فهرس المقالات غلامرضا مالکی فارسانی


  • المقاله

    1 - شناسایی مولفه‌های متقاعدگرانه تبلیغات بیلبورد برای کالاها و خدمات فرهنگی به منظور ارائه الگو
    مدیریت فرهنگی , العدد 2 , السنة 15 , تابستان 1400
    مقدمه و هدف پژوهش: هدف از این پژوهش شناسایی مؤلفه‌های متقاعدگرانه تبلیغات بیلبورد برای کالاها و خدمات فرهنگی به‌ منظور ارائه الگو بود. در این پژوهش از بین روش‌های مرسوم فرآیند فراترکیب به علت گستردگی استفاده و هم‌چنین کامل بودن، از روش هفت مرحله‌ای بارسو و ساندلوسکی است أکثر
    مقدمه و هدف پژوهش: هدف از این پژوهش شناسایی مؤلفه‌های متقاعدگرانه تبلیغات بیلبورد برای کالاها و خدمات فرهنگی به‌ منظور ارائه الگو بود. در این پژوهش از بین روش‌های مرسوم فرآیند فراترکیب به علت گستردگی استفاده و هم‌چنین کامل بودن، از روش هفت مرحله‌ای بارسو و ساندلوسکی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مقالات، پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌هایی بود که در راستا و یا در حیطه موضوع پژوهش بین سال‌های 1386 تا 1396 انجام ‌شده‌اند. روش پژوهش: نمونه‌گیری به ‌صورت هدفمند و تمام شماری انجام شد و معیارهایی (معیارهای ورود) همانند: چاپ شدن مقالات و متون و یا برخط بودن آن‌ها، داشتن نتایج کیفی و قرار داشتن در بازه زمانی ذکر شده برای انتخاب منابع در نظر گرفته شد. البته به‌ طور هم‌زمان برخی منابع براساس معیارهایی (معیارهای خروج) همانند: ارائه ندادن اطلاعات کافی در خصوص اهداف تحقیق حاضر، هم‌پوشانی برخی پایان‌نامه با مقالات مستخرج و چاپ ‌شده از آن‌ها و یا نداشتن الگوی روش‌شناختی حذف گردیده‌اند. یافته‌ها: مطالعه مرتبط یافت شد که پس از بررسی، 1468 مطالعه به علت ناهماهنگی از نظر عنوان، 429 مقاله از نظر نامناسب بودن از نظر چکیده و 199 مقاله از حیث ناهماهنگی محتوایی با وضوع مورد مطالعه حذف شدند و در نهایت مقالات به 55 مطالعه کاهش پیدا کرد. پس از بررسی اسنادی این مطالعات و کدگذاری آن‌ها با استفاده از روش فراترکیب، الگوی ارائه‌ شده برای تبلیغات بیلبورد برای کالاها و خدمات فرهنگی شامل شاخص‌های اصلی مرتبط با "شرایط علّی"؛ پنج شاخص برای مؤلفه "عوامل زمینه‌ای"؛ سه شاخص برای مؤلفه "عوامل مداخله‌گر"؛ هفت برای مؤلفه "استراتژی‌ها" و چهار شاخص برای مؤلفه "پیامدها" به دست آمد. لازم است دولت و نهادهای دولتی ضمن اصلاح قوانین و مقررات مربوط به تبلیغات بیلبورد، زمینه حمایت مادی از تبلیغات بیلبورد را فراهم نماید. نتیجه‌گیری: اتحادیه‌ها، اصناف از حالت انفعال خارج شده و به طور جدی حمایت و تسهیل‌گری به عمل آورند و بخش خصوصی نیز تجربیات خود را در سایر حوزه‌ها، به این بخش منتقل نموده و به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری خوش آتیه بر آن تمرکز کند. هم‌چنین آینده‌پژوهی تبلیغات کالاها و خدمات فرهنگی امری ناگزیر خواهد بود. تفاصيل المقالة