فهرس المقالات فاطمه ارسطوزاده


  • المقاله

    1 - مقایسه کیفیت خدمات آزمایشگاه بالینی برون‌سپاری ‌شده و برون‌سپاری ‌نشده در بیمارستان‌های آموزشی اهواز درسال 1395
    مدیریت بهداشت و درمان , العدد 24 , السنة 8 , تابستان 1396
    مقدمه: برون‌سپاری خدمات بیمارستانی یک راهبرد کلیدی در راستای بهبود کیفیت خدمات است. هدف این مطالعه تعیین کیفیت خدمات آزمایشگاه بالینی برون‌سپاری شده و برون‌سپاری نشده در بیمارستان‌های آموزشی اهواز است. روش پژوهش: این پژوهش یک مطالعه مقطعی است. در این مطالعه ، 643 بیمار أکثر
    مقدمه: برون‌سپاری خدمات بیمارستانی یک راهبرد کلیدی در راستای بهبود کیفیت خدمات است. هدف این مطالعه تعیین کیفیت خدمات آزمایشگاه بالینی برون‌سپاری شده و برون‌سپاری نشده در بیمارستان‌های آموزشی اهواز است. روش پژوهش: این پژوهش یک مطالعه مقطعی است. در این مطالعه ، 643 بیمار مراجعه کننده به آزمایشگاه‌های بیمارستان‌های آموزشی شهر اهواز به طور تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه‌ی سروکوال بود. این ابزار شامل 22 سوال و 5 بعد کیفیت شامل ابعاد عوامل فیزیکی، قابلیت اعتماد، پاسخ‌گویی، تضمین، همدلی بود. یافته‌ها: کیفیت کلی خدمات آزمایشگاه‌های برون‌سپاری شده به طور معنی‌داری بالاتر از آزمایشگاه‌های برون‌سپاری نشده بود (0/001 =P). میانگین زمان انتظار و زمان نمونه‌گیری از بیمار در بیمارستان‌های مورد مطالعه به ترتیب 28/08± 37/29 و1/6± 4/48 دقیقه بود. میانگین زمان انتظار در آزمایشگاه بالینی برون‌سپاری شده به طور معنی‌داری کمتر از زمان انتظار در آزمایشگاه برون‌سپاری نشده بود (0/001 =P). نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که راهبرد برون‌سپاری همبستگی مثبتی با کیفیت خدمات آزمایشگاهی داشت. هم‌چنین، در آزمایشگاه‌های برون‌سپاری شده زمان انتظار برای دریافت خدمات به طور معنی‌داری کمتر از آزمایشگاه‌های برون‌سپاری نشده بود. تفاصيل المقالة