آموزش کارآفرینی، تأثیر زیادی بر جنبه های مختلف دانش، رفتار و مهارت افراد دارد و دانشگاه ها توسعه دهندة چشم انداز کارآفرینانه افراد هستند وکمک می کنند تا افراد دانش و مهارت خود را افزایش دهند. آموزش عالی و دانشگاه ها فرایندی است که در طی آن به انسانهایی که در جستجوی بهب أکثر
آموزش کارآفرینی، تأثیر زیادی بر جنبه های مختلف دانش، رفتار و مهارت افراد دارد و دانشگاه ها توسعه دهندة چشم انداز کارآفرینانه افراد هستند وکمک می کنند تا افراد دانش و مهارت خود را افزایش دهند. آموزش عالی و دانشگاه ها فرایندی است که در طی آن به انسانهایی که در جستجوی بهبود خود یا جامعه هستند کمک میشود، تا دانش و مهارت خود را افزایش دهند و در روند رشد و توسعه جامعه مشارکت فعال داشته باشند . هدف از این تحقیق، بررسی برنامههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بندر انزلی در پرورش ویژگیهای کارآفرینانه دانشجویان می باشد. بر این اساس، از جامعه آماری 4500 نفری، تعداد 354 دانشجو از طریق روش تصادفی ساده انتخاب، سپس با جمع آوری داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه با ضریب پایایی 97% ، به استخراج مدل معادله ساختاری مربوط اقدام و با استفاده از آزمونهای آماری، به تحلیل فرضیات پرداخته شده است. یافتهها نشان دادهاند که ، 0/97=RMSEA=0/098 , GFI =0/98 , AGFI=0/97 = NFIبدست آمده و ضمن تأیید کلیت مدل، عملکرد برنامههای آموزشی برهر یک از متغیرهای تحقیق( تأسیس و ادارهکردن یک کسبوکار، ریسکپذیری، خلاقیت و نوآوری، فرصتشناسی و استفاده از آن و متغیرهای رفتاری)، هم بصورت مستقیم و هم بصورت غیرمستقیم و تعاملی تأثیرگذار بودهاست .
تفاصيل المقالة
آموزش کارآفرینی، تأثیر زیادی بر جنبه های مختلف دانش، رفتار و مهارت افراد دارد و دانشگاه هاتوسعه دهندة چشم انداز کارآفرینانه افراد هستند وکمک می کنند تا افراد دانش و مهارت خود را افزایش دهند. آموزش عالی و دانشگاه ها فرایندی است که در طی آن به انسانهایی که در جستجوی بهبو أکثر
آموزش کارآفرینی، تأثیر زیادی بر جنبه های مختلف دانش، رفتار و مهارت افراد دارد و دانشگاه هاتوسعه دهندة چشم انداز کارآفرینانه افراد هستند وکمک می کنند تا افراد دانش و مهارت خود را افزایش دهند. آموزش عالی و دانشگاه ها فرایندی است که در طی آن به انسانهایی که در جستجوی بهبود خود یا جامعه هستند کمک میشود، تا دانش و مهارت خود را افزایش دهند و در روند رشد و توسعه جامعه مشارکت فعال داشته باشند . هدف از این تحقیق، بررسی برنامههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بندر انزلی در پرورش ویژگیهای کارآفرینانه دانشجویان می باشد. بر این اساس، از جامعه آماری 4500 نفری، تعداد 354 دانشجو از طریق روش تصادفی ساده انتخاب، سپس با جمع آوری داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه با ضریب پایایی 97% ، به استخراج مدل معادله ساختاری مربوط اقدام و با استفاده از آزمونهای آماری، به تحلیل فرضیات پرداخته شده است. یافته ها نشان داده اند که ، 098/ RMSEA= 098/0, GFI =93/0 , AGFI=97/0 NFI=بدست آمده و ضمن تأیید کلیت مدل، عملکرد برنامههای آموزشی برهر یک از متغیرهای تحقیق( تأسیس و ادارهکردن یک کسبوکار، ریسکپذیری، خلاقیت و نوآوری، فرصتشناسی و استفاده از آن و متغیرهای رفتاری)، هم بصورت مستقیم و هم بصورت غیرمستقیم و تعاملی تأثیرگذار بودهاست .
تفاصيل المقالة
رهیافتهای نوین در مدیریت جهادی و حکمرانی اسلامی
,
العدد1,السنة
1
,
بهار
1400
خودسازی، اتخاذ روشی برنامه ریزی شده، دقیق و برگرفته از آموزه های توحیدی اسلام و به معنای تکمیل و پرورش نفس و استفاده بهینه از خواست ها و تمایلات است. خودسازی، جامعهپردازی و تمدنسازی سه محوری است که توسط مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آنها اشاره شده است. أکثر
خودسازی، اتخاذ روشی برنامه ریزی شده، دقیق و برگرفته از آموزه های توحیدی اسلام و به معنای تکمیل و پرورش نفس و استفاده بهینه از خواست ها و تمایلات است. خودسازی، جامعهپردازی و تمدنسازی سه محوری است که توسط مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آنها اشاره شده است. با اندکی تأمل در بیانیه گام دوم در مییابیم که خودسازی مقدمه اجرای بیانیه گام دوم است. هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان توجه به مؤلفه های خودسازی در بیانیه گام دوم انقلاب می باشد. روش پژوهش مورد استناد، توصیفی و از نوع مروری تحلیلی است. واحد تحلیل، متن بیانیه گام دوم انقلاب می باشد. این مقاله با مروری بر بیانات رهبری در قالب یک مدل مفهومی، با شش بعد خودشناسی، هدف داری و آینده نگری، معنویت و اخلاق، کسب معرفت، تقویت روحیه و خود باوری، قدرت اراده و ایمان، سعی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه خودسازی داشته است.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications