شبکه های اجتماعی، به محلی برای حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و مکان تبادل آرا و افکار و تأمین نیازهای متناسب با زندگی اجتماعی ایشان تبدیل شده اند علاوه بر اینکه مرجع تأمین بسیاری از نیازهای فرهنگی و اجتماعی اعضای خود هستند، این امکان را برای اعضا فراهم میکنند که أکثر
شبکه های اجتماعی، به محلی برای حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و مکان تبادل آرا و افکار و تأمین نیازهای متناسب با زندگی اجتماعی ایشان تبدیل شده اند علاوه بر اینکه مرجع تأمین بسیاری از نیازهای فرهنگی و اجتماعی اعضای خود هستند، این امکان را برای اعضا فراهم میکنند که همزمان با انجام سایر فعالیت های اجتماعی از طریق رایانه یا تلفن همراه، فعالیت خود را در این جوامع مجازی نیز پیگیری کنند. برای این که یک رسانه بتواند تاثیرات ژرف بر مخاطب خود بگذارد باید به تکنیک های اغنایی دست یازد. پس از اقناع شدن مخاطب نحوه نگرش وی تغییر یافته و سبک زندگی و رفتاری کسی را تقلید می کند که وی را اقناع کرده است. پس رسانه میتواند معبری برای اقناع باشد یا خود سبک خاصی از زندگی را ترویج دهد. این مقاله در پی آن است که مولفه های شبکه اجتماعی را با توجه به تعاریف بین المللی و مورد وثوق، استخراج نموده و به این سوال کلیدی پاسخ دهد که ارتباط میان اقناع رسانه ای شبکه های اجتماعی و سبک زندگی مخاطبان خود چگونه است. در این پژوهش که با روش توصیف، تبیین و تحلیل اطلاعات گردآوری شده، مشخص می شود که اقناع رسانه ای که توسط شبکه اجتماعی انجام می گردد ممکن است باعث تغییراتی در سبک زندگی کاربران گردد. روش تحقیق بر اساس ماهیت دادهها از نوع کمی، جزو تحقیقات پیمایشی میباشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده و با استفاده از ضریب آلفای گرونباخ 0.92 پایایی آن تایید گردیده است.
تفاصيل المقالة
مقاله حاضر در تلاش است که با تحلیل مقایسهای دو رمان سیال ذهن ایرانی این سگ می خواهد رکسانا را بخورد و احتمالا گم شدهام به عنوان بازنمایی از تجربه اجتماعی، به تبیین این مسأله بپردازد که کهن الگوهای یونگ چه نقشی در شکل گیری روابط اجتماعی دارد؟ بر این اساس، با کاربست نظر أکثر
مقاله حاضر در تلاش است که با تحلیل مقایسهای دو رمان سیال ذهن ایرانی این سگ می خواهد رکسانا را بخورد و احتمالا گم شدهام به عنوان بازنمایی از تجربه اجتماعی، به تبیین این مسأله بپردازد که کهن الگوهای یونگ چه نقشی در شکل گیری روابط اجتماعی دارد؟ بر این اساس، با کاربست نظریات یونگ و بهره از روش نقد روانکاوانه، کهنالگوهای آنیما،آنیموس و سایه در راوی رمان ها تحلیل شده است. نگارنده پس از خوانش رمان های مورد مطالعه مشاهده نمود که راوی هر دو رمان به دنبال مواجهه با کهن الگوهای خود هستند که به صورت ارثی در همه افراد وجود دارند که بتوانند با رجوع به گذشته و آگاهی به ناخودآگاه جمعی خویش با منطقه ناشناخته شخصیت خویش که برای دیگران و خودشان پنهان و ناشناخته است، مواجهه می شوند و در این مسیر ارتباط با خود و ارتباط شان با دیگران را بهبود بخشند. در رمان احتمالا گم شدهام راوی از شناخت خود است که میخواهد آشتی دوباره بین سایه و آنیموس خود برقرار کند و اینگونه از گمشدگی در گذشته رهایی باید و به تعادل در زندگی حال برسد. اما در رمان این سگ می خواهد رکسانا را بخورد و از دریچه پذیرش کهن الگوهای یونگ است که ناخودآگاه فردی و در نهایت الگوی روابط اجتماعی، در زندگی اجتماعی روای رمان متجلی میشود. اما راوی رمان احتمالا گم شدهام، خود را در رفت و برگشت میان آنیموس و سایه پیدا میکند و الگوی روابط اجتماعی را در این رابطه فهم میکند.
تفاصيل المقالة
ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
,
العدد2,السنة
6
,
تابستان
1395
چکیدههدف : این پژوهش باهدف اندازه گیری خلاقیت و شایستگیهای محوری مدیران روزنامههای خصوصی نگاشته شده است.روش: روش انجام این تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی است و برای گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه استفاده شده است ، جامعه آماری این تحقیق25روزنامه خصوصی است که توزیع سراسری أکثر
چکیدههدف : این پژوهش باهدف اندازه گیری خلاقیت و شایستگیهای محوری مدیران روزنامههای خصوصی نگاشته شده است.روش: روش انجام این تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی است و برای گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه استفاده شده است ، جامعه آماری این تحقیق25روزنامه خصوصی است که توزیع سراسری دارندو محل چاپ و انتشارآن ها تهران است وازنظر موضوعی همه موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی،اقتصادی،ورزشی و... را پوشش میدهند.یافته های تحقیق: یافته های این پژوهش بیانگر این است که:مهارت ارتباطی، مخاطب شناسی، پرداخت بهموقع حقوق و تسهیم مالکیت بین روزنامهنگاران مهمترین شایستگیهای مدیران محسوب میشوند. مهمترین شاخص دانش، مخاطب شناسی،مهمترین شاخص توانایی پرداخت بهموقع حقوق،مهمترین شاخص عامل مهارت، مهارتهای ارتباطی و مهمترین شاخص نگرش تسهیم مالکیت بین روزنامهنگاران میباشد.این در حالی است که داشتن خلاقیت بارتبه میانگین 74/8و رتبه 10 قرار دارد.نتیجه گیری: برخی از شایستگیها اهمیت و رتبه بالاتری دارند. نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس فریدمن نشان داده است که میان خلاقیت و شایستگیهای محوری مدیران تفاوت معنیداری وجود دارد، یعنی دارای رتبه یکسانی نیستند.واژگان کلیدی: فضای مجازی،روزنامههای خصوصی،مدیریت رسانه، خلاقیت وشایستگیهای محوری.
تفاصيل المقالة
هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان رضایت مندی مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیک مطالعه موردی بانک ملی ایران شعب تهران است. این پژوهش از نظر نوع هدف، کاربردی از نظر نوع روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی می باشد. داده های این پژوهش از طریق پرسش نامه استاندارد و به رو أکثر
هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان رضایت مندی مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیک مطالعه موردی بانک ملی ایران شعب تهران است. این پژوهش از نظر نوع هدف، کاربردی از نظر نوع روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی می باشد. داده های این پژوهش از طریق پرسش نامه استاندارد و به روش نمونه گیری طبقه ای و سپس تصادفی ساده جمع آوری شده اند. جامعه آماری این پژوهش نامحدود و از مشتریان بانک ملی هستند که حداقل از یکی از خدمات وب سایت این بانک در مناطق مختلف شهر تهران استفاده می کنند تشکیل شده است . از این تعداد، 196 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند که با توزیع پرسشنامه بین مشتریان، در نهایت 210 پرسش نامه سالم و قابل تحلیل بدست آمد. از روایی محتوا و روایی سازه در این تحقیق استفاده شده است. نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که پایایی پرسش نامه با 0.826 درصد مورد تأیید قرار گرفت. آزمون رگرسیون چندگانه نشان داد که ابعاد خدمات بانکداری الکترونیک شامل محتوا، درستی و دقت ، شکل و ظاهر، راحتی در استفاده و صرفه جویی در زمان در مورد استفاده از خدمات بر رضایتمندی مشتریان تأثیر مستقیم و مثبتی دارد و ضرایب رگرسیونی بین آن ها بالاتر از 132/0 و سطح معنی داری آن ها کمتر از 007/0 می باشد. در نتیجه کلیه فرضیه ها مورد تأیید قرار گرفت.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications