فهرس المقالات لللل ببب


  • المقاله

    1 - تاثیر دسترسی به خدمات و درک کیفیت خدمات بر ارزش درک شده، رضایت و وفاداری در مراکز ورزشی
    مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , العدد 5 , السنة 10 , زمستان 1400
    هدف کلی پژوهش حاضر تعیین تاثیر دسترسی به خدمات و درک کیفیت خدمات بر ارزش درک شده، رضایت و وفاداری در مراکز ورزشی بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری و از لحاظ هدف نیز کاربردی بود. داده‌های این تحقیق به صورت میدانی و از طریق پرسشنامه أکثر
    هدف کلی پژوهش حاضر تعیین تاثیر دسترسی به خدمات و درک کیفیت خدمات بر ارزش درک شده، رضایت و وفاداری در مراکز ورزشی بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری و از لحاظ هدف نیز کاربردی بود. داده‌های این تحقیق به صورت میدانی و از طریق پرسشنامه گردآوری شد. جامعۀ آماری این تحقیق را تمام افراد شرکت کننده در برنامه‌های ورزشی مراکز ورزشی شهرداری تهران در مناطق 22 گانۀ شهر تهران تشکیل دادند. نمونۀ آماری این تحقیق 377 نفر و به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شد. در این تحقیق از پرسشنامۀ کیفیت ادراک شدۀ الکساندریس و همکاران (2004)، دسترسی به خدمات چانگ و همکاران (2012)، ارزش ادراک شده زیتمال (1988)، رضایتمندی کرونین (2000) و وفاداری زیتمال و همکاران (1996) استفاده شد. نتایج نشان داد که درک کیفیت خدمات بر ارزش درک شده (28/0=β، 28/2= t) در مراکز ورزشی تاثیر مثبت معناداری دارد. هم‌چنین، تاثیر دسترسی به خدمات بر ارزش درک شده (58/0=β، 72/4= t) در مراکز ورزشی مثبت معنادار بود. علاوه بر این، نتایج نشان داد که ارزش درک شده بر رضایت مشتریان (74/0=β، 38/13= t) رضایتمندی بر وفاداری مشتریان (80/0=β، 74/16= t) در مراکز ورزشی تاثیر مثبت معناداری دارد.کلید واژه‌ها: دسترسی به خدمات، درک کیفیت خدمات، ارزش درک شده، رضایت، وفاداری، مراکز ورزشی تفاصيل المقالة