-
المقاله
1 - Key Barriers to Knowledge-Based Firms in Agricultural IndustryInternational Journal of Agricultural Management and Development , العدد 1 , السنة 10 , زمستان 2020Given the importance of knowledge-based firms in the agricultural sector, this paper aimed to identify barriers hindering companies from becoming knowledge-based in the dominant competitive and dynamic environment. To this end, using a qualitative approach, in-depth int أکثرGiven the importance of knowledge-based firms in the agricultural sector, this paper aimed to identify barriers hindering companies from becoming knowledge-based in the dominant competitive and dynamic environment. To this end, using a qualitative approach, in-depth interviews were conducted to collect data from 38 experts and managers in agricultural companies working in Alborz Science and Technology Park Isfahan, Hamedan, and Tehran University. The main criterion for determining the sample size was to reach the theoretical saturation. All respondents were selected using a theoretical and purposeful sampling method. Data coding and analysis procedures were completed in three stages. According to the results of the study, five main internal and external elements were identified: market inefficiency, governance-administrative barriers, inefficient union or organization, lack of skills and professionalism, and the internal inefficiency of the company. تفاصيل المقالة -
المقاله
2 - بررسی نقش فناوری اطلاعات وارتباطات (ICT) دربهبودمدیریت فرهنگی (مطالعه موردی: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)دانش شناسی , العدد 5 , السنة 3 , زمستان 1389هدف: پژوهش حاضر برآن است که نقش فناوری اطلاعات وارتباطات (ICT) را دربهبود مدیریت فرهنگی (مطالعه موردی: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ) مورد بررسی قراردهد. روش پژوهش: این پژوهش براساس هدف تحقیق، ازنوع کاربردی است و برحسب نحوه گردآوری دادهها (طرح تحقیق) روش پژوهش در أکثرهدف: پژوهش حاضر برآن است که نقش فناوری اطلاعات وارتباطات (ICT) را دربهبود مدیریت فرهنگی (مطالعه موردی: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ) مورد بررسی قراردهد. روش پژوهش: این پژوهش براساس هدف تحقیق، ازنوع کاربردی است و برحسب نحوه گردآوری دادهها (طرح تحقیق) روش پژوهش درتحقیق حاضر، پیمایشی و از نوع توصیفی (غیرآزمایشی ) است. شیوه و ابزاردر نظرگرفته شده برای جمعآوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه است. جامعـه آماری این پژوهش مدیران فرهنگی هستند که در مجموع 287 مدیر را شامل میشوند که برای انتخاب نمونه مورد نظر از روش نمونهگیری تصادفی طبقه ای استفاده گردید و تعداد 73 نفراز آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. یافتههای پژوهش: نشان میدهد که استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در بهبود مدیریت خـدمات فرهنگی، افزایش بهرهوری مدیران فرهنگی در راستای مؤلفه مشتری محوری، کاهش هزینهها و افزایش سرعت ارائه خدمات و محصولات فرهنگی مؤثر میباشد. نتیجهگیری: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) موجب بهبود مدیریت فرهنگی (سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ) میشود. براساس یافتههای پژوهش، پیشنهادهایی برای ارتقای کیفیت ارائه خدمات ومحصولات فرهنگی ارایه شده است. تفاصيل المقالة