فهرس المقالات س ع


  • المقاله

    1 - تربیت جنسی کودکان ونوجوانان با رویکرد اسلامی بستری برای پیشگیری ازجرائم و انحرافات
    تحقیقات حقوقی بین المللی , العدد 5 , السنة 10 , زمستان 1396
    یکی ازحوزه های چالش برانگیز تعلیم وتربیت درجوامع مختلف،از جمله جامعه ما تربیت جنسی است،که همواره به دلیل وجود پاره ای از ابهام ها وسوء تفاهم های فکری و نظری ونیز موانع اجرایی با مشکلات فراوانی دست به گریبان بوده وهمین امر،زمینه ساز ایجاد و بروز بسیاری ازمعظلات اجتماعی و أکثر
    یکی ازحوزه های چالش برانگیز تعلیم وتربیت درجوامع مختلف،از جمله جامعه ما تربیت جنسی است،که همواره به دلیل وجود پاره ای از ابهام ها وسوء تفاهم های فکری و نظری ونیز موانع اجرایی با مشکلات فراوانی دست به گریبان بوده وهمین امر،زمینه ساز ایجاد و بروز بسیاری ازمعظلات اجتماعی و انحرافهای رفتاری در میان نسل جوان و به تبع آن صرف هزینه های سنگین جهت مقابله با این انحرافهااست درعین حال باید براین نکته تاکید کنیم که در حوزه ی عمل"تربیت جنسی از موضوع های چالش برانگیز برای خانواده های ایرانی است.پدران و مادران مسئول نمی توانند نسبت به غریزه جنسی فرزندان خود بی تفاوت باشند زیرا تربیت جنسی یکی از دشوار ترین و حساسترین انواع تربیت هااست که اندک اشتباهی درآن ممکن است کودکان رابه وای فسادبکشاند . صاحبنظران و اندیشمندان مختلف تعلیم و تربیت و روانشناسی،هریک بر مبنای تلقی و مبادی فکری و معرفتی خود و نیز ارزشهای فرهنگی و اجتماعی جامعه مور نظر،تبیین و برداشت خاصی را در زمینه تربیت جنسی ارائه کره اند که مبین نوع نگاه و رویکرد آنها نسبت به این حوزه ی آموزشی وتربیتی است.بعنوان مثال:تربیت جنسی عبارتست از به کارگیری شیوه هایی برای ایجاد صفات و رفتارهای جنسی سالم و زدودن صفات و رفتارهای جنسی غیر سالم در انسان . تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی تطبیقی فرآیند قانونی تجاری سازی حق اختراعات در ایران و انگلستان
    تحقیقات حقوقی بین المللی , العدد 2 , السنة 11 , تابستان 1397
    تجاری سازی حق اختراع ، فرآیندی پراهمیت برای مخترعان ، شرکت های خریدار و حتی عموم مردم بوده که در هر نظام حقوقی از جمله ایران و انگلستان ، شیوه ها و آثار متفاوتی بر آن بار است . در مقاله حاضر با استناد به قوانین داخلی و بین المللی در حوزه ی تجاری سازی حق اختراع در ایران أکثر
    تجاری سازی حق اختراع ، فرآیندی پراهمیت برای مخترعان ، شرکت های خریدار و حتی عموم مردم بوده که در هر نظام حقوقی از جمله ایران و انگلستان ، شیوه ها و آثار متفاوتی بر آن بار است . در مقاله حاضر با استناد به قوانین داخلی و بین المللی در حوزه ی تجاری سازی حق اختراع در ایران و انگلستان به این پرسش پاسخ می دهیم که شیوه ها و آثار تجاری سازی حق اختراعات در این دو نظام حقوقی چه نقاط شباهت و تفاوتی دارد ؟ نتیجه ی تحقیق حاضر بدین صورت است که علی رغم برخی شباهت ها مانند شرایط مشابه ثبت اختراعات ، اما در سایر زمینه ها مانند تجاری سازی اختراعات مشترک ، حق تقدم در اختراعات ، امکان اعطای مجوز اجباری ، اراده طرفین نسبت به تجاری سازی اختراعات و ... تفاوت های مهمی در زمینه ی تجاری سازی حق اختراعات در دو نظام مشاهده می شود جدا از این مطلب که در نظام حقوقی ایران ، ضعف ها در دو حوزه ی نظری و قانونی در این راستا مشهود است . تفاصيل المقالة