فهرس المقالات مرضیه خیرمند


  • المقاله

    1 - بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سبک های تصمیم گیری مدیران کارخانه پلی اکریل اصفهان
    مدیریت توسعه و تحول , العدد 5 , السنة 6 , زمستان 1393
    هدف تحقیق، بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سبک های تصمیم گیری مدیران کارخانه پلی اکریل اصفهان می باشد. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی همبستگی است. جامعه آماری شامل مدیران کارخانه پلی اکریل اصفهان می باشد. تعداد آنها 125 نفر است. تعداد نمونه با روش نمونه گیری أکثر
    هدف تحقیق، بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سبک های تصمیم گیری مدیران کارخانه پلی اکریل اصفهان می باشد. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی همبستگی است. جامعه آماری شامل مدیران کارخانه پلی اکریل اصفهان می باشد. تعداد آنها 125 نفر است. تعداد نمونه با روش نمونه گیری تصادفی ساده برابر 93 نفر محاسبه گردید. به منظور دستیابی به داده های مورد استفاده در تحقیق از دو پرسشنامه هوش هیجانی با ضریب پایایی 84/0 و سبک های تصمیم گیری با ضریب پایایی 71/0 استفاده شد. داده ها با استفاده از ضرایب همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تحلیل قرارگرفت. یافته ها نشان داد که بین هوش هیجانی و سبک تصمیم گیری شهودی، رابطه معنادار وجود ندارد. بین هوش هیجانی و سبک های تصمیم گیری آنی و اجتنابی رابطه معناداری وجود دارد. نتیجه تحلیل رگرسیون نشان داد که از بین سبک های تصمیم گیری، سبک های عقلایی وابستگی و آنی قادر به پیش بینی هوش هیجانی هستند. در انتخاب سبک تصمیم گیری و میزان هوش هیجانی بر اساس جنسیت تفاوت معناداری به دست نیامد؛ ولی بر اساس تحصیلات تفاوت معناداری مشاهده شد. همچنین نتایج نشان داد که سابقه کار و سن، بر رابطه یین سبک تصمیم گیری و هوش هیجانی تأثیر دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناخت رابطه ی ابعاد هوش رقابتی و اثربخشی فعالیت های بازاریابی
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 4 , السنة 9 , پاییز 1396
    مقاله حاضر، برگرفته از پژوهشی است که درآن با بهره گیری از روش شناسی ارائه شده توسط دانشکده مدیریت فرانسه، رابطه بین ابعاد چهارگانه هوش رقابتی و اثربخشی فعالیت های بازاریابی شرکت های حاضر در صنعت تبدیلی مواد غذایی شهر همدان مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش از دید رو أکثر
    مقاله حاضر، برگرفته از پژوهشی است که درآن با بهره گیری از روش شناسی ارائه شده توسط دانشکده مدیریت فرانسه، رابطه بین ابعاد چهارگانه هوش رقابتی و اثربخشی فعالیت های بازاریابی شرکت های حاضر در صنعت تبدیلی مواد غذایی شهر همدان مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش از دید روش؛ از انواع پژوهش های توصیفی و از نوع همبستگی، از منظر هدف؛ کاربردی و به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات؛ پیمایشی می باشد. جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه کارکنان صنعت مواد غذایی استان همدان، یعنی 150 نفر می باشند که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 106 نفر برآورد شد. ابزار جمع آوری داده های پژوهش، پرسشنامه محقق-ساخته هوش رقابتی، شامل 30 سوال و پرسشنامه استاندارد اثربخشی فعالیت های بازاریابی، شامل 15سوال می باشد. پایایی پرسشنامه هوش رقابتی به روش آلفای کرونباخ 85/0و برای پرسشنامه استاندارد اثربخشی فعالیتهای بازاریابی 87/0محاسبه گردید. روایی آزمون نیز به روش محتوایی تائید شد. تحلیل یافته های نهایی پژوهش با استفاده از نرم افزارSPSS و LISREL ، حاکی از وجود رابطه معنی دار بین هوش رقابتی و ابعاد آن (شامل: آگاهی از وضعیت بازار، اگاهی از وضعیت رقبا، آگاهی فناورانه و تکنیکی و آگاهی راهبردی-اجتماعی) با اثر بخشی فعالیت های بازاریابی است. تفاصيل المقالة