خط مشیگذاری عمومی در مدیریت
,
العدد3,السنة
7
,
زمستان
1395
زمینه و هدف: در این تحقیق سعی بر آن است تا به بررسی تاثیر متغیرهای مستقل قابلیتهای بازاریابی، نوآوری، گرایش کارآفرینانه ازطریق متغیر میانجی شبکه اجتماعی بر عملکرد که متغیر وابسته پژوهش حاضر است پرداخته شود. روش شناسی: این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از از نظر ماهیت و مح أکثر
زمینه و هدف: در این تحقیق سعی بر آن است تا به بررسی تاثیر متغیرهای مستقل قابلیتهای بازاریابی، نوآوری، گرایش کارآفرینانه ازطریق متغیر میانجی شبکه اجتماعی بر عملکرد که متغیر وابسته پژوهش حاضر است پرداخته شود. روش شناسی: این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از از نظر ماهیت و محتوایی توصیفی پیمایشی و از نوع همبستگی میباشد. انجام این پژوهش در چارچوب استدلالات قیاسی استقرائی میباشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران ارشد و کارشناسان شعب بانک قوامین در شهر تهران به تعداد 288 نفر میباشد که از بین آنها تعداد 167 نفر با روش تصادفی از نوع خوشه ای به عنوان حجم نمونه انتخاب شده است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه میباشد که روایی محتوایی آن از طریق تحلیل عاملی تاییدی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرنباخ مورد تایید قرار گرفته است. برای تحلیل دادههای جمع آوری شده از مدلسازی معادلات ساختاری و ضرایب رگرسیونی استفاده شده است. نتایج: نتایج به دست آمده از تحقیق نشان میدهد از میان ابعاد گرایش کارآفرینانه، پیشگامی، رقابت پذیری و ریسک پذیری بر عملکرد تاثیرگذار و استقلال طلبی تاثیری بر عملکرد ندارد. بدین ترتیب گرایش کارآفرینانه بر عملکرد موثر میباشد. از طرفی نوآوری و قابلیتهای بازاریابی نیز بر عملکرد موثر است. از میان ابعاد قابلیت بازاریابی، بازارمحوری بر عملکرد تاثیرگذار بوده و قابلیت نام تجاری اثری بر عملکرد ندارد. نهایتا مشخص گردید گرایش کارآفرینانه از طریق متغیر میانجی شبکه اجتماعی نیز میتواند بر عملکرد مالی و غیر مالی تاثیرگذار باشد.
تفاصيل المقالة
خط مشیگذاری عمومی در مدیریت
,
العدد5,السنة
6
,
زمستان
1394
پژوهشحاضر به بررسی معنویت در محیط کار و بهرهوری سازمانی در بانک گردشگری پرداختهاست. مؤلفههای معنویت در محیط کار شامل معنادار بودن کار، احساس همبستگی و همسوئیبا ارزشهای سازمان میباشد. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماریپژوهش تحقیق کلیه کارکنان بانک گردشگ أکثر
پژوهشحاضر به بررسی معنویت در محیط کار و بهرهوری سازمانی در بانک گردشگری پرداختهاست. مؤلفههای معنویت در محیط کار شامل معنادار بودن کار، احساس همبستگی و همسوئیبا ارزشهای سازمان میباشد. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماریپژوهش تحقیق کلیه کارکنان بانک گردشگری میباشد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه بودهاست. تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده با استفاده نرم افزار SPSS و لیزرل انجام شده است.بررسی نتایج نشان داد که بین متغیرهای معنویت در محیط کار و بهرهوری سازمانیرابطه معنی داری وجود دارد.
تفاصيل المقالة
مسئولیت اجتماعی سازمان، موضوع حساسیت برانگیز و روبه توجه درسال های اخیر بوده است و عامل اساسی بقای هر سازمانی محسوب می شود. هدف این پژوهش بررسی رابطه پایداری سود و سودآوری با افشاء مسئولیت اجتماعی در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. برای اندازه گیری پایداری سود و سودآور أکثر
مسئولیت اجتماعی سازمان، موضوع حساسیت برانگیز و روبه توجه درسال های اخیر بوده است و عامل اساسی بقای هر سازمانی محسوب می شود. هدف این پژوهش بررسی رابطه پایداری سود و سودآوری با افشاء مسئولیت اجتماعی در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. برای اندازه گیری پایداری سود و سودآوری و همچنین برای اندازه گیری افشاء مسئولیت اجتماعی شرکت ها از معیارهایی که توسط موسسه آمریکایی کا. ال. دی که هرساله سازمانها را براساس معیارهای اجتماعی و زیست محیطی رتبه بندی میکند، انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادارتهران میباشد که پس از بررسی از میان آنها تعداد100شرکت انتخاب شده است. نمونه گیری به صورت حذف سیستماتیک انجام شده و برای انجام کلیه تخمینها از نرم افزار Eviews8 استفاده شده است. این پژوهش از نظر هدف، پژوهشی کاربردی است که رویکرد قیاسی-استقرایی دارد و همبستگی جزء تحلیل های رگرسیونی می باشد. افشاء مسئولیت اجتماعی به عنوان پل ارتباطی بین واحد تجاری و ذینفعان است. نتایج آزمون فرضیهها بیانگر رابطه مثبت و معنادار پایداری سود و سود آوری شرکتها با افشاء مسئولیت اجتماعی میباشد.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications