the perfect self-centering with the proper ductility factor. Furthermore, it was observed that the post-tensioned steel connections have a high plastic rotation capacity without any damages to the column and beam. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی مدل پذیرش و به کارگیری فناوری اطلاعات در اداره کل آموزش و پرورش فارس
    دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی , العدد 1 , السنة 9 , تابستان 1397
    هدف پژوهش حاضر بررسی پذیرش فناوری اطلاعات در اداره کل آموزش و پرورش فارس بود. جامعه آماری را کلیه کارکنان اداره کل آموزش و پرورش فارس تشکیل دادند که با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی طبقه ای تعداد 165 نفر به عنوان نمونه آماری بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعین شد. جهت بالا أکثر
    هدف پژوهش حاضر بررسی پذیرش فناوری اطلاعات در اداره کل آموزش و پرورش فارس بود. جامعه آماری را کلیه کارکنان اداره کل آموزش و پرورش فارس تشکیل دادند که با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی طبقه ای تعداد 165 نفر به عنوان نمونه آماری بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعین شد. جهت بالا بردن توان آماری و کفایت حجم نمونه 188 پرسشنامه توزیع و جمع آوری گردید. جهت گردآوری داده‌های مورد نیاز از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. روایی پرسشنامه ‌ با استفاده از روایی محتوایی و پایایی از طریق ضریب آلفای کرونباخ بررسی و مورد تأیید قرار گرفت (ضریب آلفای کرونباخ پذیرش فناوری896/0)، جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد سودمندی ادراک شده و مفید بودن ادراک شده، بر نگرش به استفاده تاثیر گذاشته و نگرش به استفاده و تصمیم به استفاده می توانند به عنوان میانجی بر پذیرش و استفاده از فناوری تاثیر گذار باشند (سطح معنی داری01/0). با توجه به شاخص های نکویی برازش، مدل مفهومی پیشنهاد شده معتبر بوده و قابلیت به کارگیری در جامعه مورد نظر را دارا است. تفاصيل المقالة