هدف: هدف از این پژوهش شناسایی مجموعه شاخصهایی برای ارزیابی استخرهای تفریحی ورزشی اصفهان بود که با استفاده از تحلیل رابطه خاکستری که از جمله روشهای تحلیل پوششی دادهها است، انجام شده است.روش شناسی: جامعه آماری شامل تمامی اساتید و خبرگان (شامل مدیران، کارشناسان و بازرسا أکثر
هدف: هدف از این پژوهش شناسایی مجموعه شاخصهایی برای ارزیابی استخرهای تفریحی ورزشی اصفهان بود که با استفاده از تحلیل رابطه خاکستری که از جمله روشهای تحلیل پوششی دادهها است، انجام شده است.روش شناسی: جامعه آماری شامل تمامی اساتید و خبرگان (شامل مدیران، کارشناسان و بازرسان) حوزه ورزش با نگاه خاص به حوزه ورزش شنا و استخرها بود. رویکرد این پژوهش ترکیبی است و به همین دلیل جهت نمونهگیری در بخش کیفی از نمونهگیری هدفمند از نوع گلوله برفی استفاده شد و تعداد نمونه براساس میزان اشباع نظری که در این پژوهش 13 نفر بود تعیین شد. در بخش کمی با توجه به حجم بزرگ جامعه، حجم نمونه به روش کوکران و به میزان 380 نفر برآورد شد. در بخش کیفی به منظور رسیدن به شاخصها به مطالعه کتابخانهای اقدام شد و به منظور تکمیل آن از مصاحبه بهره گرفته شد. محدوده پژوهش شامل 20 استخر بود که در مناطق 15گانه شهر اصفهان، سپاهانشهر و بهارستان واقع بودند. به منظور تحلیل دادهها در بخش کیفی از تحلیل مضمون استقرایی و در بخش کمی از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم و تحلیل پوششی داده ها استفاده شده است. یافته ها: برمبنای یافتهها شاخصهای وضعیت تجهیزات و امکانات، زیربنا و سازه، فناوری، موقعیت مکانی، معماری و طراحی ابنیه، نیروی انسانی، ایمنی و بهداشت، عوامل بازاریابی، عوامل مدیریتی و کیفیت خدمات جانبی، برای ارزیابی استخرها مورد تایید قرار گرفتند و براساس رابطه خاکستری استخر آزادی و انقلاب از رتبه برتر برخوردار شدند و استخرهای نمونه و بهتوانی رتبه مناسبی دریافت ننمودند.
تفاصيل المقالة
مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش
,
العدد5,السنة
11
,
زمستان
1401
هدف از تحقیق حاضر تحلیل ارتباط مهارتهای سیاسی با قانونشکنی خیرخواهانه در بین مدیران ورزشی با نقش میانجی جراتورزی بود. این پژوهش از حیث هدف، یک پژوهش کاربردی با رویکرد کمی و از لحاظ رابطه بین متغیرها از نوع پژوهشهای همبستگی- علی محسوب می شود. جامعه آماری این تحقیق ش أکثر
هدف از تحقیق حاضر تحلیل ارتباط مهارتهای سیاسی با قانونشکنی خیرخواهانه در بین مدیران ورزشی با نقش میانجی جراتورزی بود. این پژوهش از حیث هدف، یک پژوهش کاربردی با رویکرد کمی و از لحاظ رابطه بین متغیرها از نوع پژوهشهای همبستگی- علی محسوب می شود. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران ورزش کشور (373 N=) که براساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 191 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامههای مهارت سیاسی فریز و همکاران (2007)، قانونشکنی خیرخواهانه واردامان و همکاران (2014) و جراتورزی راتوس (2007) بود. تجزیه وتحلیل دادهها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی شامل آزمون های تی تک نمونه ای و مدلسازی معادلات ساختاری از طریق نرم افزارهای spss و PLS صورت گرفت. با توجه به نتایج تحقیق مشخص شد که وضعیت مهارت سیاسی، و جرات ورزی در مدیران عالی ورزش کشور در سطح مطلوبی قرار دارد، در صورتی که وضعیت قانون شکنی خیرخواهانه از سطح متوسط تفاوت معناداری ندارد. نتایج نشان داد که مهارتهای سیاسی بر قانون شکنی خیرخواهانه (68/0 (r=، مهارتهای سیاسی و جراتورزی (89/0 (r= و جراتورزی بر قانونشکنی خیرخواهانه (30/0 (r= در مدیران ورزش رابطه مستقیم و معنیداری وجود دارد. همچنین نتایج وجود رابطه علی معنادار و مثبت مهارتهای سیاسی بر قانون شکنی خیرخواهانه با نقش میانجیگری جرات ورزی در مدیران ورزش (26/0 (r= را تائید نمود. براساس نتایج تحقیق می توان گفت وجود مهارتهای سیاسی در مدیران عالی ورزش منجر به پدیده جراتورزی در این افراد میشود و قانون شکنی خیرخواهانه را افزایش میدهد.
تفاصيل المقالة
مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش
,
العدد4,السنة
4
,
پاییز
1394
هدف از این پژوهش، تحلیل ارتباط علّی اعتماد برند و تصویر برند با وفاداری مصرفکنندگان محصولات ورزشی در شهر یزد بوده است. روش پژوهش، از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت از نوع تحقیقات علّی است که بهصورت پیمایشی انجام شده است. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیۀ مصرفکنندگان محصول أکثر
هدف از این پژوهش، تحلیل ارتباط علّی اعتماد برند و تصویر برند با وفاداری مصرفکنندگان محصولات ورزشی در شهر یزد بوده است. روش پژوهش، از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت از نوع تحقیقات علّی است که بهصورت پیمایشی انجام شده است. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیۀ مصرفکنندگان محصولات ورزشیِ ساکن شهر یزد تشکیل دادهاند. با استفاده از فرمول آماری حجم نمونۀ 392 نفر تخمین زده شد. ابزار اندازهگیری، پرسشنامۀ محققساخته بود که اعتبار و روایی آن برای این پژوهش مورد آزمون قرار گرفت(ضریب آلفای کرونباخ 88/0). برای تحلیل دادههای حاصل از نرمافزار SPSS نسخۀ 22 و لیزرل استفاده شد. نتایج نشان داد که مدلهای عاملی و ساختاری پژوهش دارای برازش مناسبی هستند. باتوجه به نتایج بهدستآمده از مدل معادلات ساختاری، ارتباط اعتماد به برند و تصویر برند با 81/0، بیشتر از متغیرهای دیگر بود. بهعلاوه، نتایج بهدستآمده نشان داد، بین متغیر اعتماد برند با وفاداری مصرفکننده، رابطۀ مثبت و معناداری برقرار است.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications