-
المقاله
1 - اثر رضایت،کیفیت خدمات و نوآوری بر عشق به برند در میان مشتریان برندهای منتخب داخلی و خارجینوآوری در مدیریت ورزشی , العدد 9 , السنة 3 , بهار 1403هدف از پژوهش حاضر اثر رضایت،کیفیت خدمات و نوآوری بر عشق به برند در میان مشتریان برندهای منتخب داخلی و خارجی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه مشتریان برندهای منتخب داخلی و خارجی تشکیل دادند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. اب أکثرهدف از پژوهش حاضر اثر رضایت،کیفیت خدمات و نوآوری بر عشق به برند در میان مشتریان برندهای منتخب داخلی و خارجی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه مشتریان برندهای منتخب داخلی و خارجی تشکیل دادند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها چهار پرسشنامه بود. پرسشنامه استاندارد رضایت (84/0=a )، پرسشنامه کیفیت خدمات لی (79/0=a )، پرسشنامه نوآوری (81/0=a ) و پرسشنامه عشق به برند (86/0=a ) که روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط 15 نفر از اساتید مدیریت ورزشی مورد تایید قرار گرفت. شاخصهاي ارزيابي کليت مدل معادله ساختاري با توجه به دامنه مطلوب اين شاخصها در مجموع بيانگر اين بود که مدل مفروض تدوين شده توسط دادههاي پژوهش حمايت ميشوند، بعبارت ديگر برازش دادهها به مدل برقرار است و همگي شاخصها دلالت بر مطلوبيت مدل معادله ساختاری دارند. نتایج نشان داد که نوآوری یکی از فاکتورهای مهم و اساسی است که بر رضایت مشتریان تأثیر میگذارد. در بازار رقابتی امروز اگر برندهای ورزشی بتوانند در محصولات خود نوآوری بیشتری داشته باشند، سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص میدهند و این امر موجب میشود عشق برند در بین مشتریان بیشر شود. تفاصيل المقالة -
المقاله
2 - تحلیل مدیریت برند و مسئولیتپذیری اجتماعی از منظر کارکنان فروشگاههای برند پوشاک خارجینوآوری در مدیریت ورزشی , العدد 2 , السنة 1 , تابستان 1401هدف از این پژوهش تحلیل مدیریت برند و مسئولیتپذیری اجتماعی از منظر کارکنان فروشگاههای برند پوشاک خارجی میباشد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان فروشگاههای برند پوشاک خارجی بود که تعداد آنها 200 نفر میباشد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان بر همین مبنا حجم نمونه تعد أکثرهدف از این پژوهش تحلیل مدیریت برند و مسئولیتپذیری اجتماعی از منظر کارکنان فروشگاههای برند پوشاک خارجی میباشد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان فروشگاههای برند پوشاک خارجی بود که تعداد آنها 200 نفر میباشد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان بر همین مبنا حجم نمونه تعداد 125 نفر برآورد گردید و از روش نمونهگیری طبقهای استفاده گردید. شایان ذکر است که این پژوهش، توصیفی بوده و از نوع مطالعات همبستگی میباشد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد مدیریت برند کلمن و همکاران (2011) و مسئولیتپذیری اجتماعی کارول (1999) استفاده شد. روایی پرسشنامهها به تایید10 نفر از صاحبنظران مدیریت ورزشی و بازاریابی ورزشی رسید. پایایی پرسشنامهها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مدیریت برند 85/0 و برای پرسشنامه مسئولیتپذیری اجتماعی 91/0 گزارش شد. لازم به ذکر است در این پژوهش کلیه تحلیلهای آماری در سطح خطای 05/0 و با کمک نرمافزارهای SPSS نسخه25 و Smart PLS نسخه3.2.6 انجام گردید. نتایج نشان داد که بین مدیریت برند و خرده مقیاسهای آن (ارتباطات پایدار، ابتکارات منابع انسانی، تمرکزی کارکنان به مشتری، هویت بصری برند و شخصیت برند) با مسئولیتپذیری اجتماعی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج شاخصهای برازش مدل اندازهگیری نشان داد که اثر مدیریت برند بر مسئولیتپذیری اجتماعی از شرایط مطلوبی برخوردار میباشد. با توجه به این یافتهها به مدیران فروشگاههای برند پوشاک خارجی پیشنهاد میشود جنبههای اجتماعی برندها را بیشتر تقویت کرده و برای آن استراتژیهای بازاریابی در نظر بگیرند و تلاش شود این استراتژیها مغایر با اهداف فروشگاههای برند پوشاک خارجی نباشد. تفاصيل المقالة -
المقاله
3 - Validating Organizational Silence Questionnaire at Ministry of Youth Affairs and Sports of IranIranian Sociological Review , العدد 4 , السنة 7 , تابستان 2017The purpose of the present study was to determine validity and reliability of Persian version of organizational silence questionnaire. The population was all employees of ministry of youth affairs and sports of Iran. Due to the population size, total population sampling أکثرThe purpose of the present study was to determine validity and reliability of Persian version of organizational silence questionnaire. The population was all employees of ministry of youth affairs and sports of Iran. Due to the population size, total population sampling method was used in which sample size is the same with population size. To collect information Vacola and Bouradas questionnaire (2005) was used. This questionnaire is consisting of three components including top management attitude toward organizational silence, supervisors' attitude toward organizational silence, and communication opportunities. Face and content validity of questionnaires were discussed and confirmed by university professors and experts. And using Cronbach's alpha coefficient, the reliability was calculated in a case study in which the reliability is 0.90. To describe statistical data, descriptive indicators was used and to determine construct validity, confirmatory factor analysis was used. The results showed that based on relations and significant levels, all the questions had significant relationship with factors and could be an appropriate predictor for their factors. Regarding to the results of this research, Persian version of organizational silence questionnaire has acceptable level of reliability and validity. تفاصيل المقالة