فهرس المقالات Tahmineh Hosseini


  • المقاله

    1 - شناسایی و رتبه بندی ابعاد تبیین‌کننده تاثیر مدیریت تدریس پژوهش‌محور بر مدیریت فراشناخت و جو سازمانی در مدارس دوره دوم متوسطه استان مازندران
    رهبری و مدیریت آموزشی , العدد 65 , السنة 17 , پاییز 1402
    هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبه بندی ابعاد تبیین کننده تاثیر مدیریت تدریس پژوهش محور بر مدیریت فراشناخت و جو سازمانی در مدارس دوره دوم متوسطه استان مازندران انجام شد. روش: روش تحقیق مدل آمیخته اکتشافی بود. جامعۀ آماری در بخش کیفی، گروهی از خبرگان آکادمیک و خبرگ أکثر
    هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبه بندی ابعاد تبیین کننده تاثیر مدیریت تدریس پژوهش محور بر مدیریت فراشناخت و جو سازمانی در مدارس دوره دوم متوسطه استان مازندران انجام شد. روش: روش تحقیق مدل آمیخته اکتشافی بود. جامعۀ آماری در بخش کیفی، گروهی از خبرگان آکادمیک و خبرگان سازمانی و در بخش کمی معلمان مدارس دخترانه و پسرانه دوره دوم متوسطه استان مازندران، در 400 مدرسه به‌تعداد 6420 نفر و در بخش اولویت بندی مدیران عالی آموزش و پرورش و اعضاء هیئت علمی رشته مدیریت آموزشی استان مازندران بودند. در بخش کیفی از روش نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند، 20 نفر، در بخش کمی با روش نمونه گیری خوشه ای نسبی چندمرحله ای، تعداد 364 نفر و در بخش اولویت بندی، 35 نفر با روش نمونه گیری هدفمند، انتخاب شدند. در بخش کیفی برای تعیین روایی، محتوای چک لیست خبره سنجی، مورد تائید چند تن از خبرگان دانشگاهی قرار گرفت. در مرحله کمی، روایی پرسشنامه به سه روش صوری، محتوایی و سازه تأیید شد. پایایی هم به سه روش تعیین ضریب بارهای عاملی گویه ها، آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی برآورد و تأیید شد. یافته ها: یافته های کیفی نشان داد، مدیریت تدریس پژوهش محور، دارای نه بعد، جو سازمانی، دارای هفت بعد و مدیریت فراشناخت، دارای هشت بعد، بوده است. نتایج بخش کمی نشان داد که مدیریت تدریس پژوهش محور بر مدیریت فراشناخت و جو سازمانی و جو سازمانی بر مدیریت فراشناخت، تاثیر معناداری داشته و جو سازمانی در تاثیر مدیریت تدریس پژوهش محور بر مدیریت فراشناخت، نقش میانجی را ایفا نمود. نتیجه گیری: نتایج حاکی از اهمیت بیشتر متغیر مدیریت فراشناخت و بعد راهبردهای حل مسئله در یاددهی–یادگیری داشته است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - Comparison of Psychomotor Skills and Social Adjustment in Elementary Students with and without Preschool History
    Curriculum Research Journal , العدد 4 , السنة 2 , تابستان 1400
    Purpose: The present research was conducted with the aim of comparison of psychomotor skills and social adjustment in elementary students with and without preschool history.Methodology: This research in terms of time was cross-sectional, in terms of purpose was applied أکثر
    Purpose: The present research was conducted with the aim of comparison of psychomotor skills and social adjustment in elementary students with and without preschool history.Methodology: This research in terms of time was cross-sectional, in terms of purpose was applied and in terms of implementation method was causal-comparative. The study population was the first to third grade students of Shiraz Kodak Afarin Educational Complex in the academic years of 2019-2020, which according to the Krejcie and Morgan table number of 144 people (90 people with preschool history and 54 people without preschool history) were selected as a sample by simple random sampling method. Data were collected by psychomotor skills test (Lincoln Oseretsky, 1950) and adaptive behaviors inventory (Lambert et al, 1974) and analyzed by independent t-test in the SPSS software.Finding: The results showed that elementary students with preschool history in compared to elementary students without preschool history significantly had a more favorable situation in terms of psychomotor skills (and all its components including touching, bending on the toe, harmonious tapping of the foots, standing on one foot, walk backwards and finger skills) and social adjustment (and all its components including violent behavior, antisocial behavior, rebellious behavior, unreliable behavior, avoidance, stereotyped behavior, inappropriate social behaviors, bad voice habits, bad or strange habits, hyperactivity tendency and psychological distress) (P<0.01).Conclusion: The results indicated the effect of preschool on psychomotor skills and social adjustment in elementary students. Therefore, to improve the characteristics of students is necessary to use a preschool education course. تفاصيل المقالة