فهرس المقالات عبدالله نعامی


  • المقاله

    1 - نقش دولت در حمایت مالی و توسعه سرمایه گذاری در کسب و کارهای کوچک و متوسط
    دانش سرمایه‌گذاری , العدد 35 , السنة 9 , پاییز 1399
    چکیده:چکیدهکسب و کارهای کوچک و متوسط از بارزترین نمادهای کارآفرینی در کشورها محسوب می‌شود. با توجه به نقش سازنده این بخش در توسعه اقتصاد هر کشوری، توجه به موفقیت و شکست کسب و کارهای کوچک و متوسط مد نظر دولت‌هاست. براین اساس، هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی نقش حمایت مالی أکثر
    چکیده:چکیدهکسب و کارهای کوچک و متوسط از بارزترین نمادهای کارآفرینی در کشورها محسوب می‌شود. با توجه به نقش سازنده این بخش در توسعه اقتصاد هر کشوری، توجه به موفقیت و شکست کسب و کارهای کوچک و متوسط مد نظر دولت‌هاست. براین اساس، هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی نقش حمایت مالی دولت نسبت به کسب و کارهای کوچک و متوسط می‌باشد. شرکت‌های های کوچک و متوسط به دلیل ماهیت و ویژگی های خاص خود در مقایسه با شرکت‌های بزرگ با مشکلات زیادی در تامین مالی مواجه می‌شوند. در این پژوهش مروری بر نقش حمایتی دولت نسبت به کسب و کارهای کوچک و متوسط که به دلیل بحران‌های مالی دچار از هم پاشیدگی شده-اند، پرداخته شده‌است و در پایان پیشنهاداتی در راستای سیاست‌های مالی دولت در حمایت از این بخش ارائه گردیده‌است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی تاثیر عوامل موثر بر پذیرش فناوری مالی توسط مشتریان بانک (مطالعه موردی بانک پاسارگاد)
    دانش سرمایه‌گذاری , العدد 2 , السنة 10 , تابستان 1400
    امروزه در اقتصاد جهانی دورنمای کسب وکار در بانکداری به صورت چشمگیری تغییر کرده است ، اهمیت فزاینده نوآوری هایی نظیر استفاده گسترده از تکنولوژی ها، گستره کسب وکار بانکی را تغییر داده است. فناوری مالی به یک بخش جدایی ناپذیر در صنعت بانکداری تبدیل شده اند و استارت آپ ها حو أکثر
    امروزه در اقتصاد جهانی دورنمای کسب وکار در بانکداری به صورت چشمگیری تغییر کرده است ، اهمیت فزاینده نوآوری هایی نظیر استفاده گسترده از تکنولوژی ها، گستره کسب وکار بانکی را تغییر داده است. فناوری مالی به یک بخش جدایی ناپذیر در صنعت بانکداری تبدیل شده اند و استارت آپ ها حوزه فعالیت خود را با ورود کردن به فعالیت های بانکی که در گذشته تنها تحت پوشش بانک ها بود، گسترش داده اند؛ هدف این تحقیق بررسی و درک بهتر اثرگذاری سودمندی ادراک شده، سهولت ادراک شده، تجربه مشتری، تبلیغات شفاهی، قابلیت اعتمادپذیری بر روی پذیرش فناوری های مالی از سوی مشتریان بانک ها می باشد. این تحقیق از بعد هدف کاربردی بوده و از لحاظ رویکرد تحقیق کمی و دارای استراتژی توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق مشتریان بانک پاسارگاد بوده که از بین آنها تعداد 377 نفر به عنوان نمونه توسط فرمول کوکران محاسبه و انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه می باشد و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار PLS استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که متغیر سهولت ادراک شده اثر منفی بر اعتماد مشتریان داده و سایر متغیرها بر قابلیت اعتمادپذیری و در نتیجه پذیرش فن آوری مالی اثر مثبت داشته اند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - طراحی و تبیین مدل خرید نهایی کالای ایرانی با رویکرد ریسک مالی و سرمایه گذاری اهمیت- عملکرد (IPMA)
    دانش سرمایه‌گذاری , العدد 4 , السنة 10 , پاییز 1400
