فهرس المقالات عباس اسدی


  • المقاله

    1 - نقش محیط‏زیست گرایی، استراتژی آمیخته بازاریابی سبز و نوآوری سبز در کسب مزیت‏های رقابتی در صنعت خدمات املاک و مستغلات
    اقتصاد کاربردی , العدد 4 , السنة 12 , پاییز 1401
    هدف اصلی از مطالعه حاضر تعیین تأثیر نقش محیط‌زیست گرایی، استراتژی آمیخته بازاریابی سبز و نوآوری سبز در کسب مزیت‌های رقابتی در صنعت خدمات املاک و مستغلات بوده است. ازاین‌رو در این پژوهش، تأثیر عوامل تثبیت‌شده در مزیت‌های رقابتی در صنعت خدمات املاک و مستغلات، شامل محیط-زی أکثر
    هدف اصلی از مطالعه حاضر تعیین تأثیر نقش محیط‌زیست گرایی، استراتژی آمیخته بازاریابی سبز و نوآوری سبز در کسب مزیت‌های رقابتی در صنعت خدمات املاک و مستغلات بوده است. ازاین‌رو در این پژوهش، تأثیر عوامل تثبیت‌شده در مزیت‌های رقابتی در صنعت خدمات املاک و مستغلات، شامل محیط-زیست گرایی، استراتژی آمیخته بازاریابی سبز و نوآوری سبز بر کسب مزیت‌های رقابتی، موردبررسی قرار گرفته است. همچنین در زمینه‌ نحوه گردآوری داده‌ها نیز مطالعه حاضر مطالعه‌ای توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه مورد بررسی در این پژوهش، مدیران و کارشناسان املاک و مستغلات شاغل در شرکت‌های توسعه املاک و مستغلات در شهر تهران بوده‌اند. در این مطالعه به‌منظور تحلیل داده‌ها از دو رویکرد کلی آماری آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده گردید. آمار توصیفی به‌منظور توصیف ویژگی‌های جمعیت شناختی جامعه آماری در کنار سنجش شاخص‌های پراکندگی داده‌ها مورداستفاده قرار گرفت. همچنین، آمار استنباطی و روش مدل‌یابی معادلات ساختاری به‌منظور بررسی معناداری تأثیر مفروض متغیرها بر یکدیگر مورداستفاده قرار گرفت. نرم افزارهای مورد استفاده جهت تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش، نرم افزار SPSS و نرم افزار Amos بوده است. یافته‌های حاصل از تجزیه‌وتحلیل فرضیه‌های این پژوهش، حاکی از آن است که نوآوری سبز بر یادگیری سازمانی بیشترین تاثیر مثبت و معنادار را داشته است و همچنین بر این اساس می توان گفت که استراتژی آمیخته بازاریابی سبز بر کسب مزیت‌های رقابتی شرکت‌های توسعه املاک و مستغلات در شهر تهران، دارای کمترین اثر مثبت بوده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - مطالعه تأثیر سطح درگیری ذهنی مشتری در فرآیند بازاریابی افراد تأثیرگذار بر تمایل به سفر به مقصد، نگرش نسبت به برند و تمایل به خرید
    مدیریت بازاریابی , العدد 59 , السنة 18 , تابستان 1402
    هدف اصلی از مطالعه حاضر، تعیین تأثیر سطح درگیری ذهنی بالای مشتری در فرآیند بازاریابی افراد تأثیرگذار بر تمایل به سفر به مقصد، نگرش نسبت به برند و تمایل به خرید می باشد. علاوه براین در این پژوهش، سطح درگیری مصرف کننده با افراد تأثیرگذار، بدبینی نسبت به تبلیغات، دنبال کنن أکثر
    هدف اصلی از مطالعه حاضر، تعیین تأثیر سطح درگیری ذهنی بالای مشتری در فرآیند بازاریابی افراد تأثیرگذار بر تمایل به سفر به مقصد، نگرش نسبت به برند و تمایل به خرید می باشد. علاوه براین در این پژوهش، سطح درگیری مصرف کننده با افراد تأثیرگذار، بدبینی نسبت به تبلیغات، دنبال کننده های غیرواقعی، قصد سفر به مقصد تبلیغ شده و تمایل به خرید مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، تحقیقی کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی - همبستگی بوده است. برای گردآوری اطلاعات مربوط به پیشینه ادبیات تحقیق از روش کتابخانه‌ای استفاده شده است. همچنین به منظور گردآوری داده های مورد نیاز روش میدانی مورد استفاده قرار گرفت و ابزار گردآوری داده ها نیز پرسش نامه بوده است. جامعه آماری مطالعه حاضر متشکل از دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بود که تجربه تعامل با افراد تأثیرگذار حوزه گردشگری در رسانه اجتماعی اینستاگرام را دارا بوده اند. در این مطالعه، به منظور تحلیل داده‌ها از دو رویکرد آمار توصیفی و تحلیل استنباطی استفاده شد و استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز آزمون بارتلت و کولموگروف اسمیرنوف با کمک نرم افزار SPSS و آزمون مدل یابی معادلات ساختاری با نرم افزار Smart-PLS انجام شد. یافته ها حاکی از این است که سطح درگیری مشتری با افراد تأثیرگذار در رسانه اجتماعی بر تمایل به سفر به مقصد گردشگری، نگرش نسبت به برند و تمایل به خرید محصول تبلیغ شده تأثیر دارد. از طرفی، ادراکات در زمینه وجود دنبال کننده های غیرواقعی در تأثیر سطح درگیری مشتری بر تمایل به سفر به مقصد گردشگری و تمایل به خرید محصول تبلیغ شده نقش تعدیل گری دارد. با این وجود، نقش میانجی بدبینی نسبت به تبلیغات در تأثیر سطح درگیری مشتری بر تمایل به سفر به مقصد گردشگری و تمایل به خرید محصول تبلیغ شده مورد تأیید واقع نشد. تفاصيل المقالة