فهرس المقالات Seyed Sajad Ghashami


  • المقاله

    1 - A Three-Echelon Multi-Objective Multi-Period Multi-Product Supply Chain Network Design Problem: A Goal Programming Approach
    Journal of Optimization in Industrial Engineering , العدد 21 , السنة 10 , بهار 2017
    In this paper, a multi-objective multi-period multi-product supply chain network design problem is introduced. This problem is modeled using a multi-objective mixed integer mathematical programming. The objectives are maximizing the total profit of logistics, maximizing أکثر
    In this paper, a multi-objective multi-period multi-product supply chain network design problem is introduced. This problem is modeled using a multi-objective mixed integer mathematical programming. The objectives are maximizing the total profit of logistics, maximizing service level, and minimizing inconsistency of operations. Several sets of constraints are considered to handle the real situations of three-echelon supply chains. As the optimum value of conflictive objective functions of the proposed model cannot be met concurrently, so a goal programming approach is used. An illustrative numerical example is provided to show the mechanism of proposed model and the solution procedure. In a numerical example, 1 manufacture, 2 warehouses, 2 distribution centers (DCs), and 2 types of final products are considered in a planning horizon consists of 3 time periods. Products are shipped from the manufacturer to warehouses and then are shipped from the two warehouses to two distribution centers. The distribution centers are the point from which the product are shipped to final consumers. The Model is coded using GAMS software on a Core i7 CPU, using 8GB of RAM with MS-Windows 8.0. The optimum design of supply chain, inventory level for warehouses and distributors, and amount of shipments between echelons are determined. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - اثر بخشی آموزش گروهی شناختی رفتاری برمعیارهای ارتباطی غیر واقعی و صمیمیت زناشویی زنان
    فصلنامه زن و جامعه , العدد 2 , السنة 5 , تابستان 1393
    این تحقیق با هدف بررسی اثر بخشی آموزش گروهی شناختی رفتاری برمعیارهای ارتباطی غیر واقعی و صمیمیت زناشویی زنان انجام گرفته است. روش این پژوهش نیمه آزمایشی و از طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل و جایگزینی تصادفی استفاده شد. جامعه پژوهش را تمامی زنان مراجعه کننده به مرک أکثر
    این تحقیق با هدف بررسی اثر بخشی آموزش گروهی شناختی رفتاری برمعیارهای ارتباطی غیر واقعی و صمیمیت زناشویی زنان انجام گرفته است. روش این پژوهش نیمه آزمایشی و از طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل و جایگزینی تصادفی استفاده شد. جامعه پژوهش را تمامی زنان مراجعه کننده به مرکز مشاوره خانواده بهزیستی شهرستان هرسین تشکیل دادند که پس از اعلام عمومی برگزاری دوره 30 نفر از افراد واجد شرایط انتخاب شدند که 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر دیگر درگروه کنترل به شیوه تصادفی ساده جایگزین شدند و از هردو گروه پیش آزمون (مقیاس صمیمیت واکر وتامپسون و پرسشنامه معیارهای ارتباطی ویژه بوکام و همکاران) به عمل آمد و گروه آزمایش در معرض 8 جلسه 90 دقیقه­ای آموزش گروهی شناختی رفتاری قرار گرفت و سپس با آزمون­های مذکور پس آزمون به عمل آمد. یافته‌ها حاکی از تفاوت معنادار میانگین دو گروه (آزمایش و کنترل) در پس آزمون و تاثیرآموزش شناختی رفتاری در کاهش معیارهای ارتباطی غیر واقعی و هم­چنین افزایش صمیمیت زناشویی زنان بود. نتایج نشان داد که کاهش معیارهای ارتباطی غیر واقعی از طریق آموزش مؤلفه‌های رویکرد شناختی رفتاری موجب افزایش صمیمیت زناشویی زنان می‌شود. تفاصيل المقالة