    امروزه مخاطره خرید محصولات داخلی به عنوان یک اصل مهم و اساسی برای رونق فضای کسب کار و رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی پذیرفته شده است. هدف این تحقیق طراحی و تبیین مدل خرید نهایی با استفاده از رویکرد تحلیل ریسک مالی و سرمایه گذاری اهمیت-عملکرد با بررسی اثربخشی متغیرهای موثر أکثر
    امروزه مخاطره خرید محصولات داخلی به عنوان یک اصل مهم و اساسی برای رونق فضای کسب کار و رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی پذیرفته شده است. هدف این تحقیق طراحی و تبیین مدل خرید نهایی با استفاده از رویکرد تحلیل ریسک مالی و سرمایه گذاری اهمیت-عملکرد با بررسی اثربخشی متغیرهای موثر بر خرید نهایی کالای ایرانی می باشد. این تحقیق از بعد هدف کاربردی بوده و از لحاظ رویکرد تحقیق کمی و دارای استراتژی توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق مصرف کنندگان کالای ایرانی بوده، تعداد 377 نفر به عنوان نمونه توسط نرم افزارG- Power محاسبه و انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه می باشد و برای تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری با نرم افزار Smart Pls استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان داد که متغیر ریسک مالی اثر مثبت بر اعتماد و اثری منفی بر قصد خرید دارد. همچنین متغیرهای دانش محصول، کیفیت ادراک شده و ارزش ادراک شده بر اعتماد و قصد خرید موثر بودند ولی بر خلاف نتایج تحقیقات قبلی متغیر اعتماد اثر منفی بر قصد خرید داشت که در نتیجه متغیر اعتماد به عنوان میانجی مورد تایید قرار نگرفت. همچنین نتایج برآمده از تحلیل اهمیت عملکرد مدل تحقیق نشان می دهد که متغیرهای کیفیت ادراک شده، ارزش ادراک شده و قصد خرید د مدل دارای وضعیت بسیار مطلوبی از لحاظ عملکرد و اهمیت هستند ولی متغیرهای دانش محصول، اعتماد و ریسک مالی باید بنحوی اثرگذاری شان کاهش یافته و حذف شوند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - تأثیرمعیارهای عملکرد بر ارزش برند در صنعت خودرو
    دانش سرمایه‌گذاری , العدد 4 , السنة 12 , پاییز 1402
    چکیدهارزش برند در انجام تجارت و همچنین پژوهش‌های علمی، یک مفهوم مهم در نظر گرفته‌شده است؛ زیرا شرکت‌ها باقدرت برند خود مزایای رقابتی به دست می‌آورند. هدف این پژوهش بررسی تأثیر معیار‌های عملکرد مالی بر ارزش برند در صنعت خودروسازی بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. بدین منظ أکثر
    چکیدهارزش برند در انجام تجارت و همچنین پژوهش‌های علمی، یک مفهوم مهم در نظر گرفته‌شده است؛ زیرا شرکت‌ها باقدرت برند خود مزایای رقابتی به دست می‌آورند. هدف این پژوهش بررسی تأثیر معیار‌های عملکرد مالی بر ارزش برند در صنعت خودروسازی بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. بدین منظور از متغیر‌های بازده سهام، بازده فروش، بازده دارایی، بازده حقوق صاحبان سهام و نسبت وجه نقد عملیاتی به‌عنوان معیار‌های عملکرد و از معیار کیوتوبین به‌عنوان متغیر بیان‌کننده ارزش برند شرکت استفاده شد. نتایج این پژوهش که از اطلاعات مالی 32 شرکت درصنعت خودروسازی طی سال‌ها 1391 الی 1398 و روش رگرسیون چند متغیره به‌دست‌آمده است نشان داد که عوامل مؤثر بر ارزش برند در کوتاه‌مدت (سال جاری) و سال آتی متفاوت می‌باشد و فقط بازده سهام به‌عنوان معیار عملکرد می‌تواند بر ارزش برند سال جاری و سال آتی تأثیرگذار باشد. این نتایج بیان‌کننده این موضوع می‌باشد که جهت تبیین ارزش برند در کوتاه‌مدت و بلندمدت همه معیار‌های عملکرد شرکت دارای محتوای اطلاعاتی نیستند و بازده سهام نقش خود را در تبیین ارزش برند شرکت نشان داده است. تفاصيل المقالة