فهرس المقالات فاطمه معدن کن


  • المقاله

    1 - تاثیر آموزش هوش موفق بر تمرکز یادگیری و خود شکوفایی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی
    تعالی تعلیم و تربیت و آموزش , العدد 2 , السنة 1 , زمستان 1401
    هدف از پژوهش حاضر تاثیر آموزش هوش موفق بر تمرکز یادگیری و خود شکوفایی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی بوده که از نظر هدف کاربردی و از نظر روش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماری دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر هشتگرد که تعدا أکثر
    هدف از پژوهش حاضر تاثیر آموزش هوش موفق بر تمرکز یادگیری و خود شکوفایی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی بوده که از نظر هدف کاربردی و از نظر روش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماری دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر هشتگرد که تعداد آنها 800 نفر می باشند.نمونه آماری دو کلاس 20 نفره دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی که از نظر هوش و جنسیت و محیط کنترل شده اند و به روش خوشه ای انتخاب شده اند. ابزار پژوهش شامل بسته آموزش هوش موفق بابایی(1395) بوده که در 24 جلسه 75 دقیقه ای آموزش داده شد . پرسشنامه استاندارد خود شکوفایی جونز و کرندال (1986)که پایایی آن 805/0 گزارش شده و پرسشنامه تمرکز یادگیری سواری و اورکی (1395) که پایایی آن 80/0 گزارش شده است . داده ها با استفاده از نرم افزار spss21و آزمون های آماری Tدوگره مستقل و آزمون تحلیل کواریانس مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت . نتایج نشان داد آموزش هوش موفق موجب افزایش خود شکوفایی و تمرکز یادگیری در دانش آموزان می شود که این تاثیر در خود شکوفایی دانش آموزان به میزان 77 درصد و در تمرکز یادگیری به میزان 94 درصد می باشد. بنابراین توصیه می شود با طرح ریزی برنامه های درسی مبتنی بر هوش موفق به دانش آموزان مهارت های جدید تری در زمینه برخورد با مسائل زندگی آموزش داده شود تا خلاقانه تر و با توان بالاتر در درک و تحلیل مسائل را بیاموزند. تفاصيل المقالة