فهرس المقالات بهناز افلاطونیان


  • المقاله

    1 - بررسی رابطۀ بین عملکرد مدیران و فشارهای عصبی در بین کارمندان سازمانهای دولتی شهر کرمان در سال 1391
    مدیریت بهره‌وری , العدد 30 , السنة 8 , پاییز 1393
    فشارهای عصبی سازمانی علاوه بر تهدیدی برای سلامت کارمندان تاثیر نامطلوبی در بازده کاری و کمیت وکیفیت ارائه خدمات دارد. هدف از این تحقیق تعیین رابطۀ بین عملکرد مدیران و فشارهای عصبی در بین کارمندان سازمانهای دولتی می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است که در ان از أکثر
    فشارهای عصبی سازمانی علاوه بر تهدیدی برای سلامت کارمندان تاثیر نامطلوبی در بازده کاری و کمیت وکیفیت ارائه خدمات دارد. هدف از این تحقیق تعیین رابطۀ بین عملکرد مدیران و فشارهای عصبی در بین کارمندان سازمانهای دولتی می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است که در ان از نمونه گیری طبقه بندی تصادفی استفاده شد و تعداد سیصد پرسشنامه به نسبت نمونه در هر سازمان توزیع گردید. برای آنالیز اطلاعات از آزمون های همبستگی اسپیرمن، مدل لگ خطی و آزمون کای دو استفاده و تحلیل ها با نرم افزار spss18 انجام شد. نتایج نشان داد به طور معنا داری بین فشار عصبی و عملکرد مدیران رابطه وجود دارد که در بین زنان، متأهلین، کارمندان مسن تر، کارمندان با تحصیلات لیسانس و بالاتر و کارمندان با سابقۀ کار کمتر از بیست سال فشار های عصبی به طور معنا داری بیشتر است. با توجه به اهمیت نیروی انسانی در پیشرفت هر جامعه و جهت رسیدن به اهداف نظام سلامت و توسعه پایدار کشور، سیاستگذاران و مدیران ارشد منابع انسانی می توانند استراتژیهای مؤثری برای افزایش قابلیت و توانایی مدیران و بهره وری بیشتر از منابع ، طراحی و اجرا کنند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - Studying Performance Quality of Authorities and Various Wards of Shahid Bahonar Educational Hospital from Practitioners’ Perspective in 2016
    Report of Health Care , العدد 5 , السنة 4 , زمستان 2018
    Introduction: The increasing significance of hospitals in improving physical and mental health has led to focusing on improved quality and higher patients’ satisfaction. The purpose of the present research is to determine performance quality of authorities and dep أکثر
    Introduction: The increasing significance of hospitals in improving physical and mental health has led to focusing on improved quality and higher patients’ satisfaction. The purpose of the present research is to determine performance quality of authorities and departments of Shahid Bahonar educational hospital from practitioners’ perspectives. Methods: This cross-sectional analytical-descriptive study was conducted in 2016. Research sample included 110 doctors of Shahid Bahonar educational hospital in Kerman. Research data were collected through a reliable and validated researcher-made questionnaire. Kolmogorov-Smirnov, Mann–
    Whitney, Kruskal –Wallis, and one sample t-test were used for data analysis (p≤0.05). Results: Mean quality performance scores of hospital administrators (4.19 ± 0.62), wards (3.96 ± 0.55), quality of service delivery (3.25 ± 0.59), and working motivation in practitioners (3.61 ± 0.72) were obtained. The results also showed that younger employees (p = 0.01) and younger practitioners (p = 0.01) represented significantly better perspectives of performance quality of authorities and working motivation conditions; in addition, medical specialists showed better perspectives than general practitioners (p = 0.02). Quality of service delivery satisfaction and working motivation significantly reduced in individuals with over 15 years of working experiences (p = 0.01). Conclusion: Results revealed that practitioners’ perspectives on performance quality of authorities and hospital wards relatively developed in recent years, particularly due to in-service training and establishing a responsible system to implement health reform plan especially in hospitals. تفاصيل المقالة