-
المقاله
1 - ارتباط آمادگی جسمانی با سلامت عمومی کارکنان پایگاههای بسیج شهرستان آزادشهرفیزیولوژی حرکت و تندرستی , العدد 1 , السنة 2 , زمستان 1401این پژوهش با هدف مطالعه ارتباط آمادگی جسمانی با سلامت عمومی کارکنان پایگاههای بسیج شهرستان آزادشهر انجام شد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است که به صورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان پایگاههای بسیج شهرستان آزادشهر بود که 39 نفر به أکثراین پژوهش با هدف مطالعه ارتباط آمادگی جسمانی با سلامت عمومی کارکنان پایگاههای بسیج شهرستان آزادشهر انجام شد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است که به صورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان پایگاههای بسیج شهرستان آزادشهر بود که 39 نفر به عنوان آزمودنی انتخاب شدند. برای گردآوری دادههای پژوهش از آزمونهای آمادگی جسمانی و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ (1972) استفاده گردید. برای تجزیه دادههای پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. بدین منظور نرم افزار اسپیاساس نسخه 22 مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد بین آمادگی جسمانی و سلامت جسمانی کارکنان ارتباط معنیداری وجود دارد. بین آمادگی جسمانی و اضطراب رابطه معنیداری مشاهده نشد. نتایج نشان داد بین آمادگی جسمانی و افسردگی کارکنان رابطه معنیداری وجود ندارد. در نهایت نتایج پژوهش نشان داد بین آمادگی جسمانی و اختلال کارکرد اجتماعی کارکنان پایگاههای بسیج شهرستان آزادشهر رابطه منفی و معنیداری وجود دارد. تفاصيل المقالة -
المقاله
2 - اثر هفت هفته حرکات کششی استاتیک همسترینگ بر انعطافپذیری و سرعت بازیکنان نوجوان فوتبالیستفیزیولوژی حرکت و تندرستی , العدد 1 , السنة 1 , پاییز 1400هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی تأثیر هفت هفته حرکات کششی استاتیک همسترینگ بر انعطافپذیری و سرعت بازیکنان نوجوان فوتبالیست بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه بازیکنان نوجوان فوتبالیست شهرستان رامیان به تعداد 76 بازیکن در سال 1396 بودند که تعداد 24 فوتبالیست به صورت نمونه أکثرهدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی تأثیر هفت هفته حرکات کششی استاتیک همسترینگ بر انعطافپذیری و سرعت بازیکنان نوجوان فوتبالیست بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه بازیکنان نوجوان فوتبالیست شهرستان رامیان به تعداد 76 بازیکن در سال 1396 بودند که تعداد 24 فوتبالیست به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و به شکل نمونهگیری تصادفی ساده به دو گروه تجربی و کنترل تقسیم شدند. برای سنجش انعطافپذیری آزمودنیها از آزمون ولز و برای سنجش سرعت از آزمون دوی 20 متر استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل آماری از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که هفت هفته حرکات کششی استاتیک همسترینگ بر انعطافپذیری بازیکنان نوجوان فوتبالیست اثر گذار بوده است. بخش دیگری از نتایج تحقیق نشان داد که هفت هفته حرکات کششی استاتیک همسترینگ بر سرعت بازیکنان نوجوان فوتبالیست نیز اثر گذار بوده است. با توجه به نتایج تحقیق استفاده از حرکات کششی استاتیک همسترینگ برای بهبود عملکرد بازیکنان نوجوان فوتبالیست پیشنهاد میگردد. تفاصيل المقالة -
المقاله
3 - اثر رهبری اخلاقی بر گشودگی به تجربه و رفتارهای نوآورانه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگانمدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , العدد 1 , السنة 9 , بهار 1399هدف پژوهش حاضر، مطالعه اثر رهبری اخلاقی بر گشودگی بهتجربه و رفتارهای نوآورانه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان بود. تحقیق حاضر، توصیفی– پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان به تعداد 121 نفر بود که کل جامعه بهعنوان نمونه آماری أکثرهدف پژوهش حاضر، مطالعه اثر رهبری اخلاقی بر گشودگی بهتجربه و رفتارهای نوآورانه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان بود. تحقیق حاضر، توصیفی– پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان به تعداد 121 نفر بود که کل جامعه بهعنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب گردید. برای جمعآوری دادههای تحقیق، از پرسشنامههای رهبری اخلاقی براون و همکاران (2005)، گشودگی بهتجربه ساتو و همکاران (2008) و رفتارهای نوآورانه ژو و جرج (2009) استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامهها در مطالعه مقدماتی بهترتیب 78/0، 84/0 و 87/0 محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی اثرات متغیرهای تحقیق، مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار پیالاس استفاده شد. نتایج نشان داد رهبری اخلاقی اثر مثبت و معنیداری بر گشودگی بهتجربه کارکنان دارد. همچنین اثر رهبری اخلاقی بر رفتارهای نوآورانه کارکنان مثبت و معنیدار بود. اثر مثبت و معنیدار گشودگی بهتجربه بر رفتارهای نوآورانه کارکنان تأیید گردید. در نهایت نتایج پژوهش نشان داد اثر رهبری اخلاقی بر رفتارهای نوآورانه کارکنان با نقش میانجی گشودگی به تجربه معنیداری نمیباشد. با توجه بهنتایج پژوهش میتوان چنین نتیجهگیری کرد که استفاده مدیران از شیوه رهبری اخلاقی میتواند موجب توسعه رفتارهای مثبتی مانند گشودگی بهتجربه و نوآوری در کارکنان گردد. تفاصيل المقالة -
المقاله
4 - اثر مزایای ادراک شده در خرید آنلاین بر نگرش و تمایل به خرید محصولات ورزشی از دیدگاه دانشجویان تربیتبدنیمدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , العدد 4 , السنة 10 , پاییز 1400هدف اصلی این پژوهش مطالعه اثر مزایای ادراک شده در خرید آنلاین بر نگرش و تمایل به خرید محصولات ورزشی از دیدگاه دانشجویان تربیتبدنی بود. تحقیق حاضر، توصیفی– پیمایشی است که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان رشته تربیتبدنی دانشگاههای اس أکثرهدف اصلی این پژوهش مطالعه اثر مزایای ادراک شده در خرید آنلاین بر نگرش و تمایل به خرید محصولات ورزشی از دیدگاه دانشجویان تربیتبدنی بود. تحقیق حاضر، توصیفی– پیمایشی است که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان رشته تربیتبدنی دانشگاههای استان گلستان بود که 384 دانشجو به شیوه انتخاب در دسترس به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای پژوهش، از پرسشنامههای مزایای درک شده در خرید آنلاین ونی و مالیک (2013)، نگرش به خرید آنلاین سینها (2010) و تمایل مشتریان بهخرید آنلاین چو و ایچسیو (2016) استفاده استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی اثرات متغیرهای پژوهش از مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد.نتایج نشان داد که سهولت استفاده خرید آنلاین اثر مثبت و معنیداری بر نگرش به خرید آنلاین دانشجویان تربیتبدنی دارد. اثر قیمت مناسب در خرید آنلاین بر نگرش به خرید آنلاین دانشجویان تربیتبدنی مثبت و معنیدار بود. نتایج نشان داد که تنوع محصولات در خرید آنلاین اثری مثبت و معنیدار بر نگرش به خرید آنلاین دانشجویان دارد. در نهایت اثر مثبت و معنیدار نگرش به خرید آنلاین بر تمایل به خرید آنلاین محصولات ورزشی در دانشجویان تربیتبدنی تأیید گردید. با توجه به نتایج، ارائه اطلاعات به مشتریان در خصوص استفاده از وبسایت، استفاده از شیوههای مختلف قیمتگذاری و تنوع در محصولات ارائه شده برای مشتریان پیشنهاد میشود. تفاصيل المقالة -
المقاله
5 - اثر استفاده از شبکههای اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستانمدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , العدد 2 , السنة 10 , تابستان 1400هدف: هدف اصلی این پژوهش مطالعه اثر استفاده از شبکههای اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود. جامعه و نمونه: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان به تعداد 220 کارمند بود که بر اساس فرمول أکثرهدف: هدف اصلی این پژوهش مطالعه اثر استفاده از شبکههای اجتماعی در محیط کار بر پیامدهای شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود. جامعه و نمونه: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان به تعداد 220 کارمند بود که بر اساس فرمول کوکران 141 کارمند به شیوه تصادفی طبقهای به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. ابزار: برای جمعآوری دادههای پژوهش، از پرسشنامههای استفاده از شبکههای اجتماعی در محیط کار بارکر و همکاران (2013)، تسهیم دانش رحمان و حسین (2014)، یادگیری کارکنان بارکر و همکاران (2013)، بیتوجهی به شغل زووارن و هال (2014)، عدم مدیریت زمان لندرز و کالان (2014) و طرد کردن همکاران چونگ و کیم (2017) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی اثرات متغیرهای پژوهش از مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که استفاده از شبکههای اجتماعی در محیط کار بر تسهیم دانش کارکنان اثرگذار میباشد. اثر استفاده از شبکههای اجتماعی در محیط کار بر یادگیری کارکنان نیز مثبت و معنیدار بود. نتایج نشان داد که استفاده از شبکههای اجتماعی در محیط کار اثری مثبت و معنیدار بر بیتوجهی به شغل دارد. اثر استفاده از شبکههای اجتماعی در محیط کار بر عدم مدیریت زمان کارکنان نیز مثبت و معنیدار بود. در نهایت اثر مثبت و معنیدار استفاده از شبکههای اجتماعی در محیط کار بر طرد کردن همکاران تأیید گردید. نتیجهگیری: با توجه به نتایج، داشتن قوانین مشخص در خصوص استفاده از شبکههای اجتماعی در محیط سازمانی ادارات ورزش و جوانان پیشنهاد میشود. تفاصيل المقالة -
المقاله
6 - پیامدهای تبلیغات دهانبهدهان از دیدگاه مشتریان باشگاههای تناسب اندام شهر گنبدکاووسمدیریت و رفتار سازمانی در ورزش , العدد 1 , السنة 11 , بهار 1401هدف اصلی این پژوهش مطالعه پیامدهای تبلیغات دهانبهدهان از دیدگاه مشتریان باشگاههای تناسب اندام شهر گنبدکاووس بود. تحقیق حاضر، توصیفی– همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان باشگاههای تناسب اندام شهر گنبدکاووس بود که 384 مشتری بهشکل انتخاب دردسترس أکثرهدف اصلی این پژوهش مطالعه پیامدهای تبلیغات دهانبهدهان از دیدگاه مشتریان باشگاههای تناسب اندام شهر گنبدکاووس بود. تحقیق حاضر، توصیفی– همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان باشگاههای تناسب اندام شهر گنبدکاووس بود که 384 مشتری بهشکل انتخاب دردسترس بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای پژوهش، از پرسشنامههای تبلیغات دهانبهدهان کاواکامی و همکاران (2013) و پیامدهای نگرشی و رفتاری مشتریان چو و یوجونگ (2011) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که تبلیغات دهانبهدهان اثر مثبت و معنیداری بر افزایش آگاهی مشتریان دارد. اثر تبلیغات دهانبهدهان بر تغییر نگرش مشتریان مثبت و معنیدار بود. بخش دیگری از نتایج پژوهش نشان داد تبلیغات دهانبهدهان اثری مثبت و معنیدار بر توصیه باشگاه بهدیگران دارد. در نهایت اثر مثبت و معنیدار تبلیغات دهانبهدهان بر تمایل بهبازگشت مجدد مشتریان تأیید گردید. با توجه بهنتایج، توجه به نیازهای و خواستههای مشتریان باشگاههای تناسب اندام و تعامل مناسب با مشتریان پیشنهاد میگردد. تفاصيل المقالة -
المقاله
7 - مطالعه عوامل انگیزشی موثر بر استفاده از شبکههای اجتماعی توسط دانشجویان تربیتبدنیعلوم ورزش , العدد 1 , السنة 15 , پاییز 1402هدف پژوهش حاضر، مطالعه عوامل انگیزشی موثر بر استفاده از شبکههای اجتماعی توسط دانشجویان تربیتبدنی بود. پژوهش حاضر، توصیفی– پیمایشی است که به صورت میدانی انجام شده است و جامعه آماری آن شامل کلیه دانشجویان رشته تربیتبدنی دانشگاههای اس أکثر
هدف پژوهش حاضر، مطالعه عوامل انگیزشی موثر بر استفاده از شبکههای اجتماعی توسط دانشجویان تربیتبدنی بود. پژوهش حاضر، توصیفی– پیمایشی است که به صورت میدانی انجام شده است و جامعه آماری آن شامل کلیه دانشجویان رشته تربیتبدنی دانشگاههای استان گلستان بود که 384 دانشجو به شیوه انتخاب تصادفی خوشهای به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. جهت گردآوری دادههای پژوهش، از پرسشنامههای استفاده از شبکههای اجتماعی بارکر و همکاران (2013) و عوامل انگیزشی در استفاده از شبکههای اجتماعی گونزالس سانمامد و همکاران (2017) استفاده شد. روایی پرسشنامهها توسط 8 نفر از اساتید مدیریت ورزشی تأیید گردید و ضریب پایایی پرسشنامهها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب 84/0=α و 81/0=α محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در همین راستا، نرمافزارهای اسپیاساس و پیالاس استفاده گردیدند. نتایج پژوهش نشان داد که وقت گذرانی، تفریح و سرگرمی، تعاملات اجتماعی و استفادههای آموزشی چهار عاملی انگیزشی اثرگذار در استفاده از شبکههای اجتماعی توسط دانشجویان تربیتبدنی بودند. اثر دو عامل انگیزشی اشتراکگذاری دانش و یادگیری بر استفاده دانشجویان تربیتبدنی از شبکههای اجتماعی معنیدار نبود. با توجه به افزایش تعداد شبکههای اجتماعی و همچنین میزان استفاده از آنها در بین دانشجویان، برنامهریزی مناسب برای استفاده از این شبکهها جهت دستیابی به اهداف آموزشی در دانشگاهها پیشنهاد میگردد.
تفاصيل المقالة