فهرس المقالات رضا شاکری


  • المقاله

    1 - کشف و ارائه الگوی مفهومی برنامه درسی پنهان در مدارس متوسطه (مطالعه موردی شهر سنندج)
    پژوهش در برنامه ریزی درسی , العدد 78 , السنة 20 , پاییز 1402
    برنامه درسی پنهان در حقيقت فرايندی است در راستای مشاهده تعلیم و تربیت، تدریس و آموزش مدرسه به منزله متنی است که باید در تفسیر یا معانی پنهان آشکار گردد. مطالعه حاضر با هدف کشف و ارائه الگوی مفهومی برنامه درسی پنهان در مدارس متوسطه شهر سنندج انجام پذيرفته است. روش تحقيق أکثر
    برنامه درسی پنهان در حقيقت فرايندی است در راستای مشاهده تعلیم و تربیت، تدریس و آموزش مدرسه به منزله متنی است که باید در تفسیر یا معانی پنهان آشکار گردد. مطالعه حاضر با هدف کشف و ارائه الگوی مفهومی برنامه درسی پنهان در مدارس متوسطه شهر سنندج انجام پذيرفته است. روش تحقيق مطالعه حاضر، روش ترکيبی با کاربرد روش های کیفی -کمی است. در روش کيفی از مصاحبه نيمه‌ساختار يافته و در روش کمی برای تکميل اطلاعات کيفی از پرسشنامه استفاده شده است. نتايج حاکی از اثر معنادار متغیرهای مستقل بر برنامه درسی¬پنهان بوده است. در اين راستا، اثر استراتژی‌ها بر برنامه¬درسی پنهان مدارس متوسطه شهر سنندج بیشترین ضریب اثرگذاری بوده است و پس از آن نیز بستر شکل‌گیری برنامه درسی پنهان در جایگاه دوم قرار دارد در مجموع علاوه بر روابط ساختاری که همه معنادار شده‌اند، برای بعضی شاخص‌ها نیزیک نوع تحلیل عاملی در مدل وجود دارد، که اثر همه آنها نیز معنادار است و این بدان معنی است که شاخص‌های متغیرهای اصلی پژوهش به خوبی توانسته‌اند این متغیرها را تبیین کنند. تفاصيل المقالة