فهرس المقالات سید سینا کورهلی


  • المقاله

    1 - مدلسازی و شناسایی ترک در تیرها با استفاده از روش دو مرحله‌ای
    آنالیز سازه - زلزله , العدد 1 , السنة 14 , بهار 1396
    در مقاله حاضر یک روش نوین مدلسازی و شناسایی ترک در سازه‌های تیری ارائه شده است. برای مدلسازی ترک، یک روش اجزاء محدود ارائه شده است که برای بررسی دقت مدل ارائه شده اقدام به مدسازی ترک در یک تیر دو سر مفصل گردیده و فرکانسها و تغییر مکانهای مربوطه با کارهای پیشین مقایسه شد أکثر
    در مقاله حاضر یک روش نوین مدلسازی و شناسایی ترک در سازه‌های تیری ارائه شده است. برای مدلسازی ترک، یک روش اجزاء محدود ارائه شده است که برای بررسی دقت مدل ارائه شده اقدام به مدسازی ترک در یک تیر دو سر مفصل گردیده و فرکانسها و تغییر مکانهای مربوطه با کارهای پیشین مقایسه شده است. در بخش دیگری از مطالعه انجام شده یک روش ترکیبی دو مرحله‌ای برای شناسایی ترک معرفی شده است. در مرحله اول از قابلیتهای ماشین یادگیری کرانه‌ای برای تشخیص اولیه ترک استفاده شده است که فرکانسهای سه مود اول و شکل مودی مود اول سازه به عنوان ورودی ماشین و وضعیت ترک در الملنهای مختلف سازه‌ای به عنوان خروجی ماشین خواهند بود. خروجی‌های ماشین در مرحله اول به عنوان جمعیت اولیه در مسئله بهینه‌یابی مرحله دوم بکار رفته است. در مرحله دوم از دو تابع هدف مربوط به فرکانسهای سه مود اول و شکل مودی مود اول استفاده شده است که از الگوریتم چند هدفه ازدحام ذرات برای حل این مسئله بهینه‌یابی استفاده شده است. برای بررسی عملکرد روش پیشنهادی تیر دو سر مفصل و تیر کنسولی مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج بدست آمده بیانگر کارایی روش پیشنهادی جهت شناسایی ترک در تیرها می‌باشد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - تشخیص محل و عمق ترک در سازه‌ها با استفاده از انرژی کرنشی مودال و فرکانس
    آنالیز سازه - زلزله , العدد 2 , السنة 14 , تابستان 1396
    در تحقیق حاضر روش نوینی جهت تشخیص ترک در سازه‌ها با استفاده از انرژی کرنشی مودال و فرکانس ارائه شده است. با توجه به اینکه تشکیل ترک در المانهای سازه‌ای باعث تغییر در سختی عضو و همچنین انرژی کرنشی مودال و فرکانس سازه می‌گردد، بنابراین در تحقیق حاضر به عنوان شاخص جهت شناس أکثر
    در تحقیق حاضر روش نوینی جهت تشخیص ترک در سازه‌ها با استفاده از انرژی کرنشی مودال و فرکانس ارائه شده است. با توجه به اینکه تشکیل ترک در المانهای سازه‌ای باعث تغییر در سختی عضو و همچنین انرژی کرنشی مودال و فرکانس سازه می‌گردد، بنابراین در تحقیق حاضر به عنوان شاخص جهت شناسایی ترک در سازه بکار رفته است. انرژی‌های کرنشی مودال سازه و فرکانس سه مود اول به عنوان ورودی و محل و عمق ترک در المانهای مختلف سازه‌ای به عنوان خروجی جهت آموزش ماشین حداقل مربعات بردار پشتیبان بکار می‌رود. برای نمایش کارایی روش ارائه شده از تیر کنسولی و دو سر مفصل و همچنین قاب پورتال، استفاده شده است. همچنین اثر وجود نوفه در اطلاعات مودال نیز مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بدست آمده بیانگر کارایی روش ارائه شده در تشخیص محل و میزان ترک با استفاده از اطلاعات مربوط به انرژی‌های کرنشی مودال سازه و فرکانس و با استفاده از ماشین حداقل مربعات بردار پشتیبان است. تفاصيل المقالة