فهرس المقالات الهه شهابی


  • المقاله

    1 - عوامل مؤثر بر بازاریابی دهان ‌به‌ دهان و قصد مراجعه مجدد به کلینیک‌های زیبایی
    مدیریت بهداشت و درمان , العدد 52 , السنة 15 , تابستان 1403
    مقدمه: با توجه به رشد کلینیک‌های زیبایی طی سال‌های اخیر و افزایش رقابت در این صنعت‌‌، این پژوهش کوشیده است‌‌،عوامل مؤثر بر بازاریابی ‌دهان به دهان و قصد مراجعه مجدد به کلینیک‌های زیبایی را موردبررسی قرار دهد. روش پژوهش: این پژوهش ازلحاظ هدف‌‌،کاربردی و از نظر روش توصیف أکثر
    مقدمه: با توجه به رشد کلینیک‌های زیبایی طی سال‌های اخیر و افزایش رقابت در این صنعت‌‌، این پژوهش کوشیده است‌‌،عوامل مؤثر بر بازاریابی ‌دهان به دهان و قصد مراجعه مجدد به کلینیک‌های زیبایی را موردبررسی قرار دهد. روش پژوهش: این پژوهش ازلحاظ هدف‌‌،کاربردی و از نظر روش توصیفی-علی است. جامعه آماری آن را کسانی تشکیل می‌دهند که حداقل یک‌بار به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کرده‌اند. تعداد نمونه آماری۴۱۶ نفر است. برای اندازه‌گیری متغیرها از پرسشنامه‌ایی استاندارد با ۳۵ گویه و برای اندازه‌گیری روایی از روایی سازه با استفاده از نرم‌افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها‌‌،با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل توصیف متغیرهای جمعیت‌شناسی و آزمون معادلات ساختاری انجام شد. یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد تصویر برند‌‌،کیفیت خدمات و محیط و فضا به ترتیب با ضرایب 129/0‌‌،415/0 و 224/0 بر ارزش درک شده تأثیر گذارند؛ کیفیت خدمات و محیط و فضا به ترتیب با ضرایب 205/0 و 264/0 بر رضایت‌مندی تأثیر دارند؛ ارزش درک شده بر رضایت‌مندی‌‌،بازاریابی ‌دهان به دهان و قصد مراجعه مجدد به ترتیب با ضرایب 420/0‌‌،548/0 و 429/0 تأثیر دارند؛ رضایت‌مندی برقصد مراجعه مجدد و بازاریابی دهان ‌به ‌دهان با ضرایب 440/0 و 327/0 تأثیردارد. نتیجه‌گیری: کلینیک‌های زیبایی می‌توانند با ارتقاء کیفیت خدمات‌‌،بهبود محیط و فضا و تأکید بر برندینگ بر مراجعه مجدد افراد و بازاریابی شفاهی تأثیر مثبت گذاشته و موقعیت رقابتی خود را بهبود بخشند. تفاصيل المقالة